Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان با تاکید به تاثیر روند صلح در برگزاری انتخابات این کشور گفت که اگر انتخابات برگزار نشود، نظامی آینده با بحران مشروعیت روبرو خواهد شد و در عین حال مقام ریاست اجرایی را در دولت آینده حذف خواهم کرد. ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان با اشاره به مذاکرات صلح با طالبان گفت که در هر صورت نظامی جمهوری اسلامی افغانستان را حفظ خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز گفت که برگزار نشدن انتخابات سبب ایجاد بحران مشروعیت نظام می‌شود بنابراین هیچ چیزی نمی‌تواند انتخابات را به تعویق اندازد.

اشرف غنی اظهارداشت که در صورت پیروزی در انتخابات، مقام ریاست اجرایی دولت افغانستان را حذف خواهد کرد زیرا در سالهای گذشته این عنوان همواره مشکلاتی را ایجاد کرده است.

الجزیره: افزایش حملات طالبان و احتمال توقف انتخابات افغانستانهشدار کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان به عبدالله و غنی به خاطر استفاده از امکانات دولترشوه اشرف غنی به حکمتیار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری افغانستانتشدید حملات طالبان و درخواست مذاکره آبرومندانه اشرف غنی

به گزارش بی.بی.سی ادعای تقلب‌های گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 سبب شد سرانجام با پادرمیانی جان کری، وزیر خارجه آنزمان آمریکا، اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رقیب او به عنوان رئیس اجرایی تعیین شوند.

بر اساس توافقنامه حکومت وحدت ملی که در نتیجه این انتخابات ایجاد شد، قرار بود لویه جرگه برگزار شود و جایگاه ریاست اجرایی در قانون اساسی مشخص شود اما تاکنون که پایان دوره این حکومت است، در راستای عملی‌سازی این توافق گامی برداشته نشده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که طالبان انتخابات و دولت افغانستان را نپذیرفته و با توجه به گستردگی نفوذ این گروه در مناطق مختلف این کشور، مشارکت مردم در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان با ابهام روبرو است.

تیم انتخاباتی عبدالله به تازگی شاهد پیوستن «محمد محقق» از تیم انتخاباتی حنیف اتمر است که کار را برای اشرف غنی در انتخابات آینده دشوار خواهد کرد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا

وزارت داخلی طالبان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت ‎پکتیا در سال گذشته خورشیدی ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در این ولایت توزیع کرده است.

به گفته این وزارت، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۴۵ میلیون و ۵۸۲ هزار افغانی عواید جمع‌آوری شده است.

گفتنی چند گذشته هم ریاست پاسپورت از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات خبر داده بود.

این در حالی است که اخیرا ریاست پاسپورت‌‌ روند گزارش دهی از توزیع تعداد پاسپورت های توزیع شده طی یک سال گذشته را روی دست گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه