Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@07:09:33 GMT

نخستین عکس از گربه وحشی در زرندیه ساوه

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۹۸۵۲

نخستین عکس از گربه وحشی در زرندیه ساوه

برای نخستین بار تصویر گربه وحشی در طبیعت شهرستان زرندیه ( استان مرکزی ) به ثبت رسید.

رضا میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : برای نخستین بار تصویریک گربه وحشی توسط همیاران محیط زیست شهرستان زرندیه  عکسبرداری و فیلمبرداری شد.

 

وی با بیان اینکه این گونه گربه سان از جمله گونه های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است افزود:  گربه های وحشی در اکثر زیستگاه های ایران اعم از جنگلی، کوهستانی، استپی، بیابانی و حتی نزدیک به مناطق مسکونی دیده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: گربه وحشی از پستانداران کوچک، خزندگان، ماهی ها، دوزیستان، حشرات، پرندگان وتخم و جوجه آن ها تغذیه می کنند. گربه های وحشی ،تنها زندگی میکنندو فقط در فصل جفتگیری بصورت دوتایی دیده میشوند .

 

میرزائی  افزود : استان مرکزی در خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی قرار دارد و خوشبختانه جوامع محلی و همیاران محیط زیست  در شهرستان زرندیه نسبت به حفظ تنوع زیستی و حیات وحش منطقه ،کنشگر و حساسند و به ارزشهای محیط زیستی واقفند که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EqR برچسب ها: عکس ، گربه ، وحشی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: عکس گربه وحشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در بروجرد ایجاد می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی با همکاری و محوریت شهرداری در بروجرد ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، علی سالاروند در سفر یک روزه خود به شهرستان بروجرد اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای انتخاب محلی مناسب جهت ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی (موزه حیات‌وحش) انجام شده است و با توجه به الزامات و شرایط مربوطه، جانمایی محل ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در ورودی باغ پرندگان فدک شهرستان بروجرد که یکی از پر بازدیدترین مکان‌های گردشگری این شهرستان است، صورت پذیرفت.

وی گفت: طبق قول شهردار پرتلاش بروجرد، بهره‌برداری این محل برای استفاده عموم، ظرف دو الی سه ماه آینده انجام خواهد شد.

سالاروند در این خصوص اظهار داشت: موزه‌های تاریخ طبیعی و تنوع زیستی از جمله مکان‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و نمایشگاهی هستند که می‌توانند در شناساندن هر چه بیشتر زیست‌بوم‌ها و تنوع زیستی سرزمین‌ها و معرفی گونه‌های گیاهی و جانوری بومی هر منطقه نقش مهمی ایفا کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: موزه‌ها نقش مهمی در آموزش و ارتقای فرهنگ حفاظت و حراست از مواهب زیستی خدادادی در هر سرزمین دارند.

وی با موفق برشمردن ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در محل قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد که صرفاً در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ با بیش از ۲۵ هزار گردشگر توانسته است، آمار بی‌نظیری از استقبال مردم را نشان دهد، گفت: با جانمایی موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد در محل باغ فدک می‌توان شاهد استقبال بی‌نظیر عموم از این ظرفیت مهم بود.

سالاروند در پایان ضمن بازدید از باغ پرندگان فدک بروجرد، نکات زیست‌محیطی لازم را در خصوص لزوم ایجاد شرایط زیستی مناسب برای گونه‌های موجود در این باغ به مسئولان مجموعه یادآور شد.

کد خبر 744754

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچی سابقه‌دار همراه با گوشت کَل‌وحشی آماده طبخ در بویراحمد
  • موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در بروجرد ایجاد می‌شود
  • تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی
  • حمایت مجدد تیم ملی فوتبال از یوزپلنگ ایرانی | تصویر یوز ایرانی به پیراهن تیم ملی برمی‌گردد
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • تصویر یوزپلنگ به پیراهن تیم ملی فوتبال بازمی‌گردد
  • ‌کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در «خرامه» فارس
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی
  • احکام سبز برای متخلفان محیط زیستی گیلان صادر شد
  • صدور بیش از ۱۴ رأی محیط‌ زیستی برای متخلفان در گیلان