Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، نمایش و تحلیل فیلم پر خرج جنگ جهانی z، ویژه برنامه‌ای فرهنگی و بصیرت افزا برای خبرنگاران طبس بود که ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس برگزار کرد.


این فیلم محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۳ است که براساس رمان "مکس بروکز" به همین نام، ساخته شده و از ابتدا به نظر می‌رسد مانند دیگر فیلم‌های زامبی گونه این هم روایتی از این موجودات است، اما در نهایت می‌بینیم روند سیاسی فیلم، این داستان را به اورشلیم و دیوار حائل ساخته شده بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها می‌برد و انسان‌های پشت دیوار را زامبی‌هایی نشان می‌دهد که در صدد آسیب رساندن به انسان‌های بیگناه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقد‌های مختلفی از سوی نقادان جهانی بر این فیلم وارد شده مانند این که «جنگ جهانی زد» از لحاظ فنی ارزش بالایی دارد و قابل دفاع است، اما از لحاظ محتوایی فاقد ارزش است و پیام‌های سیاسی اش هم کهنه و بی تاثیر است.

در جایی دیگر درباره این فیلم اکشن آمده «جنگ جهانی زد» را باید پر دردسرترین فیلم دو سال اخیر از لحاظ مراحل تولید نام برد چرا که تهیه کنندگانش به دلیل ترس از عدم فروش آن در پایان بندی فیلم دست برده و فیلم به واسطه تغییرات مکرری که در بدنه فیلمنامه داشته و هرکس که از راه رسیده نسبت به تغییر آن اقدام کرده، فیلمنامه آشفته‌ای دارد که کمتر نشانه‌ای از هوش و خلاقیت و یا حتی فاکتور " جذابیت " را در آن مشاهده می‌شود.

نقدی دیگر هم گفته «جنگ جهانی زد» شروعی غافل گیر کننده و طوفانی دارد، اما در ادامه کار را خراب می‌کند و تصمیم می‌گیرد این فیلمنامه سراسر اکشن را در مسیر سیاسی به کار گیرد

گذشته از این گونه نقد ها، برخی نیز معتقدند این فیلم پر خرج ۲۰۰ میلیون دلاری از سری فیلم‌های آخرالزمانی هالیوودی و فیلمی اسلام هراسانه است و نماد‌های مختلفی در فیلم، چون دیوار حائل ذهن بیننده را به سمت دیوار حائل کنونی بین اسرائیل و فلسطین میکشاند و با این کار میخواهد با زبان فیلم دیدگاهی ترس آور از انسان‌های آن سوی دیوار (مسلمانان) برای بیننده بسازد.


سرهنگ فرحبخش ثانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس نیز در در حاشیه این جلسه گزارش عملکردی از برگزاری نمایش میدانی غدیر ارائه و از آن به عنوان یک برنامه فرهنگی بی نظیر یاد کرد.

سرهنگ فرحبخش ثانی در ادامه اثر بخشی این گونه آثار و متحمل شدن این گونه زحمات را مرهون حضور و رضایت مردم دانست و افزود: این هشتمین نمایش میدانی است که در شهرستان برگزار شده و این یک فعالیت بی نظیر است.

او با اشاره به حضور بیش از ۸ هزار نفر برای تماشای نمایش میدانی غدیر گفت: این تعداد تخمینی نیست و بر اساس واقعیت است چرا که ۸ هزار برگه قرعه کشی بین افراد توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس با اشاره به اهمیت تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز گفت: این نوع برنامه‌ها اصولا هزینه بر و زمان بر است و در نهایت رضایت مخاطب اصل است و اگر مدت‌ها کار کنیم، اما اگر مخاطب جایگاه نشستن و یا صوت خوبی نداشته باشد و یا به صحنه نمایش دید خوبی نداشته باشد این کار‌ها بی اثر می‌شود

فرحبخش همچنین با تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه به اهمیت تبلیغ برای این نوع برنامه‌ها نیز تاکید کرد و گفت: حضور مردم در یک برنامه فرهنگی بینظیر به واسطه تبلیغ مکرر آن بود که باعث شد همشهریان از وجود چنین برنامه‌ای خبر داشته باشند و حضور پیدا کنند.
انتهای پیام/ب


نمایش میدانی غدیر در طبس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، محمد ثابت اقلیدی افزود: هدف از نام‌گذاری و گرامی داشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی، تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی افزایی درباره اهمیت میراث فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آنها است.
بیش از سه هزار اثر تاریخی فارس ثبت ملی و ۱۳ اثر هم ثبت جهانی شده است.

وی افزود: همچنین امروز و فردا ، ۳۰ و ۳۱ فروردین در سراسر فارس برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی برگزار می‌شود که رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید از مهمترین برنامه‌های این روز است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین، نشست بین‌المللی تخصصی، تقدیر از پیسشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد مؤثر در تحقق مسئولیت اجتماعی در تخت جمشید برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: برگزاری پنل تخصصی تزئینات آجری در بنا‌های تاریخی شیراز در مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه سعدی ، گردهمایی ۳۰۰ نفر از همیاران دانش‌آموزی میراث فرهنگی فارس با همکاری اداره‌کل آموزش‌ و پرورش در مجموعه فرهنگی و تاریخی ارگ کریم‌خانی و رونمایی از نقشه قدیمی بافت تاریخی شیراز از مهم‌ترین برنامه‌های روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی در استان فارس است.

دیگر خبرها

  • جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»/ بازیگران گرد آمدند
  • دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود
  • ساخت ۴۷۰ کیلومتر کانال آب در افغانستان
  • جزئیات تازه از برنامه متفاوت رضا رشیدپور
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • کیک بوکسینگ در بام سبز
  • سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • شگفتی اپوزیسیون از قدرت بازدارندگی ایران در فصل نوین جهانی (+فیلم)
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است