Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@07:46:02 GMT

هفته دولت فرصتی برای خودارزیابی دولت‌مردان است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۰۵۴۲

هفته دولت فرصتی برای خودارزیابی دولت‌مردان است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار داشت:هفته دولت فرصتی است که دولت‌مردان سعی کنند در سال‌های بعد نقشه‌برداری بهتری در خدمت‌ به مردم، تقویت نقاط قوت و رفع ضعف‌ها داشته باشند.  

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به دولت بر ضرورت تغییر نگاه به تولیدکننده به‌عنوان رزمنده جنگ اقتصادی یادآور شد: تولید کننده‌ای که به دنبال کار اقتصادی در کشور است نباید درگیر بروکراسی‌های اداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: باید با رفع مقررات زائد و دست و پاگیر راه برای فعالیت‌های اقتصادی صاحبان بخش صنایع و تولید باز کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده از بخش‌کشاورزی، مسکن، توجه به صنایع دستی و نهادهای دانش بنیان به عنوان موتور محرک اقتصادی در کشور یاد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه در حال حاضر در بخش توزیع ثروت مشکلات زیادی وجود دارد، گفت: فعالیت‎های اقتصادی تنها هدف رونق تولید نیست، درحالی که توجه به توزیع ثروت و عدالت اجتماعی بسیار مهم‌ و جدی است.

وی با اشاره به فرصت دوساله باقی‌مانده دولت تدبیر و امید، توصیه کرد: هم دولت و هم گروه‌های سیاسی مراقبت کنند خود را درگیر حاشیه‌های انتخابات نکنند بلکه به دنبال خدمت‌رسانی و اولویت‌های مردم باشند.

شایعه ها را تکذیب کنید

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌ها بی اعتنایی به گمانه‌های باطل و شنیده‎های غیرمعتبر، پرهیز از قضاوت‌های عجولانه در فضای حقیقی و مجازی، خودکنترلی اعضا و جوارح و ارجاع شایعه به خصوص شایعات اجتماعی و سیاسی به مرکزهای کنترل آن را چهار وظیفه اصلی جامعه اسلامی در قبال شایعات و شایع‌پراکن‌ها عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ادامه داد: وقتی بدانیم شنیده‌ها و گمانه‌ها بدون استدلال بوده و زمینه‌ساز تشویش و ناامنی در جامعه می‌شود باید از این شنیده‌ها و پخش آن در جامعه خودداری کرد.

وی گفت: نباید اجازه بدهیم دالان گوش ما هر شایعه‌ای را بشنود و در قلب‌مان هر ظن و گمانی به آن نفوذ پیدا کند درحالی که هرکدام از اعضا و جوارح ما در برابر هرگونه شایعه، گفتار و موضع‌گیری‌ها مسوولیتی دارند.

امام جمعه بندرعباس توصیه کرد: شایعات به ویژه شایعات هدفمند را تکذیب کنید چراکه با این برخوردهای سلبی شایعه‌پراکن‌ها منفعل شده و وقتی ببینند شایعات‌شان مشتری ندارند دلسرد خواهند شد.

عبادی‌زاده در این رابطه بر پرهیز از حرمت‌شکنی انسان‌های مظلوم و متقی تاکید کرد و ابرازداشت: حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است، لذا باید از پذیرش شایعات بدون استدلال و گمانه‌های باطل و قضاوت عجولانه در مورد افراد مومن پرهیز کرد.

مسوولان به حرکت لاک‌پشتی در توسعه کوهشاه احمدی سرعت بدهند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر خود به منطقه کوهشاه احمدی شهرستان حاجی‌آباد اشاره کرد و اظهارداشت: مردم این منطقه مشکلات زیادی به ویژه در حوزه راه‌های ارتباطی روستاهای خود دارند هرچند که در این بخش کار شروع شده، اما این حرکت‌های لاک‌پشتی نیاز به پیگیری دوباره مسوولان در بخش دولتی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده از منطقه کوهشاه احمدی به 'بشاگرد فراموش شده و بشاگرد دوم استان هرمزگان' نام برد و از مسوولان آموزش وپرورش خواست در راستای جلوگیری از ترک تحصیل نوجوانان و امیدبخشی به خانواده‌ها با احداث متجمع‌های شبانه روزی در مقطع راهنمایی و دبیرستان آن‌ها را نسبت به توجه به تحصیل فرزندانشان دلگرم کنید.

وی از دیگر مشکلات بخش کوهشاه احمدی به مساله اشتغال مردم و جوانان این منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: خاک این منطقه مستعد برای پرورش انواع درختان باغی باکیفیت است، لذا با اعطای وام‌های خوداشتغالی و تامین آب می‌توان اقتصاد این روستاها را رونق داد.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌ها به روز پزشک اشاره کرد و ابرازداشت: برخی منطقه‌ها در استان هرمزگان بسیار صعب‌العبور بوده و دوردست است و شاید نتوان یک بیمارستان به خصوص در بخش‌های تخصص آن ایجاد کرد اما می‌توان در بحث انتقال بیماران به مرکزهای اصلی بیمارستانی خدمات‌رسانی بهتری داشت.

عبادی‌زاده تجهیز امکانات حمل و نقل هوایی و توسعه اورژانس هوایی، دریایی و زمینی راهی موثر برای جبران کمبودهای درمانی این مناطق و مواجه نشدن با مرگ مادران باردار و نوزادان آن‌ها دانست.  

فرهنگ وقف در حوزه‌ درمان نیازمند توجه جدی

وی هم‌چنین در خصوص کاهش جمعیت به دغدغه‌های رهبر انقلاب اشاره کرد و بیان داشت:برخی آمارها دل‌گرم کننده نیست و بعضا مایوس‌کننده است، لذا اصحاب رسانه و امامان جماعت در این مساله مهم نقش‌آفرینی کنند.

عبادی‌زاده مساله جمعیت و ایجاد انگیزه در خانواده‌ها را بسیار جدی دانست و اظهارداشت: در حوزه توجیه بهداشت‌یاران مراکزبهداشتی می‌توان از ظرفیت دانش و توان حوزه‌های علمیه و استادان دانشگاه‌ها نیز استفاده کرد.

امام جمعه بندرعباس به پنجم شهریور روز خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و افزود: دولت نسبت به وضعیت بازنشستگان و خانواده‌ها نیز نسبت به بزرگسالان خود توجه جدی داشته باشند.

توجه به فرهنگ وقف در حوزه‌های سلامت و درمان وهمراهی واقفان با دولت از دیگر خواسته‌های امروز امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه بود.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر پزشک جامعه اسلامی خطبه های نماز جمعه گروه های سیاسی مردان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ستاد اطلاع رسانی نماز جمعۀ تهران، نماز جمعۀ این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی اقامه خواهد شد.

گفتنی است، درب‌های دانشگاه تهران جهت اقامه نماز جمعه ۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح باز خواهند شد.

دیگر خبرها

  • مس کرمان یک گام تا قهرمانی درلیگ برتر هندبال
  • انتقاد تند از چلسی: یک مشت پسربچه!
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • دیدار معوقه هفته دوازدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ مس به قهرمانی نزدیکتر شد
  • مس کرمان یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی