Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@22:49:06 GMT

۵۱۲ پروژه در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۰۲۸۲

۵۱۲ پروژه در خراسان شمالی به بهره برداری می رسد

استاندار خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از افتتاح و بهره برداری ۵۱۲ پروژه در استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، محمدعلی شجاعی امروز (یکمشهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس استان خراسان شمالی، با بیان اینکه 512 پروژه در استان همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد، گفت: از این تعداد 475 پروژه مربوط به بخش دولتی با اعتباری بالغ بر 118 میلیارد تومان و 37 پروژه در بخش خصوصی با اعتبار 126 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان شمالی افزود: از 475 پروژه بخش دولتی، 130 پروژه در بجنورد، 54 پروژه در شیروان، 64 پروژه در اسفراین، 63 پروژه در مانه و سملقان، 63 پروژه در فاروج، 16 پروژه در جاجرم، 74 پروژه در راز و جرگلان و 10 پروژه نیز در گرمه به بهره برداری می رسد.

 

وی با بیان اینکه رشد، توسعه و پیشرفت نیازمند یک سری آداب است، اظهارداشت: متاسفانه پس از گذشت 15 سال از تاسیس خراسان‌شمالی عده‌ای هنوز از آن دوران بیرون نیامده‌اند که این سم مهلک برای توسعه استان به‌شمار می‌رود.

 

شجاعی با اشاره به اینکه هر آنچه که دیگر استان های دیگر برخوردارند و مردم استان ما از آن بی بهره اند، نوعی ظلم به مردم است، افزود: افرادی برای رسیدن به منافع خود بساطی را پهن کرده‌اند که مقابل این افراد می‌ایستیم تا بساط آن‌ها از استان جمع شود، چراکه این گروه‌ها ضد توسعه هستند و مانع پیشرفت و جهش استان می شوند.

 

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید موانع از مسیرهای توسعه استان برچیده شود، بیان داشت: آنچه انجام می شود، وظیف است و آنچه تا کنون محقق نشده، از مردم استان عذرخواهی کرده و برای رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد.

 

شجاعی با بیان اینکه مردم بیش از ما تاوان کم‌کاری برخی از مدیران را داده‌اند، تصریح کرد: اما تنها برخی از مدیران نیستند که ترمز توسعه استان را کشیده‌اند، بلکه بسیاری از افراد و گروه‌های ضد توسعه در استان فعالیت دارند که در این امر دخیل هستند لذا نشریات، رسانه‌ها و مردم می‌توانند کمک حال توسعه و جهش استان باشند.

 

مقام عالی دولت در خراسان شمالی همچنین از نهایی شدن طرح فاز 2 پتروشیمی بجنورد تا هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری جلسات و رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد، این طرح در وهله اول به تجهیزات خارجی نیاز کمتری داشته باشد و اینکه نوع محصول خروجی این طرح قطعی شود.  

 

شجاعی در خصوص رشته های موجود در دانشگاه های استان، افزود: آموزش عالی استان باید منطبق بر عملکرد استان باشد و رشته‌هایی که با پیشران‌های اقتصادی استان مرتبط است تدریس شود تا خروجی آن نیروی انسانی کارآمد همراه با ارزآوری برای خراسان‌شمالی باشد.

 

وی تأکید کرد: در راستای رسیدن به این مهم باید رشته‌های غیرضروری و غیرمرتبط با سند توسعه استان حذف شود.

 

استاندار خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه در سال 98 در تلاشیم در حوزه صادرات محصولات استان حرکت خوبی در بخش بین‌المللی آغاز کنیم، افزود: در راستای انتخاب کشور هدف صادرات محصولات خراسان شمالی مذاکراتی را در سطح وزارت امور خارجه انجام داده‌ایم که ظرف 10 روز آینده به جمع‌بندی می‌رسیم.

 

شجاعی در ادامه علت اصلی ایجاد حاشیه‌نشینی را کوتاهی مدیران در انجام وظایف محوله عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از ایجاد پدیده حاشیه‌نشینی و افزایش آن باید به رونق تولید و اشتغال روستاها توجه کنیم.

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز جهانی مسجد مساجد روز جهانی مساجد عید غدیر مسجد عید غدیر خم اردبیل شیراز روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد بجنورد خراسان شمالی نشست خبری هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، خلاف پنل‌های خورشیدی روی زمین، یک نیروگاه خورشیدی در فضا منبع تغذیه ثابت ۲۴/۷ را فراهم می‌کند و نخستین نمایش آزمایشگاهی در نوع خود، نشان می‌دهد که چگونه انتقال انرژی خورشیدی از فضا می‌تواند شکل واقعیت به خود بگیرد.

در این نمایش که توسط استارت‌آپ «اسپیس‌سولار» (Space Solar) مستقر در انگلیس انجام شد، دستگاه پرتوی ویژه‌ای آزمایش شد که می‌تواند به صورت بی‌سیم انرژی را ۳۶۰ درجه به اطراف منتقل کند. این میزان از آنجایی برای نیروگاه فضایی مهم می‌شود که موقعیت آن نسبت به خورشید و زمین در طول هر روز به دلیل چرخش سیاره ما تغییر می‌کند.

مارتین سولتائو، مدیر این طرح، در جریان کنفرانسی که در ۲۷ آوریل گذشته در لندن برگزار شد اعلام کرد که تمام فناوری‌های مورد نیاز برای ساخت و راه اندازی این نیروگاه فضایی که «CASSIOPeiA» نام گرفته، هم اکنون وجود دارد و چالش اصلی در این پروژه، تعیین انداز بزرگی آن است، اما در حال حاضر این چالش نیز برطرف شده و توسعه آن به واقعیت نزدیک شده است.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که نیروگاه فضایی مذکور می‌تواند ظرف یک دهه در فضا باشد و گیگاوات انرژی پاک را بسیار کارآمدتر از نیروگاه‌های خورشیدی روی زمین ارائه کند.

 سولتاو در بیانیه‌ای ایمیلی گفت: ما از اینکه می‌توانیم مرحله بعدی توسعه فناوری خود را به نمایش بگذاریم، هیجان زده هستیم و آزمایش موفقیت‌آمیز این پروژه (فناوری تابش انرژی ۳۶۰ درجه)، لحظه‌ای مهم در مأموریت ما برای ایجاد انقلابی در انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا است.

این نیروگاه خورشیدی درنهایت در مدار۲۲۰۰۰ مایلی بالای سیاره ما (۳۶۰۰۰ کیلومتری) قرار می‌گیرد و حرکت آن در این مدار نیز بگونه‌ای طراحی شده است که همواره رو به خورشید باشد؛ که در آن سرعت مداری یک ماهواره با سرعت چرخش زمین مطابقت دارد. در نتیجه، یک فضاپیما در این ارتفاع به نظر می‌رسد که در بالای یک منطقه ثابت روی زمین معلق است.

این آزمایش با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، توانست به صورت موفقیت‌آمیز انرژی خورشیدی را از فضا به زمین منتقل کند و نشان دهد که این فناوری قابلیت اجرا دارد.

این پیشرفت مهم می‌تواند راهی برای تولید انرژی پاک و پایدار در زمین باز کند و به کاهش وابستگی به منابع انرژی فسیلی کمک کند. توسعه این نیروگاه یک گام مهم در راه بهبود محیط زیست و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای است و نشان می‌دهد که تکنولوژی فضایی می‌تواند نقش مهمی در تأمین انرژی برق پایدار در آینده ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان