Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا پرنوره مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفت وگوبا خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، گفت: مساحت اراضی ملی تثبیت شده ۶۶۲۳ هکتار بوده و مساحت اراضی غیر ملی ۵۵۳۱ هکتار تثبیت گردید.

پرنوره  افزود:در راستای تعیین تکلیف اراضی در یک ماه اخیر ۲ جلسه برگزار شده و ۳۱ مصوبه داشته است۴۷۶۷ مورد تغییرکاربری غیر مجاز شناسایی و برای ۶۰ مورد اقدام قانونی طی یک ماه گذشته صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او  از اصلاح ۶۶ فقره اسناد اصلاح شده زارعین در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: اعزام اکیپ گشت امور اراضی به تعداد ۴۶۱ مورد در روز که طی ماه مردادماه سالجاری صورت گرفت.

پرنوره در حوزه حفظ کاربری نیز طی گزارشی از اجرای قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی و اقتصادی طی یک ماه گذشته گفت؛ ۱۵۰ مورد از اسناد تجمیع گردید که مساحت آنها به ۴۵۰۰ هکتار می رسد.

پرنوره در ادامه به اقدامات مردادماه در حوزه کاداستر اراضی اشاره کرد وافزود: اقداماتی از جمله ارزیابی کیفی شرکت های مشاور طرح اصلاح هندسی محدوده پلاکها و رفع تداخلات شهرستان سنقروکلیایی، بررسی فرم های شناسنامه ای قطعات کشاورزی ۶۰ پلاک طرح ۵۰ هکتاری اصلاح هندسی محدوده پلاک، رفع تداخل و کاداستر اراضی شهرستانهای کرمانشاه و اسلام آبادغرب، بررسی فایل نقشه های محدوده اصلاح هندسی پلاک و مشخص نمودن ایرادات جهت اعلام به شرکت های مشاور و ... از جمله امور انجام شده در حوزه کاداستر می باشد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین از بررسی مستمر بر فایل نقشه های کاداستر قطعات اراضی کشاورزی ثبت شده در سامانه و اعلام نواقص آن به شهرکتهای مشاور خبر داد که طی یک ماه گذشته انجام گرفته است.

پرنوره در حوزه اداره حقوقی از حضور در جلسات دادرسی پرونده های غیرمجاز، اخذ آمار ماهانه تغییرکاربریهای غیرمجاز شهرستانها، حضور در جلسه کمسیون رفع تداخلات امور اراضی و حضور و نظارت بر تخریب های انجام شده در فاجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری نام برد.

او در خصوص ماده 33 از نظارت بر واگذاری ملی و دولتی در سطوح تکلیفی به تعداد ۷۳ مورد و خلیع ید یک مورد با مساحت یک و نیم هکتار خبر داد که در یک ماه گذشته صورت گرفته است.

انتهای  پیام/ز


تعیین تکلیف اراضی ملی و غیر ملی  استان کرمانشاه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وصول تقاضای اعمال اصل ۸۵ در طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

محمد رشیدی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یک مورد اعلام وصولی را قرائت کرد.

بر این اساس تقاضای بررسی طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک مطابق اصل ۸۵ اعلام وصول شد.

رشیدی در هنگام قرائت اعلام وصول اظهار کرد: این طرح در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار دارد منتها به دلیل اهمیت موضوع و فرصت کوتاه باقی‌مانده تا پایان عمر مجلس یازدهم عده‌ای از نمایندگان تقاضای بررسی آن طبق اصل ۸۵ را مطرح کردند که امروز اعلام وصول شد.

براساس اصل ۸۵ قانون اساسی مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد
  • اعلام وصول تقاضای اعمال اصل ۸۵ در طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی