Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی روز جمعه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: شبانه روز با مدیران سر و کار دارم و بیش از مردم، با کم کاری مدیران روبه رو می شوم و این مسئولان کم کار سوهان روحم شده اند.

وی گفت: بعضا، سردفتر برخی مدیران شده ام و کارها را به مدیران یادآوری می کنم و این مرا خسته می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کم کاری های مدیران یکی از عوامل کندی رسیدن به توسعه است افزود: البته ترمز توسعه استان، تنها مدیران نیستند بلکه برخی افراد ضدتوسعه هم در این زمینه نقش دارند.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود در باره پیگیری ها برای اجرایی شدن فاز دوم پتروشیمی خراسان گفت: پیگیری ها در این باره انجام می شود و در آخرین نشست ها مقرر شده است طرح نهایی برای توسعه پتروشیمی تا یک هفته آینده، نهایی شود.

وی تصریح کرد: رویکرد این است در طرح توسعه پتروشیمی، از تجهیزات خارجی کمتر استفاده شود و مقرر است طرح و نوع محصول، تا هفته آینده نهایی شود.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همه اشخاص به نوعی در توسعه و یا کند شدن آن نقش دارند و در توسعه همه جانبه تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه باید موانع از مسیرهای توسعه استان برداشته شود افزود: رسانه ها در رفع موانع توسعه و جلوگیری از تاثیرگذاری افراد ضد توسعه، می توانند اثرگذار باشند.

شجاعی گفت: ۱۵ سال از تاسیس خراسان شمالی گذشته است، در آن سال ها افرادی دلسوز با هم افزایی برای توسعه این منطقه تلاش کرند و تاسیس استان محقق شد اما با گذشت این مدت، هنوز عده ای از آن فضا خارج نشده اند و این سم مهلک برای توسعه استان است.

استاندار خراسان شمالی افزود: عده ای با داشتن نگاه استانی به توسعه، غریبه هستند و و تنها رویکرد شهرستانی دارند و از جمع کوچک بیرون نیامده اند و این مانع رسیدن به اهداف توسعه می شود.

وی با اشاره به ضعیف بودن زیرساخت های استان گفت: در سال هایی که می شد برای ایجاد زیرساخت ها اقدام کرد اما متاسفانه این مهم اتفاق رخ نداد، زیرساخت های خراسان شمالی نه تنها نسبت به استان های برخوردار بلکه نسبت به استان های همتراز هم عقب مانده است و دغدغه های ما در این زمینه از سایر استان ها بیشتر است.

وی با بیان اینکه نداشتن آنچه مردم سایر استان ها دارند و مردم ما می توانند داشته باشند و از آن محروم هستند، ظلم به مردم است اظهار داشت: تلاش کرده ایم تا با دعوت از مسئولان ارشد کشوری و حضور این مقامات، برای رفع نداشته های استان اقدام شود.

شجاعی تصریح کرد: با این آمد و شدهای مسئولان کشوری به استان، نام خراسان شمالی در اذهان تصمیم گیران شناخته تر شده است و این در حالی است که پیش از این، تصمیم گیران ذهنیت و آشنایی از نداشته های خراسان شمالی نداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: این پیگیری ها سبب شد تا آقای دکتر نوبخت در مکاتبه ها برای درخواست های ما جمله " احقاق حق شود" را درج کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه حاشیه نشینی در شهر بجنورد زیاد است و یک سوم جمعیت مرکز استان در مناطق حاشیه ای سکونت دارند، حاشیه نشینی را محصول کوتاهی در خدمات رسانی به روستاها عنوان کرد و گفت: نبود شرایط مناسب در روستاها سبب شده تا روستایی برای رهایی از معضل کمبود درآمد و نبود اشتغال به زندگی در وضعیت بدتر از روستا تن دهد.

استاندار خراسان شمالی افزود: اگر شرایط در روستاها اندکی مناسب باشد، روستایی هرگز تمایل به خارج شدن از روستا و تن دادن به معضل حاشیه نشینی در شهرها ندارد.

وی درباره تخلف مدیران در جابه‌جایی اعتبارات گفت: در صورتی که تخلف مدیر محرز شود، حمایتی نمی شود و حتی تماس تلفنی هم با مراجع قضایی نخواهم داشت.

استاندار خراسان شمالی درباره کاهش میزان صادرات استان گفت: در این زمینه باید آسیب شناسی شود البته مشکل مهم صادرکنندگان، بازگرداندن پول است و در این استان، نبود صرافی مبادله پول را مشکل کرده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر پتروشیمی پول حاشیه نشینی خدمات رسانی خراسان شمالی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم استان قم در ماه‌های آخر سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌است

 سید محمد آقامیری روز سه‌شنبه به مناسبت فرا رسیدن سال نو در دیدار با آیت الله علی‌رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: در تورم ماهانه استان قم ۲/۶ درصد و در تورم سالانه ۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مدیریت استان در سالی که گذشت در دو جبهه فرهنگی و معیشتی اقداماتی را انجام داد، تصریح کرد: مردم قم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

آقامیری افزود: در جشن نیمه شعبان نیز اگرچه تهدید‌های بسیاری صورت گرفت، اما توانستیم در سلامت کامل این مراسم را برگزار کنیم.

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه انتخابات خوبی را پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: استان قم بالاترین نرخ رشد مشارکت در انتخابات در کشور را کسب کرد.

آقامیری با اشاره به اینکه متوسط حدود ۵۰ درصد مشارکت در استان قم داشتیم، عنوان کرد: پس از انتخابات نیز موضوع چهارشنبه آخر سال بود که توانستیم بدون حتی یک نفر فوتی این مراسم را پشت سر بگذاریم.

استاندار قم در ادامه به اینکه سال گذشته از نظر اقتصادی رکورد‌های خوبی زدیم، تعداد واحد‌های صنعتی دردست احیا را ۱۸۵ مورد ذکر کرد و گفت: ۱۱۰ واحد جهاد کشاورزی استان نیز در مسیر احیا قرار دارد.

استاندار قم با اشاره به اینکه ۷۸۰ نفر از مراجعات مردمی موفق به اخذ تسهیلات شدند، بیان کرد: شعار سال ۱۴۰۳ را یک دستور می‌دانیم و تمام موارد، اهداف و مسیر حرکت این شعار را برای مدیران استان تبیین کرده‌ایم.

 آقامیری با بیان اینکه باید مدیران یک اقدام جهادی و جهشی در دستورکار قرار دهند، ابراز کرد: دراین راستا یک جلسه وبیناری با حضور رئیس جمهور نیز برای مدیران برگزار شد.

 استاندار قم با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز اتفاقات خوبی در قم رقم خورده است، تصریح کرد: امروز استان قم از رتبه ۱۷ مسکن توانسته به رتبه دوم برسد و اگر وام‌های مسکن پرداخت شود، رتبه نخست را کسب خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه سال آینده، سال انتخابات است، گفت: هدف ما مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری است و از امسال باید اقداماتی را دنبال کنیم.

آیت‌الله اعرافی نیز درادامه این جلسه با اشاره به اینکه حرم مطهر، جمکران و حوزه علمیه اضلاع اصلی هویت قم هستند، عنوان کرد: تمام امور باید با محوریت این سه رکن انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرسازی باید به گونه‌ای باشد که همشهریان و زائران به راحتی بتوانند به حرم مطهر دسترسی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در طرح‌های مختلف محوریت کانونی حرم مطهر حفظ شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه باید ظرفیت گردشگری و زیارت قم ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: علاقه‌مندان حرم مطهرکریمه اهل بیت (ع) در قم در سراسر دنیا وجود دارند که باید با استفاده از این ظرفیت جهش بزرگی در عرصه زیارت رقم زد.

وی در پایان اضافه کرد: در عرصه مسکن نیز دولت با قراردادن زمین و تسهیلات به دنبال افزایش مشارکت مردمی باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۰ سوغات لذیذ خراسان شمالی/ حسرت آبنبات هل‌دار را به جان نخرید
  • توسعه شبکه کاسبان امین در قم
  • پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد
  • تصمیمات نهادهای حاکمیتی به اطلاع مردم برسد
  • ارائه طرح های کاربردی در راستای تحقق شعار سال
  • کمک‌ ۹۶۰ میلیاردی خیران به ایتام خراسان شمالی
  • دستور استاندار کردستان به مدیران جهت اجرای شعار سال در استان
  • تورم استان قم در ماه‌های آخر سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌است
  • مشارکت مردم در اقتصاد باعث کاهش وابستگی به نفت می‌شود
  • سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در حوزه مشارکت مردمی دارد