Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه چهارمحال و بختیاری با اشاره به فته دول اظهار داشتند: اگر مدیری بر حسب تکلیف شرعی مسؤولیت بر عهده بگیرد قطعا چنین شخصی خیانت نمی کند، حق و ناحق را عوض نمی کند و به فکر خدمت به مردم است، رجایی و باهنر هر دو الگو بودند و باید خلوص را از آن‌ها یاد گرفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت احادیث معصومین و لزوم عمل به این احادیث، اظهارداشت : حضرت زهرا(س) در مورد یک حدیثی که روی پوستی نوشته شده بود به مردم گفت اهمیت این حدیث به اندازه حسن(ع) و حسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاطمی ادامه داد: چقدر خوب است که مومنین ما در منازل ‌و در محل کار خود کتب ارزشمند دینی مانند «قلب سلیم» و «گناه کبیره» را در دسترس داشته باشند و از این گنجینه ها استفاده کنند.

وی با اشاره به یک حدیث اخلاقی از پیامبر(ص) توضیح داد: کسی که همسایگانش  از دستش ناراضی باشند از مومنین و مسلمانان نیست.

فاطمی با  بیان فضیلت اخلاقی بردباری و صبر، توضیح داد: برخی در موضع گیری ها، حرف زدن ها و اظهارنظر کردن ها بدون تحقیق و با عجله ورود می کنند واین افراد مورد محبت خداوند قرار نمی گیرند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد به فرارسیدن هفته دولت اشاره و  گفت: انبیا و معصومین هیچ گاه دلبسته قدرت نبودند ولی چون خداوند به آنان ماموریت داده بود حکومت تشکیل دادند و قدرت را به دست می گرفتند که احکام الهی را پیاده کنند.

وی  ادامه داد: شهید رجایی هم همین ویژگی را داشتند که شیفته قدرت نمی شدند ولی چون احساس تکلیف می کردند شانه های خود را زیر بار مسؤولیت قرار دادند.

فاطمی اضافه کرد: اگر مدیری بر حسب تکلیف شرعی مسؤولیت بر عهده بگیرد قطعا چنین شخصی خیانت نمی کند، حق و ناحق را عوض نمی کند و به فکر خدمت به مردم است.

 

امام جمعه فارسان: دولتمردان در طول این هفته کاستی‌ها مدیریتی خود را برای مردم بازگو کنند

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های این هفته شهر فارسان گفت: آغاز هفته دولت راداریم و روز کارمند را گرامی می‌داریم این ایام هفته دولت، هفته تکریم کارگزاران اجرایی این نظام و کشور از طرف مردم است و هم‌چنین هفته دقت، ارزیابی و ارائه گزارش خدمات به‌وسیله عزیزان دولتمرد است.

وی افزود: امتیاز دولت و دولت‌مردان ما امروز در میان همه دولت‌ها و دولت‌مردان وابستگی مردمی آن است. شما در هیچ کشوری پیدا نمی‌کنید که دولت و دولتمردان آن این‌قدر در یک عرصه مردمی خدمت گذار باشند، بااین‌وجود توجه مردم بر اساس وظیفه وجدانی و بنا بر یک تکلیف عاطفی که دارند به خدمات دولت است، طبیعی است که به هر مقداری که مردم احساس کنند دولت خادم آن‌هاست طبیعتاً محبت، تکریم و تعظیم بیش‌تر نسبت به آن‌ها دارند.

وی بیان داشت: اگر بنا شد خدای‌نکرده این مردم باخیانت و سوءاستفاده روبه‌رو شوند این سوءتدبیر باید جبران شود. آنچه از ابتدای انقلاب تا به امروز مسلم است، این است که در رأس کارگزاران نظام، خائن وجود نداشته است. جز یکی پیدا شد که همان اول مردم از مملکت بیرونش کردند و آن بنی‌صدر ملعون بود و غیر از او در رأس کارگزاران نظام ما خائن نداشتیم. ممکن است یک عامل نفوذی در رده اجرایی نظام نفوذ کرده و خیانت، دزدی، اختلاس و رانت‌خواری کرده است، این‌ها امکان دارد، اما در رأس دولت خائن به آن شکل نداشتیم که این از برکات خون شهدا و این نظام است.

وی تصریح کرد: رجایی و باهنر هر دو الگو بودند و باید خلوص را از آن‌ها یاد گرفت. دولتمردان در طول این هفته کاستی‌ها و مشکلات قلمرو مدیریتی خود را برای مردم بازگو کنند چون در ذهن مردم سؤالات فراوانی وجود دارد.

امام‌جمعه فارسان گفت: مطالبه افرادی که رأی دادند از یک‌جهت این بود که این تشکیلات بیایند و برای معیشت و گذران زندگی مردم تدبیر کنند. هم‌چنین یک بخش انقلابی مردم هم این افراد را انتخاب کردند برای این‌که بیایند و آرمان‌های انقلابی، دینی و فرهنگی آن‌ها را مدیریت و تثبیت کنند مقام معظم رهبری در این دیدار اخیر با اعضا هیئت دولت «اقتصاد» و «فرهنگ» را دو مسئله مهم کشور خواندند و از آفات دولت‌ها در طول سالهای مختلف را «گرفتار شدن به فروع و حواشی» شمردند

وی اظهار داشت: حضرت آقا اشاره کردند به اقدامات سازمان‌یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی و فرمودند باید مانع نفوذ این اقدامات سازمان‌یافته در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد؛ و تأکید داشتند بر اینکه ما در شرایطی هستیم که جبهه مقابل ما و دستگاه‌های استکباری، همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به‌نظام اسلامی، به کار گرفته‌اند و ما باید برنامه‌ریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز نگرانی کردند نسبت به مسئله حجاب در جامعه: حجاب یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی است البته در شهرستان ما به نسبه این مسئله خوب است اما راضی نیستیم و تذکری را در این مورد به یکی از مدیران شهرستان داده‌ام و حتماً رصد هم می‌کنم.

 

امام جمعه لرسدگان: رونق تولید بهترین نسخه شفا بخش اقتصاد نظام است

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه نماز جمعه این هفته خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و از قول امام علی علیه السلام گفت: انسانهای با تقوا کارها و اعمال شان پاک و پاکیزه است و دلهایشان خوشوع و خضوع دارد و معصیت و آفت تقوا عامل تهدید کننده تقوا است .
وی با توجه به عید غدیر خم خصایص و ویژگی های ایمانی و دینی امام علی علیه السلام را به عنوان یک انسان کامل معرفی کرد و خاطر نشان کرد: در اوصاف امام علی(ع) همین بس که رضایت خدا در معرفی امام علی (ع) در روز غدیر به عنوان امام  امت است؛ مقام مولا امام علی(ع) در شرافت و کرامت و اولین شخص بودند در ایمان آوردن به رسول اکرم (ص)، امام علی(ع) تنها کسی است که رایحه‌ بوی رسالت توسط ایشان استشمام می شد. معمولا تنها کسی است که اطاعت محض در همه امورات از پیامبر (ص)داشته است .

تاج زاد بیان داشت: شخصیت وجودی امام علی علیه السلام به گونه ای است که لحظه‌ای نیست که مولا در کنار پیغمبر (ص) روای احادیث رسول الله (ص) نباشد . نام مولا به خاطر ارزش های والای انسانی در تاریخ ماندگار است و این نام تا روز قیامت محو شدنی نخواهد بود.

امام جمعه لردگان در خطبه دوم هفته دولت و شهادت دولتمردان شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشتند و خصوصیات شهید رجایی و باهنر را روحیه عدالت‌خواهی و مردمی بودن و پیرو ولایت فقیه برشموردند. و از دولتمردان و مسئولین خواست که عملکرد خودشان را در معرض دید مردم به نمایش گذارند و نقاط ضعف خود را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنند و صیانت از آرای مردم را توسط دولت مردان خواستار شد.

تاج زاد، حل مشکلات مردم و جامعه را در سایه روحیه جهادی عملی دانست و مبارزه با فساد را وظیفه دولتمردان دانست و به نکات مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان اشاره کرد وعنوان دانست: مسئولیت ها می بایست ذات و توشه آخرت شما باشند و این لطف الهی را غنیمت شمرید.

وی در ادامه از قول معظم له فرمود: دولت در دو سال آینده باقی مانده می بایست حواشی را کم و راه حل مشکلات جامعه را تسریع بخشد . اقتصاد و فرهنگ دو اولویت کشور است که دولتمردان باید این مهم را پیگیری و اقدام نمایند و کشور را از وابستگی به بیگانگان نجات دهند و رونق تولید بهترین نسخه شفا بخش اقتصاد نظام است و  این موضوع باید اقدام شود.

وی گفت: قطع وابستگی به صادرات نفت خام تغییر نگاه مسئولین نسبت به تولیدکنندگان و پیگیری مشکلات اقتصادی اولویت های دولتمردان است که می بایست اجرا و اقدام نمایند.
خطیب جمعه لردگان در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در هشدار به دولت جنگ اقتصادی را گوشزد نموند و خواستار پیگیری جدی در این خصوص شدند.

 وی، همچنین به روز پزشک و مشکلات پزشکی شهرستان اشاره کرد و حل مشکلات و برطرف شدن کمبودها در شهرستان را از مسئولین خواستار شدند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» نیروهای مسلح، افتخارآفرین بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به نوعی تغییر راهبردی در سیاست‌های دفاعی نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد: ما به نظام کودک کش اسرائیل این تذکر را دادیم که منبعد هر کجا منافع ما و یا شخصیت‌های ما را مورد حمله قرار دهد، ما مستقیماً با آنها برخورد می‌کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی با برشمردن خویشتن‌داری جمهوری اسلامی در خرابکاری‌ها و اقدامات شرارت آمیز متعدد اسرائیل گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی به جهان این نکته را تفهیم کرد که صبر جمهوری اسلامی حدّی داشته و البته قدرت نظام جمهوری اسلامی هم عیان شده است هرچند صهیونیست‌ها و هم پیمانانش، خواسته‌اند این ضربات را کم‌رنگ نشان دهند، اما خودشان می‌دانند که ضربه خورده‌اند وگرنه این‌همه دستپاچگی نداشتند. 

وی افزود: بحمدالله قدرت نظام جمهوری اسلامی در این مرحله دارای بازدارندگی بسیار بالاست هم درسطح منطقه‌ای و هم در سطح جهانی و این قدرت را هم نشان داده است ما به سپاه غیور پاسداران، به فرماندهی کل قوا و هم به همۀ مردم عزیزمان تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم که این قدرت هر روز فراتر رود و بتواند دشمنان نظام جمهوری اسلامی و دشمنان مسلمین را ان‌شاءالله سر جای خود بنشاند، رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد خیلی مقتدر است و آن گنبد آهنینش نسبت به این حملات مانع و بازدارنده است که الحمدلله روشن شد که این‌چنین نیست.

این مدرس عالی حوزه علمیه قم با ابراز امیدواری نسبت به پایان ظلم به مردم غزه و شکست هر چه سریعتر رژیم صهیونیستی افزود: خداوند ان‌شاءالله به همۀ مسلمین و مردم ما عزت دهد و مردم مظلوم غزه را از این ظلم عجیبی که در طول تاریخ شاید از موارد نادر باشد، نجات دهد، چون در واقع رژیم صهیونیستی از تمام خطوط قرمز حقوق بشری عبور کرده و اعمالی انجام داده که تصورش برای انسان مشکل است، زنان، مردان و کودکان تحت فشار چنین ظلمی گسترده با آن مظلومیت شهید می‌شوند. امیدواریم که این ظلم هر چه زودتر پایان یابد و در اینجا هم شکست اسرائیل قطعی شود.

دیگر خبرها

  • واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند
  • اقدام سپاه علیه رژیم غاصب صهیونیستی غرورآفرین بود
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند
  • ایران با موشک باران اسرائیل باعث رسوایی این رژیم غاصب و هم پیمانانش شد
  • اقدام سپاه در عملیات «وعده صادق» افتخارآفرین بود
  • آملی لاریجانی: قدرت جمهوری اسلامی عیان شده است
  • اقدام سپاه افتخارآفرین بود
  • «وعده صادق» نیروهای مسلح، افتخارآفرین بود