Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@05:40:48 GMT

۵۰ هکتار از مراتع تکاب در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۹۲۳۵

۵۰ هکتار از مراتع تکاب در آتش سوخت

فاضل سلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حادثه نخست ۴۰ هکتار از مراتع روستای اوغول‌بیک از توابع بخش مرکزی این شهرستان در حدفاصل این روستا و روستای «قجور» طعمه حریق شد.

وی بیان کرد: این حادثه به علت سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی در روشن کردن آتش در مراتع رخ داد و بخش بزرگی از مراتع این منطقه را در برگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پس از وقوع این آتش‌سوزی ماموران آتش‌نشانی و منابع طبیعی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و با مشارکت جمعی از همیاران طبیعت و اهالی روستاهای اطراف، حریق پس از چهار ساعت مهار شده و از گسترش آن به اراضی کشاورزی این منطقه جلوگیری شد.

«سلامی»، گفت: در حادثه بعدی نیز که در بخش تخت سلیمان روی داد، ۱۰ هکتار از مراتع روستای قره‌ناز طعمه حریق شده و در آتش سوخت.

رییس اداره منابع طبیعی تکاب افزود: با متخلفان و کسانی که به صورت عمدی یا بر اثر بی‌احتیاطی عامل آتش‌سوزی در مراتع هستند بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰ هکتار از مراتع و اراضی ملی و ۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی و باغ‌های این شهرستان در آتش سوخته است.

تکاب با ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع مساحت در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده که یک هزار و ۶۰۰ کیلومترمربع از مساحت آن را اراضی ملی تشکیل می‌دهد.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع تکاب آتش سوزی مراتع منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش از آتش‌سوزی گسترده ساختمان دارالقرآن شهر خبر داد و گفت: در جریان اطفای حریق این مجتمع قرآنی چهار آتش‌نشان مصدوم شدند.

محمدرضا خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: آتش سوزی مجتمع دارالقرآن متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش، ساعت ۹:۳۳ صبح امروز_سه شنبه بیست و هشتم_ فروردین به واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله ۱۰ آتش نشانان با شش دستگاه خودرو آتش نشانی محل حادثه در میدان امام (علی) اعزام شدند و با توجه گستردگی حریق، سه دستگاه خودرو آب‌رسان نیز از شهرهای اسالم و لیسار و روستای جوکندان به کمک آتش نشانان تالش آمدند.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش خاطرنشان کرد: آتش نشانان در محل حادثه با آتش سوزی وسیع طبقه سوم ساختمان دارالقرآن مواجه شدند و به سرعت نسبت مهار و جلوگیری از گسترش حریق اقدام کردند.

خورشیدی با بیان اینکه با تلاش نفس‌گیر آتش نشانان حریق در ساعت ۱۱:۱۵ به طور کامل مهار شد، تصریح کرد: به دلیل وجود پشم شیشه و چوب نراد در سقف و شدت آتش سوزی، سقف ساختمان به طور کامل در آتش سوخت و دچار دودگرفتگی و خسارت شد.

وی گفت: در این حادثه چهار نفر از آتش نشانان در جریان اطفای حریق دچار سوختگی سطحی و مصدومیت شدند، که بعد از اعزام به بیمارستان دو نفر به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان مرخص شدند و دو آتش نشان نیز هم اکنون تحت درمان هستند.

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش افزود: علت آتش‌سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

کد خبر 745178

دیگر خبرها

  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد
  • واژگونی و حریق خودروی حامل سوخت قاچاق در خواف/ راننده جان باخت
  • تصادف و حریق خودرو با ۴ فوتی و ۲ مجروح
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است
  • مهار حریق یک دستگاه خودرو و دکه در زرند
  • مهار حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان
  • اطفای حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان