Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم، در مصاحبه با تلویزیون المیادین، با اعلام اینکه حملات هوایی به پایگاه‌های نیروهای مردمی عراق، بیانگر وحشت صهیونیست‌ها از آنان است، این نیرو‌ها را خطری برای رژیم صهیونیستی و موجودیت آن دانست.

او درباره ادامه حملات هوایی به پایگاه‌های نیروهای مردمی عراق گفت: به نظر من، ۴ حمله هوایی اسرائیل با پهپاد و موشک علیه نیروهای مردمی در کمتر از یک ماه گذشته، ثابت می‌کند که بسیج مردمی به خطری برای اسرائیل و موجودیت این رژیم تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در سفر به اوکراین، با صراحت در این باره سخن گفت.

 سردبیر رای الیوم افزود:  ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده نیروهای مردمی عراق، با صراحت تاکید کرد ۴ فروند پهپاد اسرائیلی از جمهوری آذربایجان و زیر پوشش نیرو‌های آمریکایی به عراق منتقل شدند تا به پایگاه‌های نیروهای مردمی حمله کنند.به اعتقاد من، این اقدام زیباترین هدیه‌ای است که اسرائیل به نیروهای مردمی تقدیم کرد؛ زیرا ثابت کرد دکترین رزمی نیروهای مردمی، فراتر از مرز‌های عراق است و این نیرو‌ها نه فقط بخشی از محور مقاومت، بلکه بخشی از جبهه نبرد با اسرائیل است. یعنی نیروهای مردمی مانند حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن شده‌اند. این تحول‏ بسیار مهم است و همه معادلات را تغییر می‌دهد. زمانی که آمریکا در سال ۲۰۰۳ عراق را اشغال کرد می‌خواست این کشور را از آرمان فلسطین دور کند. 

عطوان در ادامه این مصاحبه اضافه کرد: دکترین رزمی بسیج مردمی عراق، اسرائیل را دشمن محسوب می‌کند که نکته بسیار مهمی است. انصارالله توانست ۲ فروند پهپاد آمریکایی را بر فراز یمن سرنگون کند که بیانگر هماهنگی گسترده بین بازو‌های ”محور نبرد“ در منطقه است. ابومهدی المهندس آمریکا را متهم کرد که مسئول این حملات هوایی است.

او گفت: آمریکا احساس می‌کند عراق از دست آن خارج شده است. بیش از ۶ هزار سرباز آمریکایی در عراق حضور دارند که به گروگان نیروهای مردمی تبدیل شده‌اند. بسیج مردمی با پهپادی که بر فراز پایگاه این نیرو‌ها پرواز می‌کرد، مقابله کرد و به اعتقاد من، دفعه بعدی، این هواپیما را سرنگون خواهد کرد. بسیج مردمی در عراق مانند انصارالله در یمن نیاز ندارد که تجهیزات مورد نیاز خود را از دریا‌ها و کوه‌ها قاچاق کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق

پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در غرب عراق هدف حمله قرار گرفت. این حمله ساعاتی پس از حمله به یک پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه رخ داد.

 

به گزارش انتخاب، منابع امنیتی، روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران خبر دادند که پایگاه «عین‌الاسد» محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در غرب استان الانبار عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

پیشتر خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع امنیتی عراقی گزارش داد که شامگاه یکشنبه، ۲ اردیبهشت، دست‌کم پنج موشک از شهر زمار عراق به سوی یک پایگاه نظامی آمریکایی در شمال شرق سوریه شلیک شد.

همچنین این حمله چند ساعت پس از آن رخ داد که گردان‌های حزب‌الله عراق از سرگیری عملیات‌های خود علیه نیرو‌های آمریکایی را به دلیل ناکامی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که هفته گذشته به ایالات متحده سفر کرده بود، تا جدول زمانی خروج نیرو‌های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از خاک عراق را تعیین کند.

این حمله همچنین دو روز پس از حمله جمعه شب به اردوگاه «کالسو» متعلق به نیرو‌های حشد الشعبی در استان بابل در جنوب بغداد رخ داد که ایالات متحده دخالت در آن را رد کرد.

نیرو‌های آمریکایی و گروه‌های شیعه مسلح مورد حمایت ایران در ماه‌های اخیر در بحبوحه درگیری‌های منطقه‌ای مرتبط با جنگ اسرائیل در نوار غزه، حملاتی را انجام داده‌اند که منجر شد محمد شیاع السودانی در ژانویه گذشته خواستار پایان حضور نظامی آمریکا در این کشور شود.

دیگر خبرها

  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • مُهر پایان طوفان الاقصی و وعده صادق بر دوره آمریکایی خاورمیانه
  • سپاه‌پاسداران به افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شده است
  • عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی
  • حملات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است
  • عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است
  • بسیج مردمی عراق: انفجار در کالسو در اثر حمله بوده است