Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش اسالم ضمن گرامیداشت ایام دهه آخر ماه ذیحجه و بیان فضائل اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار کرد: یکی از افتخارات ایشان ماجرای مباهله است که خداوند آن را وسیله احتجاج با اهل کتاب قرار داد و حضرت علی(ع) به عنوان نفس و جان پیامبر در این آیه به عالم شناسانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری همچنین با اشاره به آغاز هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامیداشت و افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولتمردان توصیه‌های برای ایام باقیمانده از عمر دولت یازدهم کردند که دولتمردان آن را به عنوان چراغ راه خود قرار داده و برای حل مشکلات کشور تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته بارها درباره مشکلات و معضلات معیشتی از تربیون نماز جمعه صحبت کرده‌ایم که به مذاق بعضی‌ها خوش نیامده است، گفت:  فرمایش رهبری مبنی بر اینکه مسائل اصلی کشور اقتصاد و فرهنگ است مهر تأییدی بر حرکت فکری ما در خطبه‌های نماز جمعه است.

امام جمعه اسالم در ادامه با تبریک فرارسیدن روز پزشک و ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های جامعه پزشکی، تصریح کرد: طبابت و پزشکی از مشاغلی است که همیشه مورد نیاز جامعه است و براساس فرمایش امام صادق(ع) باید پزشک مورد اعتماد و بصیر باشد.

وی با اشاره به  وجود مشکلاتی در حوزه بهداشت و درمان، بخشی از آن را مربوط به مردم و بخش دیگر را از جانب پزشکان دانست و بیان کرد: باید امکانات لازم برای ارائه خدمات پزشکی مطلوب توسط مسئولان فراهم شود و مردم نیز با رعایت فرهنگ صحیح استفاده از این امکانات گامی مهم در این راه بردارند.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: در مقابل پزشکان نیز باید رسالت خود و سوگند پزشکی خود را بر هر منفعت مادی و مالی مقدم بدانند و به حریم خصوصی بیمار احترام بگذارند. گاهی شنیده می شوند پزشکان برای کسب درآمد بیشتر چندین نفر را همزمان معاینه کرده و یا داروهای غیر ضروری تجویز می کنند. یا مطب پزشک کارتخوان ندارد، اینکه می گویند پزشکان هنوز آموزش استفاده از کارتخوان ندیده اندبیشتر به شوخی شبیه است تا واقعیت. پزشکان باید یار و یاور محرومان جامعه باشند.

وی با اشاره به ورود به ماه آخر تابستان و اوج فصل جابه‌جایی مردم در بخش مسکن، گفت: متأسفانه گرانی افسار گسیخته قیمت اجاره و خرید مسکن که هیچ نظارت و تعرفه‌ای بر آن وجود ندارد سبب شده  با پدیده‌های جدیدی همانند چادر خوابی، ماشین خوابی و زمین اجاره‌ای باشیم که اصلا شایسته نبوده و مسئولان باید بابت آن پاسخگو باشند.

امام جمعه اسالم تأکید کرد: مسئولی که دغدغه اش دمای کولر گازی اتاقش بوده و حاضر نباشد پوست لطیف آقازاده‌اش آفتاب سوخته شود چگونه حال چادر خواب‌ها را درک می کند؟ آیا شهید رجایی ماشین لوکس سوار می شد؟ روح اشرافیگری برخی مسئولین اصلا پذیرفتنی نیست. با این اوضاع مسکن بهتر است درب وزارتخانه مربوطه گل گرفته شود.

کد خبر 4699585

منبع: مهر

کلیدواژه: اسالم خطبه های نماز جمعه بوشهر قزوین شیراز شهرکرد هفته دولت ایلام عید غدیر خم گرگان یاسوج کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف عید سعید قربان استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۵ روز هوای قابل قبول داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • هوای قابل قبول پایتخت در آخرین روز فروردین
  • کیفیت هوای تهران در آخرین روز فروردین
  • هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • تاخیر در واحدهای مسکن ملی قابل تحمل نیست
  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • چرا ایرانی‌ها، پزشک عمومی را قبول ندارند؟ | گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ ها
  • امروز هوای تهران پاک است