Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری گفت: از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتصاد و فرهنگ دو اولویت اصلی جامعه هستند و تولید کلید حل مشکلات کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه،  «حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری» در خطبه های نماز جمعه این هفته(یک شهریور) شهرستان خوی گفت: از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتصاد و فرهنگ دو اولویت اصلی جامعه هستند و تولید کلید حل مشکلات کشور است و تغییر نگاه مسوولان به تولیدکنندگان ضروری می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


امام جمعه خوی افزود: از سوی دیگر به ضرورت نگاه ویژه دولت به بنگاه‌های متوسط و کوچک و جلوگیری از نفوذ دشمن در تولیدات فرهنگی و برنامه‌ریزی جدی در مقابل جبهه دشمن در فضای مجازی از تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار خود با هیئت دولت بود. 


وی اضافه کرد: امروزه جهان شاهد است که حاکمان کشورهای غربی برای رسیدن به اهداف و امیال دنیوی و شیطانی خود انسانها را در سطح جهان قتل عام می‌کنند که باید با اتحاد و همدلی این حرکت های غیر اخلاقی و وحشیانه را از بین ببریم. 

شکوری با توضیح ایثار در جامعه، گفت: اگر کمک به دیگران از اضافه ثروت باشد،  «انفاق،صدقه و اهدا» و اگر از ثروت مورد نیاز خویش باشد  «مواسات» نام دارد و واگذاری تمام آنچه خود به آن نیاز دارد  «ایثار» نامیده می‌شود.


وی  با اشاره به (24 ذوالقعده) روز نزول آیه تطهیر و آیه ولایت و روز مباهله، جایگاه و نقش اهل‌بیت(ع) از دیدگاه قرآن را مورد بررسی قرار داد و گفت: بر اساس مفاد حدیث ثقلین که متواتر میان فریقین است، جدایی میان قرآن و اهل‌بیت(ع) امکان ندارد چون قرآن قانون الهی است و اهل بیت(ع) قانون‌شناس و مجری قانون الهی هستند.

 

 امام جمعه خوی در ادامه با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام و به ویژه پیامبر(ص) به خوش‌رفتاری با حیوانات تاکید کرده است، اظهار کرد: اگر زندگی تمامی رهبران سیاسی و مذهبی جهان به ویژه کشورهای غربی مورد بررسی قرار گیرد، چنین دستورالعمل انسانی و رحمانی در مورد حیوانات پیدا نمی‌شود.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم مساجد روز جهانی مساجد مسجد روز جهانی مسجد غدیر روزنامه اردبیل کانون های مساجد خوی خطبه نماز جمعه اقتصاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری: امروز رسانه‌ موثرتر از موشک و پهپاد دشمن را عقب می راند

مقام معظم رهبری، در دیدار جمعی از شاعران گفتند: شعر رسانه است. امروز در دنیا چالش ها و درگیری ها، رسانه‌ای است. بیش از آنچه که موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی و اینها تأثیر بگذارند در عقب‌راندن دشمن، رسانه‌ها هستند که تأثیر میگذارند و دلها را تحت تأثیر قرار میدهند، ذهنها را تحت تأثیر قرار میدهند. جنگ، جنگ رسانه‌ای است.

به گزارش  “خامنه‌ای دات آی آر”، دوشنبه شب و در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار ۴۰ نفر از شاعران جوان و پیشکسوت سروده‌های خود را در موضوعات مختلف دینی، اجتماعی و سیاسی قرائت کردند.

 آیت‌الله خامنه‌ای بعد از شعرخوانی شاعران، با ابراز خرسندی از استمرار پیشرفت و رو به اوج بودن شعر فارسی، شعر را رسانه‌ای مهم و تأثیرگذار در دوران جنگ رسانه‌ای خواندند و گفتند: در این عرصه باید از میراث کم‌نظیر شعر و ادب فارسی به عنوان رسانه‌ای قدرتمند و اثرگذار و نافذ به بهترین وجه استفاده شود.

مقام معظم رهبری افزودند: البته شرط اثرگذاری رسانه‌ی شعر، هنری بودن آن است و هنری بودن نیز منوط به «الفاظ محکم و استوار»، «مضمون‌یابی» و «کیفیت بیان موضوع» است.

 آیت‌الله خامنه‌ای، انتخاب پیام مناسب و مفید را شرط دیگر برای اثرگذاری و ماندگاری شعر خواندند و گفتند: رسانه‌ی شعر باید انتقال دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و«ایرانی‌گری» باشد.

ایشان پیام ایستادگی شجاعانه ملت ایران در مقابل ظلم و زیاده‌طلبی زورگویان جهانی و مظاهر آن یعنی آمریکا و صهیونیست‌ها را از جمله پیام‌های ممتاز و قابل انتقال دانستند و خاطر نشان کردند: پیام ایستادگی ملت ایران و بیان صریح و بدون ملاحظه مواضع در مقابل مستکبران، بسیار مهم و برای مردم دنیا شوق‌انگیز است که نمونه‌های استقبال از این مواضع در سفرهای خارجی رؤسای جمهور و سخنرانی آنها در اجتماعات مردمی وجود داشته است.

 آیت‌الله خامنه‌ای جلسه سالانه با شاعران را جلسه‌ای خوب و با برکت خواندند اما تأکید کردند: این جلسه نباید جلسه‌ای زینتی باشد بلکه ضروری است امتداد داشته باشد و با دنبال کردن مطالبی که در آن مطرح می‌شود به تأمین مقاصد و اهداف مورد نظر در زمینه اعتلای شعر کمک شود.

ایشان در ادامه به بیان چند توصیه خطاب به شاعران و دست‌اندرکاران شعر و ادب فارسی پرداختند و در توصیه اول با اشاره به ضعف ترجمه و برگردان اشعار خوب و قوی فارسی به دیگر زبان‌ها گفتند: شعر خوب باید در معرض استفاده افکار عمومی دنیا قرار بگیرد بنابراین باید نهضت ترجمه ایجاد شود تا اشعار با نثر شاعرانه، گویا و قوی در اختیار دیگران قرار بگیرد که این کار مهم و سخت، کار دولت است.

مقام معظم رهبری با تأکید بر ضرورت انس با شعر از دوران کودکی تا نوجوانی و جوانی، وارد کردن بیش از پیش اشعار در کتاب‌های درسی به عنوان بخشی از ابزار انتقال تمدن، فرهنگ و معارف را وظیفه وزارت آموزش و پرورش برشمردند.

«تقویت حافظه ادبی مردم و خلاق کردن ذهن جوانان در استفاده بجا و صحیح از اشعار و تأکید بر مطالعه و درس‌آموزی از آثار شعری شاعران برجسته دو توصیه دیگر آیت‌الله خامنه‌ای بود.

ایشان با ابراز تأسف از مظلوم واقع شدن زبان فارسی در برابر هجوم لغات بیگانه، در توصیه‌ای دیگر، پاسداشت این زبان پُر کشش و قابل توسعه را مورد تأکید قرار دادند و گفتند: در مقابل این هجمه باید کلمات معادل فارسی که بعضاً بسیار زیباتر و استعمال آنها آسان‌تر است استفاده شود و با کاستن از لغات فرنگی، به خلوص زبان فارسی افزوده شود.

در ابتدای این دیدار جمعی از شاعران، سروده‌های خود را که به صورت کتاب به چاپ رسیده، به مقام معظم رهبری معرفی کردند.

از جمله اشعاری که در این دیدار قرائت شد، شعرهایی در وصف امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) و امام زمان(عج)، در توصیف مظلومیت مردم غزه به‌ویژه زنان و کودکان، در ستایش «پدر و مادر» و همچنین برخی موضوعات سیاسی و اجتماعی بود.

در ابتدای این دیدار نماز مغرب و عشاء به امامت مقام معظم رهبری اقامه شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایده «محفل امام حسنی ها» برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است
  • دیدار زیاد النخاله با مقام معظم رهبری
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  •  نقش حوزه علم و فناوری در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری
  • دیدار اسماعیل هنیه با مقام معظم رهبری (عکس)
  • حکم مقام معظم رهبری درباره برگشت شخص روزه‌ دار به وطن خویش
  • آیت‌الله سعیدی: شعار سال چراغ راه مسئولان باشد
  • خواندن یک شعر درباره «آقازاده‌ها» در حضور مقام معظم رهبری
  • تیم مدیریتی ایلام در مسیر تحقق شعار سال حرکت می‌کنند
  • مقام معظم رهبری: امروز رسانه‌ موثرتر از موشک و پهپاد دشمن را عقب می راند