Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته رزم سلطان هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان گفت: مسابقات آسیایی رزم سلطان اواخر امسال به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود. ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

سیدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره قهرمانی تیم رزم سلطان استان در مسابقات کشوری اظهار داشت: این مسابقات با حضور حدود 300 شرکت‌کننده برگزار شد که تیم استان اصفهان با 34 ورزشکار از شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان و مبارکه با کسب 7 مدال طلا، 12 مدال نقره و 10 مدال برنز به مقام قهرمانی تیمی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حسن شفیع‌زاده یکی از بهترین مبارزان شهرستان مبارکه در رده سنی بزرگسالان و بخش سنگین‌وزن به تیم ملی دعوت شد و امیدوارم چند مبارز دیگر استان نیز به تیم ملی دعوت شوند.

رئیس کمیته رزم سلطان هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان به برگزاری مسابقات استانی این رشته در یک ماه آینده اشاره کرد و ادامه داد: مسابقات آسیایی رزم سلطان نیز اواخر امسال و با حضور 12 کشور به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی گفت: استان تهران در سنگین‌وزن مبارزان بسیار خوبی دارد و کسب مدال در مسابقات کشوری در تهران کار سختی است، با این حال مبارزان تیم استان اصفهان بسیار خوب عمل کردند. در داوری مسابقات رزم سلطان عدالت به خوبی برقرار است و شک و شبهه‌ای در انتخاب ملی‌پوشان وجود ندارد.

هاشمی اضافه کرد: حسن شفیع‌زاده که به تیم ملی دعوت شد، با بهترین مبارز سنگین‌وزن ایران برخورد کرد و در وزن خود نایب‌قهرمان شد، در صورتی که خیلی خوب هم مبارزه کرد.

قاسمی: فدراسیون ورزش‌های رزمی، مدیری برنامه محور، عملگرا و مقبول می‌طلبدحکم رئیس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی صادر شدثبت نام سرمربی سابق تیم ملی کیک بوکسینگ در انتخابات ورزش‌های رزمی

وی درباره رشته رزم سلطان بیان کرد: این رشته از سال 1372 زیر نظر محسن سلطانی‌زاده قهرمان دهه 60 و 70 کاراته که 2 سبک معروف کاراته ایران با مجوز او در حال فعالیت است، آغاز به کار کرد. سلطانی‌زاده برای اینکه این سبک با تاریخ و تمدن ایران هم‌خوانی داشته باشد رشته رزم سلطان را راه‌اندازی کرد که تلفیقی از کاراته و کیک‌بوکسینگ است و قوانین خاص خودش را دارد.

رئیس کمیته رزم سلطان هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان ادامه داد: در این رشته بانوان با سبک کیوکوشین کاراته مبارزه می‌کنند، اما مبارزان مرد آزادی عمل بیشتری داشته و می‌توانند از دست خود نیز برای ضربه زدن به سر حریف استفاده کنند. در رشته رزم سلطان و در رده سنی جوانان و بزرگسالان از ساق‌بند و کلاه استفاده نمی‌شود و رزم سلطان یکی از معدود سبک‌هایی است که مجوز مبارزه آزاد و نیمه‌آزاد را دارد.

وی تصریح کرد: نخستین دوره مسابقات جهانی این رشته در دهه 80 شمسی در آلمان برگزار شد. این رشته در 7 کشور دنیا شامل آلمان، امارات، آمریکا، ارمنستان، آذربایجان، هند و ترکیه فدراسیون جداگانه دارد، اما در ایران زیر نظر فدراسیون و هیئت‌ انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کند.

هاشمی در پاسخ به اینکه چرا این رشته زیر مجموعه هیئت ورزش‌های رزمی نیست، گفت: 4 عنوان از سطح بالاترین رشته‌های انجمن‌های رزمی در ایران از زیرمجموعه هیئت‌های ورزش‌های رزمی خارج شده و به هیئت‌ انجمن‌های ورزشی اضافه شدند که شامل کیک‌بوکسینگ واکو، رزم‌آوران، رزم سلطان و او اسپرت است.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد

چهل و یکمین هیئت نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور مهدی علی‌نژاد برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، چهل و یکمین نشست هیئت رئیسه فدراسیون بین‌المللی ووشو در شهر جیانگ یئن به ریاست گائو ژیدان رئیس IWUF و مهدی علی‌نژاد عضو ایرانی این هیئت رئیسه برگزار شد.

نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند

 

در این نشست، ژان کیوپینگ دبیرکل فدراسیون بین‌المللی گزارشی از فعالیت‌های 6 ماه اخیر این فدراسیون جهانی و همچنین پیکارهای پیش ر‌و ارائه داد.

وی همچنین یادآور شد با توجه به اینکه کشورهای متعددی موفق به اخذ ویزا جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان نشدند، بنا به پیشنهاد ایران؛ پیکارهای انتخابی جام‌جهانی ووشو با حضور 38 کشور امروز آغاز به کار کرد.

برگزاری چهارمین دوره مسابقات جهانی تایچی در سنگاپور، نهمین دوره مسابقات جوانان جهان در برونئی‌، سومین دوره جام جهانی تالو در یوکوهامای ژاپن و دهمین دوره جام جهانی ساندا در ملبورن استرالیا از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست مقرر شد میزبانی دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به چین داده شود که این مسابقات در واقع حکم کسب سهمیه المپیک 2026 جوانان داکا سنگال را خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • داستان یک راننده نگون‌بخت؛ مستعدِ بدشانس یا سلطان فاجعه‌؟
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • بانوان هاکی سالنی با مربی خارجی به آسیا می‌روند
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • بازگشایی سالن هیئت تیراندازی در کرمان