Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه این استان پایتخت انرژی است و با تاکید بر پرهیز از خام فروشی مواد و محصولات نفتی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در پرهیز از خام فروشی، استان بوشهر در تولید فرآورده‌های نفتی باید پیشگام باشد. ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر جایگاه مقدس خانواده را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: خانواده در عین حالی که مقدس‌ترین، مهم‌ترین و حساس‌ترین جایگاه اجتماعی دارد اما از آسیب‌پذیرین جایگاه برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب نماز جمعه بوشهر نقش مهم والدین در حفظ جایگاه اجتماعی خانواده را بسیارمهم دانست و تاکید کرد: اسلام به جایگاه خانواده و اهمیت دادن به این جایگاه توجه و سفارشات زیادی کرده که والدین در این عرصه رسالت و ماموریت مهمی دارند.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود خانواده را هدف قرار داده است تصریح کرد: وقتی دشمن از راه‌های جنگ نظامی و تحریم‌های اقتصادی ناامید شد، کانون خانواده را مورد هدف قرار داد تا بتواند از این طریق اهداف خود را محقق کند.

وی، ترویج ازدواج سفید، شکستن حرمت اولیاء و ترویج بدحجابی و بی‌بندباری را از برنامه‌های دشمنان دانست و تاکید کرد: هیچ خدمتی به نظام و انقلاب بالاتر از خدمت به تحکیم بنیان خانواده نیست که در این عرصه خیران رسالت ویژه‌ای دارند.

حجت‌الاسلام جمالی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، این دو شهید را الگو و اسوه دولت‌مردان و مسئولان در عرصه خدمت رسانی به جامعه دانست و گفت: ساده زیستی، بی تکلفی، دوری از تشریفات، توجه به قشر محروم و مستضعف از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر است.

وی افزود: اخلاص در کار و سرلوحه قرار داشتن تقوا از دیگر خصوصیات شهیدان رجایی و باهنر است که مسئولان باید این ویژگی‌ها را مد نظر داشته باشند.

خطیب نماز جمعه بوشهر انتقادپذیری را از رسالت‌های مسئولان دانست و با تاکید بر تحمل نظرات مخالفان افزود: اگر از روی دلسوزی منتقدان   سوال و پیشنهادی می‌دهند باید مسئولان با سعه صدر بپذیرند و پاسخگو سوالات باشند.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر توجه به موضوع اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد و افزود: نکته مهمی که امروز گریبانگیر خانواده‌ها است مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال است.

وی، یکی از ریشه‌های مشکلات اقتصادی خانواده‌ها را در حوزه اشتغال دانست و تصریح کرد: استان بوشهر در حوزه تولید و اشتغال از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید به  مشکلات اشتغال جوانان تحصیل کرده و متعهد براساس ظرفیت‌های استان بوشهر توجه شود.

حجت‌الاسلام جمالی با بیان اینکه زمینه و بستر اشتغال جوانان استان بوشهر با توجه به ظرفیت بالای استان فراهم نیست خاطر نشان کرد:  بسترهای اشتغال‌زایی در عرصه مسکن، کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر عدالت اجتماعی و قدردانی از تلاش قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی و جیره‌خواران گفت: این‌گونه اقدام انقلابی قوه قضاییه روحیه امید در جامعه را تزریق می‌کند.

امام جمعه موقت بوشهر با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از خام فروشی نفت و جایگزین شدن فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی در تولید فرآورده‌های نفتی باید پیشگام باشد.

وی، توجه به حوزه فرهنگ را یکی از ضروریات دانست و با بیان اینکه دشمن پس از شکست در عرصه‌های نظامی و اقتصادی به حوزه فرهنگ جامعه توجه کرده است خاطر نشان کرد: نفوذ در حوزه فرهنگی و ضربه زدن به این عرصه از راهکارهای دشمنان است.

حجت‌الاسلام جمالی به ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: مسئولان فرهنگی و اجتماعی، با توجه با وجود  ظرفیت‌های بالای فرهنگی استان، راههای نفوذ فرهنگی دشمن را ببندند.

تقدیر آیت‌الله امامی‌کاشانی از نیروهای مسلح برای تولید سامانه "باور 373" خطیب جمعه کرمان: برنامه‌های اقتصادی کشور متناسب با شرایط جنگ اقتصادی و تحریم نیست‌ امام جمعه شیراز: دولتمردان فرمایشات رهبری را سرلوحه برنامه‌ها قرار دهند‌

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر ساماندهی منازل مبله و پلاژ بانوان گفت: استفاده از سواحل خلیج فارس در استان بوشهر، حق همه مردم و بانوان است که باید برای ایجاد پلاژ بانوان اقدامات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی

ایسنا/خراسان رضوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قوچان گفت: خشکسالی‌ها و کاهش منابع آبی و کاهش تولید در بخشی از محصولات کشاورزی موجب شده که محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی برای ایجاد درآمد پایدار اهمیت یابد.

هادی زحمتی در گفت و گو با ایسنا از کاشت زیره سبز مناسب کشت در دیم‌زارهای قوچان خبر داد و افزود: در صورت کاهش بارش‌ها در شهرستان، کشت این گیاه دارویی همراه با آبیاری تکمیلی برای دستیابی به عملکرد اقتصادی توسط کشاورزان شهرستان از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیم برنامه کشت گیاهان دارویی دیم در شهرستان شناسایی و ترویج می‌شود.

 زحمتی بیان کرد: حتی اگر عملکرد تولید زیره در یک هکتار ۳۵۰ کیلوگرم باشد با توجه به قیمت مناسب آن به ازای هر کیلوگرم است از نظر اقتصادی بسیار مناسب است.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قوچان خاطرنشان کرد: خشکسالی‌ها و کاهش منابع آبی و کاهش تولید در بخشی از محصولات کشاورزی الزام به تغییر الگوی کشت را دو چندان کرده است و محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی برای ایجاد درآمد پایدار اهمیت یافته است.

وی گفت: گیاهان دارویی مزایای خاصی در نیاز آبی کم، سازگاری بالا، نقش در سلامت و بهداشت، ایجاد اشتغال‌زایی دارند.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قوچان در ادامه از سبز شدن ارقام نخود کشت شده به صورت انتظاری در این طرح خبر داد و گفت: در ارقام مختلف گندم کشت شده قبل از باران مؤثر در آخر مهرماه متأسفانه به دلیل بارندگی نامناسب در پاییز و دو نم شدن بذور، سطح سبز ضعیفی دارند در حالی که کشت رقم باران پس از بارندگی‌های مؤثر سطح سبز خوبی دارد.

وی بیان کرد: این طرح به منظور انتقال یافته‌های تحقیقاتی کشت دیم به کشاورزان در مناطق دیم خیز شهرستان قوچان در دهستان دولتخانه بخش باجگیران با عنوان پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها ایجاد شده است.

زحمتی گفت: تأثیر علف‌کش اتوبور در مزرعه نخود مورد بررسی قرار گرفته است و تا این لحظه نتیجه مثبت و قابل قبولی مشاهده نشده که نیاز به بازدید مجدد و بررسی بیشتر دارد.

وی در ادامه توجه به وضعیت اقلیمی و یا دسترسی به آب در زمان استفاده از کود سرک را بسیار مهم دانست و افزود: متأسفانه با توجه به کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعددی که در اکثر روستاهای تحت پوشش برگزار شده هنوز برخی از کشاورزان بدون توجه به پیش‌بینی هواشناسی و عدم احتمال بارش کود سرک استفاده می‌کنند.

زحمتی با بیان اینکه ضرورت رعایت اصول فنی در استفاده از کود سرک در دیمزارها اجتناب‌ناپذیر است، بیان کرد: در شرایط استفاده از کود سرک در کمترین بارندگی و استفاده بیش از اندازه از این نوع کود در آخر فصل موجب چروکیدگی دانه و کاهش تولید خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجتماع مادران و کودکان بوشهری در حمایت از مردم غزه
  • بانک‌ها در رسیدگی به مشکلات نیازمندان استان بوشهر مشارکت کنند
  • پیام تسلیت امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی
  • تقویت و تمرکز استان یزد بر تولید و رفع موانع تولید
  • لازمه تحقق شعار سال مشارکت مردم است
  • بیمارستان تخصصی وزارت نفت در استان بوشهر ساخته شود
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی
  • مردم و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کمر همت ببندند
  • استان بوشهر در اغلب شاخص‌های اقتصادی رتبه اول تا پنجم را دارد
  • موارد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی استان بوشهر بررسی شد