Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@04:45:56 GMT

روح اشرافی‌گری برخی از مسئولان پذیرفتنی نیست

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۹۴۸۹

روح اشرافی‌گری برخی از مسئولان پذیرفتنی نیست

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز، اول شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن گرامیداشت ایام دهه آخر ماه ذی‌الحجه و بیان فضائل اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امیرالمومنین علی(ع)، اظهار کرد: یکی از افتخارات مولای متقیان ماجرای مباهله است که خداوند آن را وسیله احتجاج با اهل کتاب قرار داد و حضرت علی(ع) به عنوان نفس و جان پیامبر(ص) به عالم شناسانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرارسیدن هفته دولت به دولتمردان، به دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: دولتمردان توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را در ایام باقی‌مانده دولت تدبیر و امید به عنوان چراغ راه پیش روی خود قرار دهند و برای حل مشکلات کشور تلاش کنند.

امام جمعه اسالم ادامه داد: چندین ماه است که در خطبه‌های نماز جمعه به بیان مسائل معیشتی و فرهنگی جامعه پرداخته‌ام که گاهی نیز خوشایند برخی نبوده است، اما فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه مسائل اصلی کشور اقتصاد و فرهنگ است، مهر تاییدی بر حرکت فکری ما در خطبه‌های نماز جمعه خواهد بود.

باقری ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت شیخ‌الرئیس بوعلی سینا، پزشک و دانشمند بزرگ ایرانی و تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی و تقدیر از زحمات آنان، عنوان کرد: طبابت و پزشکی از مشاغلی است که همیشه در جامعه مورد نیاز بوده و طبق فرمایش امام صادق(ع) باید پزشک مورد اعتماد و بصیر باشد.

وی متذکر شد: یقینا در این راه مشکلات و موانعی هم وجود دارد که برخی به مسئولان، برخی به مردم و برخی به خود پزشکان بر می‌گردد لذا باید امکانات لازم جهت ارائه خدمات پزشکی مطلوب توسط مسئولان فراهم شود و مردم نیز با رعایت فرهنگ صحیح استفاده از امکانات پزشکی گامی مهم در این راه بردارند.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه پزشکان باید رسالت خود و سوگند پزشکی خود را بر هر منفعت مادی و مالی مقدم بشمارند و به حریم خصوصی بیمار احترام بگذارند، گفت: گاهی شنیده می‌شود پزشکان برای کسب درآمد بیشتر چندین نفر را همزمان معاینه می‌کنند، به تجویز داروهای غیر ضروری می‌پردازند و در مطب کارتخوان ندارند لذا پزشکان باید یار و یاور محرومان جامعه باشند.

باقری با اشاره به ورود به ماه آخر تابستان و اوج فصل جابجایی مسکن، خاطرنشان کرد: متاسفانه گرانی افسارگسیخته قیمت و اجاره مسکن که هیچ نظارت و تعرفه‌ای بر آن وجود ندارد باعث شده است با پدیده‌های جدیدی مواجه شده‌ایم. پدیده چادرخوابی، ماشین‌خوابی و زمین‌اجاره‌ای باید مایه شرمندگی مسئولان باشد.

وی روح اشرافی‌گری برخی از مسئولان را پذیرفتنی ندانست و اضافه کرد: مسئولی که دغدغه‌اش دمای کولر گازی اتاقش بوده، حال چادرخواب‌ها را درک نمی‌کند. هفته دولت فرصت مناسبی است تا مسئولان سیره شهیدان رجایی و باهنر را سرلوحه خود قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن امام جمعه اسالم حجت الاسلام باقری هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدامین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: معاونت بهداشت استان توانست ۸۲ درصد جامعه هدف این طرح را تحت پوشش قرار داده و فشار خون و قند خون آنها را پایش کند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که پوشش ۷۰ درصدی در ابتدای اجرای طرح برای استان پیش بینی شده بود.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربیاز نظر تعداد رتبه دهم کشوری بعد از چند دانشگاه مادر را کسب کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: سال گذشته ۱۷ پروژه بهداشتی شامل خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز جامع سلامت جهت ارائه خدمات سطح یک بهداشتی اضافه شد.

ولی زاد گفت: همچنین در سال گذشته ۹ مرکز خدمات جامع سلامت به شبانه روزی ارتقا پیدا کردند .

وی با اشاره به انتخاب نقده از استان آذربایجان غربی به عنوان مجری برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع شهری افزود: در این خصوص نیز موفقیت های خوبی در این شهرستان حاصل شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته همچنین چهار مرکز سراج برای رفع مشکلات روان در شهرهای ارومیه، ماکو، مهاباد و میاندوآب راه اندازی شد که شامل مراکز خدمات جامع سلامت روان جامعه نگر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: رتبه برتر در رویداد جوانی جمعیت در کشور توسط این دانشگاه در سال گذشته کسب شد و تربیت کنشگران جمعیت برای اولین بار در کشور در معاونت بهداشتی استان اجرا شد.

ولی زاد گفت: ۱۱ نفر از اساتید هیات علمی این دانشگاه از نظر استناد مقالات، جزو دانشمندان برتر ۲ درصد استنادی دنیا در سال گذشته قرار گرفتند و این نسبت به سال پیش ازآن ۲ برابر شده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از نظر رتبه تایمز در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور بعد از تبریز که در بازه ۵۰۱ تا ۶۰۰ دارای رتبه اول است، به اتفاق ۹ دانشگاه دیگر در بازه ۶۰۱ تا ۸۰۰ رتبه دوم را دارد که با توجه به این امر، جزو ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی برتر از نظر رتبه بندی تایمز هستیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با ۴۳۰ نفر هیات علمی نزدیک به پنج هزار دانشجو دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: انتخاب دانشگاه به عنوان همکار برتر ثبت تروما در کشور در سایه فعالیت همکاران در رجیستری ثبت تروما از دیگر افتخارات کسب شده در سال گذشته است .

 

دیگر خبرها

  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • انتقاد یک روزنامه از حضور صدیقی در نماز جمعه و راه اندازی دوباره گشت ارشاد
  • مسامحه دستگاه‌های متولی حجاب پذیرفتنی نیست
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • تاخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز