Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:58:40 GMT

ارتقای سامانه موشکی پاتریوت در صدر اولویت های آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۰۰۴۱

ارتقای سامانه موشکی پاتریوت در صدر اولویت های آمریکا

به نوشته این نشریه آمریکایی، طبق گزارش منتشر شده از سوی واحد خبر ارتش آمریکا، یگان های دفاعی نیروی هوایی پاتریوت ارتش در چارچوب برنامه ای که تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت، در حال به روز رسانی کامپیوترهای کنترل شلیک، ارتباطات، رادارها و رابط های اپراتور و اضافه کردن موشک هایی با توانایی بیشتر هستند.

به گفته یکی از فرماندهان دانشکده توپخانه نیروی هوایی وزارت دفاع آمریکا، این کشور در حال بزرگ ترین عملیات به روز رسانی سامانه دفاع موشکی پاتریوت از اوایل دهه ۱۹۹۰ تاکنون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه دفاع موشکی پاتریوت ساخت شرکت آمریکایی ریتون و برای شناسایی، رهگیری و ساقط کردن موشک های بالستیک، کروز، پهپادها، جنگنده های پیشرفته و سایر تهدیدها تولید شده است.

پنج کشور در بیش از ۲۵۰ مورد مقابله با هواپیماهای با و بدون سرنشین، موشک های کروز و بالستیک، از موشک های ساخت ریتون استفاده کردند. از ژانویه ۲۰۱۵ تا کنون، سامانه موشکی پاتریوت، در عملیات جنگی در سراسر جهان، بیش از ۱۵۰ موشک بالستیک را رهگیری و شناسایی کرد.

یگان های ارتش آمریکا از حدود ۲۵ سال پیش شروع به دریافت موشک های پاتریوت پیشرفته(پی ای سی-۳) به همراه تجهیزاتی برای سیستم های فرماندهی و کنترل و نرم افزار مرتبط کردند.

"پی ای سی-۳" چند سال پیش ارتقا داده شد و موشک ارتقا داده شده "پی ای سی-۳ ام اس ایی" به خاطر داشتن موتوری قوی و باله های بزرگ تر، با خود قابلیت مانور دادن بیشتری برای ارتش آمریکا به همراه آورد اما، محدودیت های راداری مانع از استفاده قابلیت کامل این موشک ها شد.

یگان های جدید پاتریوت در حال حاضر در حال به روز رسانی یک سیستم و انضمام دستاوردهای راداری به آن هستند که به واسطه آن از تمام قابلیت های "پی ای سی-۳ ام اس ایی" استفاده شود.

پس از آن، با تولید موشک "پی دی بی-۸"، یگان های پاتریوت به واسطه گذار از آنالوگ به فرایند دیجتیال، از قابلیت راداری بیشتر برخوردار شدند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده

نشریه پولتیکو گزارش داد که دولت بایدن ماه گذشته به‌طور مخفیانه سیستم موشکی دوربرد «اتکمز» را در اختیار اوکراین گذشته است.

به گزارش ایسنا، این نشریه در ادامه به نقل از منابع خود اعلام کرد اوکراین تاکنون دومرتبه از این سیستم موشکی برای حمله به اراضی روسیه استفاده کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

این بسته شامل مهمات تسلیحات متعارف، موشک‌ها و سامانه‌های ضدهوایی و دیگر تسلیحات می‌شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟