Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@16:09:28 GMT

تشدید مجازات متخلفان جاده‌ای ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۰۵۰۸

تشدید مجازات متخلفان جاده‌ای ضرورت دارد

پزشکیان با تاکید بر ضرورت تشدید مجازات متخلفین در جاده‌ها گفت: نیازمند قوانین سرسخت در برخورد با متخلفان راهنمایی رانندگی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مسعود پزشکیان» امروز(یکم شهریور) در آیین آغاز به کار بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی جامعه ایمن در تبریز اظهار داشت: کسانی که با جان افراد در جاده‌ها بازی می کنند نباید تنها با پرداخت چند هزار تومان بتوانند رفتار خود را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: این‌که می گوییم؛ «اراده هست ولی برنامه نیست» با این موضوع مخالف هستم، چرا که اگر اراده باشد، ما می توانیم کاری کنیم که فضای که در بحث حوادث رانندگی به وجود می‌آید کاهش یابد، اما متاسفانه با وجود داشتن برنامه اراده کافی برای این مهم وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر این‌که باید در جامعه برای جان انسان ها ارزش قائل شویم، خاطرنشان کرد: اگر برای جان انسان ها ارزش قائل شویم، باید مقرراتی تنظیم کنیم که با متخلفین برخورد شایسته ای که  در برابر تخلف آنها است؛ انجام شود از این رو  برخی از مواقع قدرت و اصلاح قانونی می تواند در رفع چالش‌ها و معضلات اجتماعی تاثیر گذار باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش در مدارس گفت: امروز باید شاهد حضور متولیان آموزش در این همایش بودیم، چرا که موضوع آموزش باید از کودکی در ذهن ها نهادینه شود.

پزشکیان همچنین اشاره ای به اصلاحات زیربنایی در جاده ها و توجه به مسائل فنی داشت و افزود: بدون شک در کنار مسائل انسانی مسائل زیرساختی از جمله مسائل فنی جاده نیز در در سوانح رانندگی تاثیرگذار است از این رو باید اصلاحات زیربنایی مورد نیاز در جاده ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بنابر این گزارش، همزمان با بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی جامعه ایمن در تبریز؛ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخستین کهورت سلامت و ایمنی و ترافیک کشور در شهر تبریز افتتاح شد.

مطالعات کهورت مبتنی بر جمعیت طولانی مدت می باشند و مطالعه کهورت ترافیک نیز برای بیش از سی سال طراحی شده است که انجام آن در دوره زمانی شش ماه، سه ساله، ده ساله و پانزده ساله برنامه ریزی شده است.

این مطالعه از دو بخش اصلی تشکیل شده است: بخش اول، بخش پیش حادثه می باشد که در این بخش عوامل موثر بر بروز و ایجاد حوادث و مصدومیت های ترافیکی مورد مطالعه قرار می گیرند.

بخش دوم، بخش پس از حادثه است که در این بخش نیز بروز و عوامل موثر بر بروز پیامدهای بعد از سانحه اعم از پیامدهای کوتاه مدت یا پیامدهای تاخیری حادثه مانند مصدومیت، شدت مصدومیت، مرگ، معلولیت و ناتوانی، اختلالات روانشناختی ناشی از تروما و حادثه، کیفیت زندگی و پیامدهای اجتماعی ناشی از آن مورد مطالعه قرار می گیرد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم روز جهانی مسجد مساجد روزنامه غدیر اردبیل مسجد روز جهانی مساجد بیرجند پزشکیان تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برطرف کردن ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر منتهی به مرز‌های غربی و جنوب غربی ویژه اربعین امسال خبر داد.
داریوش امانی در حاشیه سفر یک روزه خود به خرمشهر در بازدید از پایانه مسافری شلمچه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: در مسیر‌های اربعینی نزدیک به ۱۳۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که تا امروز توانستیم ۷۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنم.
وی گفت: ۸۷۸ نقطه حادثه خیز در مجموع در جاده‌های کشور وجود داشت که از یک هزار و ۵۰۰ نقطه که به دولت تعهد داده بودیم در سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه حادثه خیز را توانستیم برطرف کنیم و برنامه این است که تا پایان این دولت تمام این نقاط حادثه خیز را در سطح جاده‌های کشور برطرف کنیم.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نیاز اساسی زائران اربعین به ناوگان حمل و نقل و سهولت در تردد آنها تصریح کرد: مشکلی در حمل و نقل وجود دارد، شخص وزیر در حال برنامه ریزی برای واردات و همچنین استفاده از محصولات داخلی در راستای تکمیل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.
داریوش امانی افزود: همزمان نیز در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم تا بتوانیم از ناوگان حمل و نقل این کشور برای جابجایی آسان زائران در مرز‌ها استفاده کنیم.
وی در پاسخ سوال خبرنگار صداوسیما درباره مشکلات موجود در مسیر منتهی به مرز شلمچه و ناایمن بودن جاده اهواز به خرمشهر گفت: ما در سال گذشته بیش از ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان طرح‌ تعریف کردیم برای راه‌های اربعینی و امسال هم این طرح ادامه دارد که بخشی از مطالبات پیمانکاران تامین اعتبار شده است و ایمن سازی جاده اهواز به خرمشهر در اولویت کار ما قرار گرفته تا هم در تکمیل بزرگراه و هم در تامین روشنایی و رفع مشکلات موجود آن اقداماتی انجام شود که در ایام اربعین حسینی بخشی از آن قابل استفاده باشد.

دیگر خبرها

  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • مجازات متخلفان کنکور چیست؟
  • ۲ روز دیگر تا کنکور ۱۴۰۳/ متخلفان کنکور چگونه مجازات می شوند؟
  • تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهداری بوشهر