Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین نشست صمیمانه جمعی از ستایشگران جوان آستان اهل‌بیت علیهم السلام، در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه تهران برگزار شد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهارمین نشست صمیمانه جمعی از ستایشگران جوان آستان اهل‌بیت علیهم السلام، امروز (جمعه ۲۵ مرداد) در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه تهران برگزار شد.

در نوبت صبح این نشست کمیسیون راه‌کار‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی حوزه ستایشگری با حضور بهمن مشکینی، کارشناس مسائل اجتماعی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ابتدا، ستایشگران را به قرائت خطبه غدیر به زبان فارسی و بدون صوت در عید غدیر توصیه کرد و گفت: با خواندن خطبه غدیر به زبان فارسی هم معارف غدیر منتقل می‌شود.

مشکینی، آسیب‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ستایشگران اهل‌بیت شاید نتوانند در ارتباط با برخی از این آسیب‌ها، اثرگذاری آنچنانی داشته باشند، اما نسبت به مقوله خانواده می‌توان اقداماتی انجام داد.

وی، خانواده را ناموس اسلام خواند و تصریح کرد: خانواده، نقطه کانونی توجّه دشمن است. صهیونیسم در دنیا چند نقطه مهمّ را مورد توجه قرار داده که یکی از آن‌ها خانواده است.

کارشناس مسائل اجتماعی افزود: صهیونیسم، خانواده را نشانه رفته است و با راه انداختن انقلاب جنسی، درصدد است تا بشریت را به یوغ بکشد.

مشکینی با بیان اینکه مسائل خانواده به چند دسته تقسیم می‌شود، گفت: تاثیرگذاری در بخشی که مربوط بعد اقتصاد کلان است از عهده هیأت و ستایشگران خارج است، اما در حیطه تفکر، اخلاقیات و روابط اجتماعی که در هیچ جا مشورتی ارائه نمی‌شود، می‌توان اثرگذار بود.

وی، برخی مشکلات مربوط به خانواده از جمله عدم تحمّل توسط زوجین و خودخواهی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه زن و مرد در خانواده تبدیل به تدارکات‌چی شده‌اند و خانه نیز به‌حالت خوابگاه درآمده است، گفت: در چنین شرایطی، والدین چه چیزی می‌توانند به فرزندان خود آموزش دهند؟ اینجاست که باید گفت که فرآیند تربیت در خانواده مختل شده است.

کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه مدرسه نیز به‌جای ایفای نقش تعلیم و تربیت، تست‌زن بار می‌آورد، تصریح کرد: مدارس نه‌تن‌ها نقش تربیتی خود را خوب ایفا نمی‌کنند، بلکه وظیفه آموزشی خود را هم به‌درستی انجام نمی‌دهند.

مشکینی ادامه داد: روحانیت نیز بیشتر بر نقش سیاسی و عبادی خود تمرکز کرده و به‌شکل پررنگ به آسیب‌های اجتماعی و حوزه خانواده نپرداخته است.

وی نقش رسانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: رسانه‌ها در برخی موارد، به آسیب‌ها دامن می‌زنند. مثلاً به بهانه مقابله با خیانت، به ترویج آن می‌پردازند. فضای مجازی و ماهواره‌ها نیز بر اساس مبانی غرب، اصالت لذّت و اصالت فرد را پررنگ می‌کنند. در این میان، نقش هیأت و ستایشگر، اهمیت پیدا می‌کند.

مشکینی با بیان اینکه اقداماتی از قبیل: تهیه کمک هزینه جهیزیه از سوی هیئات را نفی نمی‌کنم و قطعاً در مناطق محروم باید به آن پرداخت، گفت: مسئله مهم‌تر این است که چکار کنیم که جوانان ما هم تصور درستی از ازدواج پیدا کنند هم اینکه تمایل به تغییر خود، در آن‌ها افزایش پیدا کند. همچنین مسئولیت پذیری را یاد بگیرند و از زیر بار مسئولیت، شانه خالی نکنند.

کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: دغدغه‌ای که در بحث آسیب‌های اجتماعی داریم، حفظ و نگهداشت خانواده است، نه خانواده اسلامی. در بسیاری از موارد، اصلاً نیاز به بحث دینی هم نیست و یکسری آموزش‌های کاربردی در راستای حفظ خانواده باید ارائه شود.

مشکینی، فرمول مناسب هیئات و ستایشگران برای اثرگذاری در مقوله خانواده و کاهش آسیب‌های این حوزه را ارتباط با مردم و دغدغه‌مند کردن خانواده‌ها به مسائل تربیتی دانست و گفت: باید گروه‌های محلّی و خویشاوندی شکل بگیرد و بسیاری از آسیب‌ها را در درون ارتباطات این گروه‌ها حل کرد.

وی ادامه داد: چرا همانگونه که به دنبال بانی برای تهیه قند و چای هیأت می‌گردیم، برای مسائل مربوط به آموزش خانواده، بانی پیدا نمی‌کنیم؟

مشکینی با بیان اینکه این یک جریان جدید است که باید در هیئات راه بیافتد، تصریح کرد: البته برای این کار، هیئات و ستایشگر، باید آموزش ببیند و آموزش آن نیز از جنس آموزش‌های زمان جنگ نیست که فقط ۴۵ روز نیاز به وقت داشته باشد.

کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: نخستین گام در اثرگذاری در موضوع آسیب‌های اجتماعی این است که ابتدا هیچ اقدامی نکنیم و بفهمیم که در امر خانواد، متخصص نیستیم و نیاز به یادگیری داریم. البته این یادگیری برای این نیست که متخصص شویم، بلکه برای این است که بفهمیم کجای ماجرا هستیم و چگونه به عرصه آسیب‌های حوزه خانواده ورود کنیم.

مشکینی دومین گام را استفاده صحیح از متخصص‌های مسائل خانواده دانست و گفت: ماحصل کار تیمی ستایشگر و مسئول هیأت باید این باشد که متخصص مسائل خانواده را به‌خوبی به‌کار گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هیات امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی صبح امروز ظهر دوشنبه در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان ضمن تشکر از سپاه پاسداران در پاسخ کوبنده به اسرائیل اظهار کرد: با این حرکت بزرگ سپاه پاسداران افتخاری دیگر برای ایران اسلامی رقم خورد و گوشه‌ای از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابله استکبار جهانی به تصویر کشیده شد.

فرماندار شفت با بیان اینکه مواد مخدر امروز به یک تهدید جدی برای جامعه بشری تبدیل شده است، افزود: هیچکس از ابتلاء به بیماری اعتیاد مصون نیست و تقویت بنیان خانواده و باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد و بسیاری از معضلات اجتماعی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اعتیادها به دلیل عدم آگاهی در سنین پایین رخ می‌دهد، اضافه کرد: به همین دلیل انجام کار در مقوله پیشگیری بسیار مهم‌تر، اثرگذارتر و البته کم هزینه‌تر از مرحله درمان است.

نقدی با اشاره به استعمال مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان، افزود: باید آگاهی خانواده‌ها و دانش‌آموزان نسبت به خطرات این نوع موادها بیشتر شود و در این زمینه آموزش و پرورش بسیار مؤثر باشد.

وی با تأکید بر لزوم پای کار آمدن تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان در این زمینه، بیان کرد: هرچقدر کارکردهای فرهنگی جوامع بیشتر باشد، آسیب‌های اجتماعی از جمله شیوع اعتیاد نیز در بین جوانان کمتر خواهد شد.

نقدی با تأکید بر اینکه بهترین شیوه مقابله با انواع مواد مخدر آگاه سازی اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌ها و جوانان با آثار سو مصرف این مواد است، افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه آموزش طی سال گذشته در هر دو بخش این شهرستان انجام شده که در سال جاری هم مورد تاکید است.

فرماندار شفت بر لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: عدم دسترسی به دانش و اطلاعات کافی درباره مواد مخدر سبب شده تا نسل جوان در معرض خطر جدی قرار گیرد.

نقدی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان باید از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد، ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در مبارزه با مواد مخدر دارند و باید از ظرفیت آنها در این شهرستان استفاده شود.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر شفت بیکاری را نیز یکی از عوامل مهم گرایش به اعتیاد و سست شدن بنیان خانواده دانست و گفت: سال گذشته در راستای ایجاد و پایداری مشاغل بالغ بر بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان این شهرستان اعطا شد.


کد خبر 6078768

دیگر خبرها

  • لزوم توجه مراجع تقلید به آموزش طلاب
  • تمرکز بر پیشگیری، ضرورت امروز جامعه در حوزه اعتیاد است
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • دستگاه قضایی حامی دانش‌آموزان در معرض آسیب است
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر
  • نگهداری سلاح در محیط خانواده به یک معضل تبدیل شده است
  • «فراموشی» به دنبال مسائل اخلاقی‌ست/ توجه به مساله عرضه و تقاضای فیلم
  • گزارش درویش از تمدید قرارداد با بازیکنان به اعضای هیات مدیره
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، ۵۳ بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد! / ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، 53 بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد!/ ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی