Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: سادات، نماد عطوفت، مهربانی، دلدادگی و عشق مسلمانان به پیامبر(ص) و اهل ‌بیت(ع) هستند که این امور سبب شده، سادات در طی تاریخ نقش‌آفرینی اساسی در حوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشته باشند. ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علی اکبر ولایتی در نخستین همایش کشوری سادات رضوی در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی اظهار داشت: مفتخریم در کشوری حضور داریم که برکات و آثار ارزشمند ذریه سادات، نقش اساسی و ارزشمندی را دارا است و سبب تقویت اعتقادات دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولایتی به حدیث معروف پیامبر(ص)  «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی» اشاره کرد و افزود: پیامبر فرمودند من در میان شما دو امانت گرانبها قرار می‌دهم، یکی قرآن  کتاب خدا و دیگری عترت و اهل بیت(ع)  را که تا وقتی که به این دو تمسک جویید، هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شوند. تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند؛ بعد از وصیت بسیار مهم پیامبر گرامی اسلام (ص)،  عده‌ای تلاش داشتند اهل بیت(ع) را نادیده بگیرند لذا از همان زمان، امام علی(ع) و حضرت  فاطمه (س) با صبر و استقامت در تبیین این مهم مجاهده نمودند و در این مسیر به شهادت رسیدند و همه امامان معصوم (علیهم السلام) در احیاء این ثقل نقش داشتند.

شور و شادی در بیرجند تا عیدی سادات در عید غدیرمراسم تجلیل از سادات جامعه فوتبال برگزار شد‌ + تصاویراجتماع بزرگ سادات در کرج برگزار می‌شود

وی افزود: حضرت علی(ع) با صبر خود، امام حسن (ع) با استقامت و مقاومت خود که زمینه‌ساز عاشورا شد و امام حسین (ع) سید شهدا و پرچمدار اسلام  در این مسیر گام برداشتند و پس از شهادت اباعبدالله (ع) نیز امام سجاد(ع) روش ویژهای را در خارج از مدینه در پیش گرفتند و طرح‌هایی را اجرا کردند که در نوع خود بی نظیر بود.

مشاور مقام معظم رهبری افزود: زمانی که امام سجاد (ع) به شهادت رسید، سادات حسنی در منطقه اقصی در مراکش و در جنوب و شمال غربی آفریقا متفرق شدند و پس از آن در سال 297 هجری قمری، سادات فاطمی در مصر سلسله فاطمی را بنا نهادند و در شمال غربی آفریقا در آندلس سادات حسنی و در مصر، شام و یمن تحت حاکمیت فاطمیون بودند.

وی ادامه داد:  امام رضا (ع) سادات علوی را از مرکز حکومت بنی عباس در مدینه و بغداد به سمت ایران آورند و  حضور پر برکت امام رضا (ع) در ایران موجب شد بیش از دوازده هزار نفر از سادات علوی  به دنبال هجرت اجباری امام(ص) و همچنین حضرت معصومه(س)، از مدینه به خراسان  و قم مهاجرت نمایند. پس از آن، اعزام وکیل و نائب به شهر‌های مختلف از زمان ایشان آغاز شد و در قرن دوم و سوم بسیاری از کتاب‌ها نیز از زبان‌های مختلف به عربی ترجمه شد و نقش مهم و ویژه امام رضا(ع) این بود که به شبهات و مسایل مردم و اصحاب مختلف فکری و همچنین رهبران مذاهب یهودی و زرتشتی، پاسخ داده شد و نهایتا حضور در ایران موجب برکات و ثمرات بی نظیر و ارزشمندی شد.

ولایتی تصریح کرد: سادات، نماد عطوفت، مهربانی، دلدادگی و عشق مسلمانان به پیامبر(ص) و اهل ‌بیت(ع) هستند که این امور سبب شده، سادات در طی تاریخ نقش‌آفرینی اساسی در حوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشته باشند.

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت‌ پروژه‌های شهری، آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

امام‌ جمعه مشهد گفت: نکته مهم در خدمت‌رسانی به شهروندان، قابل لمس بودن آن است؛ از همین رو ضرورت دارد مسائل و پروژه‌هایی در اولویت کاری مسئولان شهری قرار بگیرد که با آسایش و راحتی زندگی روزمره مردم ارتباط دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شهردار و مدیران شهری مشهد ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های خالصانه آنها گفت: شما در مقام و جایگاهی که هستید کارهای ارزشمند بسیاری انجام می‌دهید که باید مورد قدردانی و تشکر قرار بگیرد اما یک نکته مهم در خدمت‌رسانی به شهروندان، قابل لمس بودن آن برای مردم است.

وی افزود: در همین راستا ضرورت دارد تا مسائل و پروژه‌هایی را در اولویت کاری خود قرار بدهید که با آسایش و راحتی روزمره زندگی مردم ارتباط دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: از مسائلی که مردم به‌صورت روزانه با آن درگیر هستند، دست‌اندازها، نبود علائم راهنمایی و رانندگی در محلات قدیمی و وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌ها به‌ویژه خیابان‌های مرکز شهر است که غالباً محل رفت‌وآمد روزانه مردم است.

وی تأکید کرد: متأسفانه این موارد جزئی که امکان دارد یک ماه بیشتر زمان نیاز نداشته باشد، در پروژه‌های مدیران شهری دیده نمی‌شود و در مقابل پروژه‌هایی در دستور کار قرار می‌گیرد که ربط مستقیمی به زندگی روزانه مردم ندارد و ضرورت آن‌ها برای شهروندان قابل لمس نیست.

امام‌ جمعه مشهد با تأکید بر اطلاع‌رسانی دقیق و کاملِ اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهری عنوان کرد: شما باید با استفاده از روزنامه شهرآرا که رسانه رسمی شهرداری است تمام این موارد را برای مردم تشریح کنید.

وی خطاب به مدیران و معاونان شهرداری مشهد ابراز کرد: مشهد متعلق به امام رضا (علیه‌السلام) است، بنابراین تمام اقدامات و خدماتی را که انجام می‌دهید با قصد قربت ایشان باشد تا شاهد آثار و برکات فراوان آن در زندگی خود باشید.

افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در وکیل‌آباد مشهد

شهردار مشهد نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد شهرداری مشهد در سال گذشته پرداخت و گفت: از پروژه‌هایی که در این مدت افتتاح شد می‌توان به مجموعه آبی شهید قربانی، بوستان 23 هکتاری برکت، بهره‌برداری از تقاطع چهار سطحی آزادگان، دوربرگردان پیامبر اعظم، ساخت ایستگاه 55 و 56 آتش‌نشانی در وکیل‌آباد و شهرک شهید رجایی، پردیس بانوان وکیل‌آباد، بوستان بانوان شهربانی کوه سنگی و ایستگاه قطار شهری فلکه الندشت اشاره کرد.

محمدرضا قلندر از نصب تجهیزات پالایش هوا و آلودگی صوتی و نوری هوا به‌صورت سیار و ثابت در حوزه پسماند خبر داد و اضافه کرد: نخستین سایت پرنده‌شناسی نیز در وکیل‌آباد مشهد افتتاح شد. از دیگر اقدامات صورت گرفته اختصاص 130 دستگاه ون و 35 دستگاه اتوبوس در حمل‌ونقل عمومی بوده است.

وی همچنین از تکمیل مجموعه شوق زندگی در منطقه 3 شهرداری مشهد نام برد و افزود: پروژه‌هایی که در یک سال گذشته کلنگ‌زنی شدند نیز شامل بوستان 73 هکتاری کرامت در شهرک شهید رجایی، احداث ساختمان اداری، مرکز فرماندهی و مدیریت بحران آتش‌نشانی، ساخت سطح سوم پل شهید فهمیده، اتصال بلوار امام خمینی به بلوار نماز و تکمیل پل انقلاب است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • محفل انس با قرآن در آبادان
  • زائران عمره از فرودگاه‌های مشهد و امام (ره) اعزام می‌شوند
  • تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • آمادگی فرودگاه مشهد برای اعزام زائران به سرزمین وحی
  • اولویت‌ پروژه‌های شهری، آسایش و رفاه روزانه مردم باشد