Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@21:03:50 GMT

مسئولان از ظرفیت نیروهای انقلابی استفاده کنند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۹۴۷۲

مسئولان از ظرفیت نیروهای انقلابی استفاده کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا خدری در خطبه‌های نماز جمعه شهر چغادک با گرامیداشت هفته دولت و ضمن تبریک به دولتمردان متعهد و خدوم و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: شایسته است دولتمردان ما تلاش کنند سادگی شهید رجایی و شهید باهنر و سلامت نفس و روحیه جهادی آن دو بزرگوار را در خود محقق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه چغادک اضافه کرد: قطعاً یک مسئول اگر روحیه خدمت به مردم نداشته باشد یا سادگی و سلامت نفس نداشته باشد روزی کارش به شکست می‌انجامد، لذا فرصتی که خدا در اختیار یک مسئول قرار می‌دهد برای خدمت به مردم و خدمت به انقلاب لازم است قدر این فرصت و نعمت دانسته شود تا خسارت و پشیمانی برای انسان نداشته باشد.

وی بیان داشت: در مقام نقد عملکرد دولت و مسئولین روش ما باید نقد توأم با حمایت باشد و تعامل ما باید بر اساس مشی فکری و رفتاری امام و رهبری که هم دولت را حمایت و هم نقد می‌کنند باشد، این طور نباشد که فقط نقدها و اشکالات دولت و مسئولین بیان شود، بلکه هم نقاط قوت‌ها پر رنگ بیان شود و هم مواردی که نقطه ضعف وجود دارد یادآوری و مورد نقد قرار گیرد.

خدری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۹۳ در صحن جامع رضوی مبنی بر اینکه«من از یک سو حمایت از دولت و اقدامات مثبت را وظیفه خود می دانم و از سوی دیگر، چک سفید امضاء به کسی نمی‌دهم گفت: شایسته است که در فضای مجازی هم که مؤمنین و جوانان فعال هستند به این نکته توجه شود تا با نقدهای اشتباه ما سیاه نمایی نشود بلکه نقدهای ما باید سازنده و توأم با حمایت از مجموعه‌های مختلف نظام باشد.

مقابله با «ولنگاری فرهنگی»

امام جمعه چغادک بر لزوم توجه بیشتر دولت با توصیه‌های مقام معظم رهبری به ویژه در دیدار اخیر هیئت دولت با ایشان تاکید کرد و افزود: استفاده از فرصت باقیمانده برای خدمت، پرهیز از گرفتار شدن در مسائل حاشیه‌ای، در اولویت قرار دادن اقتصاد و فرهنگ، توجه به تولید داخلی به عنوان کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور و توجه به تولید کنندگان به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی، تأمین عدالت اجتماعی و ریشه کردن فقر و کاهش فاصله فقیر و غنی، مقابله با «ولنگاری فرهنگی» و جلوگیری از سوءاستفاده از «فضای باز فرهنگی» این‌ها بخش‌هایی از توصیه‌های مقام معظم رهبری بود.

خدری با اشاره به فرا رسیدن روز مباهله اظهار داشت: جریان مباهله از مهمترین اعیاد و ایام اسلامی است که متأسفانه مجهول القدر و غریب و مظلوم مانده و کمتر به آن پرداخته شده است.

امام جمعه چغادک افزود: این روز آنقدر اهمیت دارد که آن را «غدیر ثانی» نامیده‌اند؛ مباهله به تعبیر رهبری معظم شاخص روشنگر تمایز حق و باطل است. روزی است استثنایی که پیامبر برای نشان دادن حق و حقیقت، عزیزترین عناصر انسانی خود را به میدان می‌آورد و چنین چیزی در تاریخ پیامبر سابقه نداشته است به همین جهت شایسته است راجع به جریان مباهله روشنگری بیشتری صورت گیرد و مبلغین عزیز و اولیاء مساجد و هیئت‌ها نسبت به آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی بر لزوم توجه بیشتر به شعارهای انقلاب و جریان انقلابی تاکید کرد و گفت: هر جا بیشتر از نیروهای جریان انقلابی استفاده شده است قطعاً کارایی بیشتری بوده و کار بهتر پیش رفته است لذا لازم است دولت و دیگر مسئولین نظام نسبت به این دغدغه رهبری معظم توجه بیشتری داشته باشند هم دفاع بیشتر و بهتری از شعارهای اصیل انقلاب و هم به کارگیری جریان انقلاب و استفاده از این ظرفیت بزرگ داشته باشند.

کد خبر 4699580

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر چغادک رضا خدری بوشهر قزوین شیراز شهرکرد هفته دولت ایلام عید غدیر خم گرگان یاسوج کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف عید سعید قربان استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه هر تهدیدی با پاسخ قاطع روبه‌رو می‌شود گفت: امروز میان نیروهای مسلح، دولت‌مردان و ملت شریف ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب همبستگی خوبی ایجاد شده که قدرت بازدارندگی بی‌بدیلی را برای کشور ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، سرتیپ حمزه بیدادی امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در مراسم رژه روز ارتش در محل میدان صبحگاه لشکر ۹۲ زرهی اهواز اظهار کرد: در پیام تاریخی که امام (ره) صادر کردند ایشان تاکید زیادی داشتند که ارتش باید پشتوانه مردمی داشته باشد، اگر هر ارتش یا هر سرباز پشتوانه مردمی داشته باشد می‌تواند کارایی ده و بلکه صد سرباز را داشته باشد؛ این موضوع را در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن به وضوح دیدیم.

وی افزود: امروز بین نیروهای مسلح، دولت‌مردان و ملت شریف ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب همبستگی بسیار خوبی ایجاد شده که یک قدرت بازدارندگی بی بدیلی را برای کشور ایجاد کرده است، نمونه این اصل در طول دوران دفاع مقدس به وضوح مشخص شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه پیوند میان نیروهای مسلح و دولتمردان و ملت شریف ایران به رهبری فرمانده معظم کل قوا، ایجاد شده و یک امنیت پایدار و با ثبات را در جمهوری اسلامی رقم زده است، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی وفاداری خود را در میدان آتش و خون از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به نظام مقدس جمهوری اسلامی اثبات کرد.

امیر سرتیپ بیدادی تصریح کرد: امروز ما به کشور و قدرتی تبدیل شده‌ایم که ابرقدرت‌های سابق اذعان می‌کنند که اگر دست ما در دست ایران باشد پیروز خواهیم شد، امیدوارم این اقتدار و افتخار تداوم داشته باشد و شاهد این باشیم که قدم‌های آخر را محکم برداریم، هرچه زودتر به قله اقتدار و افتخار برسیم و جایگاه واقعی خود را در دنیای امروز ترسیم کنیم.

سرتیپ بیدادی تاکید کرد: امروز آمریکا و همه کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که ایران اسلامی کشوری مقتدر است؛ هیچ تعارفی ندارد و هرکجا تهدید شود یا مورد تعرض قرار گیرد، به صورت کوبنده و قاطع پاسخ خواهد داد که این در سایه فرماندهی رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیروهای مسلح حاصل شده است.

کد خبر 745432

دیگر خبرها

  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • وعده صادق درس عبرتی برای دشمنان انقلاب است
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان /رهبری گفتند این عبای گران را بدهم و به جایش ۳ عبا بگیرم ناراحت می‌شوی؟
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • ارزش‌های انقلاب اسلامی به شیوه‌های هنری بیان شود
  • رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟
  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟