Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:26:30 GMT

آغاز دور نهم مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۹۲۲۴

آغاز دور نهم مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دور جدید مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه، با حضور «زلمای خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، آغاز شد. 

هدف از این مذاکرات دستیابی به توافقی است که به نیروهای آمریکایی امکان عقب نشینی از افغانستان را بدهد و در مقابل ضمانت‌های امنیتی از طالبان گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مسئول آمریکایی عالی‌رتبه آگاه از روند مذاکرات تصریح کرد، این نشست مهم برای دستیابی به جزئیات دقیق در دوحه، پایتخت قطر آغاز شده است. وی گفت، زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در روند صلح در افغانستان به رهبران برجسته افغان توافق صلح را اعلام می‌کند، سپس اصلاحات نهایی را بر اعلام پایان جنگ در افغانستان اجرایی می‌کند.

نماینده آمریکا در امور افغانستان، به هنگام بازگشت مجدد به قطر نسبت به دستیابی به توافق صلح با طالبان ابراز امیدواری کرده بود.

خلیل‌زاد در توییتی نوشته بود: هفته‌ای سازنده در واشنگتن داشتم. اطلاعات لازم را در خصوص این که کجا ایستاده‌ایم و گام بعدی چیست، در اختیار مدیریت قرار دادم. دوباره در راه بازگشت هستم. ابتدا در دوحه توقف خواهم کرد، جایی که تلاش خواهیم کرد مسائل باقی مانده را حل فصل کنیم. ما آماده‌ایم. باید ببینیم که آیا طالبان هم آماده‌اند.

خلیل‌زاد هفته گذشته پس از پایان دور هشتم مذاکرات بین هیئت آمریکایی و نمایندگان گروه طالبان در قطر گفته بود بر مسائل باقی‌مانده برای دستیابی به یک توافقنامه بالقوه با طالبان متمرکز بود که زمینه خروج مشروط نیروهای آمریکایی را فراهم می‌کند. وی  در آن زمان تاکید کرده بود:« پیشرفتی عالی داشته‌ایم.»

کد خبر 4699562 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا طالبان افغانستان دوحه قطر مذاکرات صلح افغانستان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین عراق عربستان سعودی سوریه ایران جنگ 2015 یمن روسیه دونالد ترامپ ترکیه هندوستان کشمیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم