Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز عبادی- سیاسی جمعه، امروز 25 مرداد همزمان با تهران در حالی در تمام استان‌های کشور برگزار شد که ائمه جمعه، به مباحثی همچون عید غدیر، وجود شایعات فراوان در فضای مجازی، گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور، روز جهانی مسجد، برجام، اینستکس و مناسبت‌های سیاسی داخلی و خارجی اشاره کردند.

آیت الله سعیدی: جوانان خاکریزها را در جبهه فرهنگی قرار دهند

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزرا شد، اظهار کرد: تقوایی در اسلام مورد تاکید است که همه جانبه باشد و در تمام عرصه‌های زندگی مومنین رعایت شود؛ تقوا باید بصیرت افزا باشد و مومنین را به سمت انجام تکالیف و وظایفش سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به آغاز هفته دولت، خاطرنشان کرد: دولت اعتدال 6 سال فرصت برای خدمت به مردم داشت و دو سال دیگر نیز فرصت دارد تا برنامه‌های خود را به پایان برساند و پروژه‌ها را تکمیل کند؛ رهنمودهای رهبری چراغ راه هدایت دولت باید باشد و امیدواریم دولتمردان راه شهیدان باهنر و رجایی را در پیش بگیرند.

امام جمعه قم عنوان کرد: مسئولان و دستگاه‌ها باید نسبت به دیانت مردم حساس باشند، در روایات آمده است که مردم به حاکمان و مسئولان خود بیش از پدارنشان شبیه هستند و این نشان دهنده اهمیت کار مسئولان در مسائل فرهنگی و دینی است.

وی افزود: حجاب یک حکم شرعی و امر قانونی است و باید دستگاه‌های دولتی و مسئولان نسبت به این امر حساس باشند و به وظایف خود عمل کنند؛ دشمنان در امر اقتصادی و نظامی نتوانستند جمهوری اسلامی ایرانی را شکست دهند و اسلام ستیزان هجوم خود را در برابر فرهنگ مردم قرار دادند و به دنبال سوق دادن جوانان به هوس‌های بی ارزش است.

آیت الله سعیدی بیان کرد: دشمن با مسائل ضد فرهنگی به دنبال از بین بردن ارزش‌های اسلامی و فرهنگی است و باید همه مردم علی الخصوص جوانان، خاکریزها را در جبهه فرهنگی قرار دهند؛ بدخواهان جمهوری اسلامی بدانند که مردم شریف ایران و جوانان غیرتمند در این عرصه نیز دشمن را زمین گیر می‌کنند و شکست خواهند داد.

امام جمعه شیراز: انقلابی بودن یعنی پیرو محض ولی امر باشیم

به گزارش ایسنا، آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه اولین روز شهریور شیراز، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در مورد ویژگی‌های فرد مومن، تاکید کرد رفتار افراد در اوج عصبانیت، خشنودی و برخورداری از قدرت و تصمیماتی که در چنین حالاتی گرفته می شود، درجه ایمان فرد را نشان می دهد.

دژکام در ادامه گفت: امروز همه ارکان نظام اگر طوری رفتار کنیم که ولایت با ولی امر است چرا که ما به اسلام و انقلاب اسلامی ایمان آورده ایم، در این صورت هیچ لطمه ای از سمت دشمن به ما نمیخورد؛ آنچه در حکمیت و نهروان و صفین حادث شد از نادانی امت نسبت به امر ولی امر حادث شد.

امام جمعه شیراز با اشاره به آغاز هفته دولت و دیدار مسئولان هیئت دولت با مقام معظم رهبری و نکات مطرح شده از سوی رهبر انقلاب، گفت: چند چهارچوب مهم در نکات مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری است که باید تلاش دولتیان معطوف به آن باشد.

او ضمن قدردانی از تمام اقدامات خوب دولتهای گذشته و حاضر در مسیر تحقق استراتژی های مد نظر رهبری، گفت: هیچ وقت نباید کار خوب و خدمت را ناسپاسی و ضایع کرد؛ این باعث ناامیدی کسی خواهد شد که کار خوب انجام می دهد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه آخرین نقطه فشار دشمن تحریم است و دلیل آن قدرت اقتصادی دشمن است، لزوم توانمندی اقتصادی را خاطرنشان و اضافه کرد: ما با کشورهایی معامله داریم اما رفتارهایی میبینیم که مطلوب نیست، اگر قدرت اقتصادی بالایی داشته باشیم میتوانیم بگوییم نکن؛ عزت و عظمت ما در اقتصاد مقاومتی تحقق میابد.

وی ادامه داد: مسئله دوم مقابله با رانتخواری و فساد اداری و اقتصادی است؛ این موضوع مردم را خسته کرده، از چندین دور قبل در مجالس و دولتها همیشه این مطلب را مردم و نمایندگان مطرح میکردند که باید نظام اداری از فساد خالی شود؛ حرکت در این راستا حرکت چندان قوی‌ای نبوده است.

دژکام با بیان اینکه گاهی یک مگس وسط غذا بنشیند کسی دلش نمی نشیند بخورد، گفت: قائل به فساد سیستمی نیستیم، اما کسانی هستند که مثل مگس وسط غذای خوب می افتند، باید قبل از قوه قضائیه دولت با استفاده از نظارت و حراست و ... که در اختیار دارد به میدان بیاید.

نماینده ولی فقیه با اشاره به حرکتهای خوب دستگاه قضایی، گفت: رهبر معظم در مبارزه با فساد فرمود دانه درشتها را بگیرید؛ اینکه افراد معمولی را بگیریم باعث میشود که کار بزرگتر زمین بماند؛ آنهایی که با استفاده از قدرتشان و لابیهایی که میکنند حق مردم را ضایع میکنند باید طعم برخورد قاطع را بچشند.

امام جمعه شیراز با قدردانی از موفقیتهای صدا و سیمای فارس در عرصه ملی و با اشاره به سامانه موشکی جدید ایران اسلامی و خصوصیت های این سامانه، گفت: کار جوانان عزیز و فن آوران ایران اسلامی بسیار ارزشمند بود و چشم ما به آنان روشن است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام سپاه از اسرائیل دل مردم را شاد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید روح الله حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اسفرورین اظهار کرد: خوشبختی انسان به ظاهر دیدن نیست بلکه خوشبختی یک احساس برای هر انسان است و لزوماً با ثروت اندوزی و ظاهرفریبی حالص نمی‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختی واقعی شکر گذاری در برابر داشته‌ها و نعمت‌های الهی است و باید تلاش کنیم داشته‌های خود را ببینیم، افزود: افرادی که با خدا هستند بهترین زندگی را دارند و خوشبخت هستند.

امام جمعه اسفرورین با اشاره به عملیات وعده صادق تاکید کرد: این عملیات و انتقام سپاه دل همه مردم را شاد کرد و نشان داد سپاه و جمهوری اسلامی در وعده خود صادق است.

وی با بیان اینکه تشکیل سپاه ناشی از هوشمندی امام (ره) بود، اضافه کرد: سپاه و بسیج شجره طیبه ای است که تنها یک مرکز نظامی نیست بلکه در هر عرصه مورد نیاز انقلاب و مشکلات عدیده ای که برای مکردم به وجود آمد سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی دوشادوش مردم بوده‌اند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه رسانه‌ها به دنبال کمرنگ جلوه دادن عملیات وعده صادق هستند، ادامه داد: عملیات وعده صادق پاسخ به یک تهاجم از سوی دشمنان بود.

وی بیان کرد: این عملیات برای نابودی اسرائیل نبود بلکه هدف آن حمله به مراکز نظامی اسرائیل و نشان دادن ضعف سپرهای دفاعی رژیم صهیونیستی بود.

امام جمعه اسفرورین با بیان اینکه امریکایی‌ها به ناتوانی و شکست اسرائیل اعتراف کردند، تصریح کرد: به اعتراف امریکایی‌ها ایران محافظت شده ترین پایگاه هوایی اسرائیل را مورد هدف قرار داده و تخریب کرد و نشان داد اسرائیل هیچ دفاعی در برابر موشک‌های ایران ندارد.

وی با بیان اینکه این عملیت تحقیر کامل رژیم صهیونیستی بود، تاکید کرد: ایران می‌توانست این پهباد ها را از لبنان و یا کشور دیگری بفرستد اما این کار را نکرد و مستقیم از خاک خود این کار را انجام دهد.

کد خبر 6082532

دیگر خبرها

  • بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است
  • امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند
  • راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر
  • مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسراییل راهپیمایی کردند
  • مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل راهپیمایی کردند
  • انتقام سپاه از اسرائیل دل مردم را شاد کرد
  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک از عملیات وعده صادق
  • ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه
  • رئیس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • هنر گلزنی با الساندرو دل پیرو / فیلم