Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین جشنواره مغ و مشتا باحضورعلاقه‌مندان به آیین سنتی ، مسوولان و باغداران در پارک ملت میناب برگزار شد. ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از شهرستان میناب، این جشنواره با آیین سنتی مُغ بری آغاز و در ادامه کارناوال تا شیروانی و محل جایگاه دیگ ها در نزدیکی مُشتا همراه با نواختن موسیقی سنتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ساله دراوایل شهریور ماه جشنواره مغ و مشتا به عنوان یک آیین سنتی به صورت خودجوش در شهرستان میناب برگزار می شود .

روح الله بهادری عضو شورای شهر میناب  در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: مغ بری و کنگ جوشی نزد مردم میناب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چهارهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با شادپیمایی آغاز می‌شودنخستین روز ششمین جشنواره ملی پسته ایران ـ دامغان‌ به روایت تصویرجشنواره فیلم کودک و نوجوان| بازیگران کودک برای پیشرفت به باتجربه‌ها نگاه کنند

بهادری با بیان اینکه در گذشته ای نه چندان دور بخش اعظمی از اقتصاد مردم میناب در همین آیین نهفته بود، گفت: از صحنه های زیبا که بیانگر عجین شدن فضای کار و اقتصاد مردم میناب با باورها و اعتقادات دینی مذهبی است می توان به این جشنواره اشاره کرد.

 وی خاطر نشان کرد : این گونه مراسمات سنتی در شهرستان نیاز به توجه ویژه  دارد و جهت حضور پر‌شور علاقه مندان نیازمند امکانات و اعتبارات مخصوص است .

معاون برنامه ریزی و اقتصادی فرمانداری ویژه میناب با بیان اینکه پاسداشت آیین و رسوم نشان دهنده تاریخ و فرهنگ غنی پیشینیان است؛ اظهار داشت: باید تلاش شود رسوم و عاداتی که از گذشتگان برجای مانده را برای نسل امروزی بازگو کنیم . 

قاسمی افزود : شهرستان میناب ظرفیت های خوبی در این زمینه دارد که جا دارد هرساله با شکوه­تر برگزار شود .

به گزارش خرگزاری تسنیم شهرستان میناب با 12 هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات ؛ 80 گونه خرما دارد.

انتهای پیام/ش

R7559/P/S6,58/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب

 محمد خوش صوت دبیر جشنواره گفت: در این جشنواره شش تیم در دو رشته درا و رمازا به مدت سه روز با هم رقابت می‌کنند.

خوش صوت افزود: بیش از ۳۰۰ نوع بازی بومی محلی در شهرستان میناب وجود دارد که دو بازی درا و رمازا در فهرست معنوی کشور به نام میناب، ثبت ملی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود