Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@03:04:03 GMT

قیمت ملک با افزایش تولید مسکن به تدریج کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۰۵۴۷

قیمت ملک با افزایش تولید مسکن به تدریج کاهش می‌یابد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از دلایل کاهش قیمت مسکن، برنامه ریزی کلان دولت برای تولید انبوه مسکن است و قطعا با افزایش تولید مسکن و کاهش تقاضا، قیمت ملک به تدریج کاهش می یابد.

به گزارش ایمنا، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس افزایش ۲۵ درصدی صدور پروانه های ساختمانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قطعا مهم ترین اولویت بازار مسکن در شرایط کنونی حمایت همه جانبه برای افزایش تولید مسکن در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها، کشور با کمبود ۱/۵ میلیون واحدی مسکن رو به رو است و سالانه حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد جدید نیز به این آمار افزوده می شود.

وی تصریح کرد: افزایش ۲۵ درصدی صدور پروانه ساختمانی نشان دهنده این است که سازندگان نسبت به آینده بازار ساخت و ساز مسکن چشم انداز روشنی دارند، البته افزایش صدور پروانه به معنای اجرای پروژه های عمرانی نیست.

کیانپور با اشاره به روند کاهش قیمت مسکن در دو ماه اخیر، گفت: یکی از دلایل این مسئله، برنامه ریزی کلان دولت برای تولید انبوه مسکن است، قطعا با افزایش تولید مسکن و کاهش تقاضا، قیمت ملک به تدریج کاهش می یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از طرف دیگر خریداران نیز به دلیل افزایش ۱۲۰ درصدی قیمت مسکن، برای خرید مسکن مورد نظر خود دست نگه داشته اند تا در زمان مناسب و با کاهش قیمت ها، خرید کنند.

وی ادامه داد: به طور حتم صبر استراتژیک مردم برای نخریدن مسکن در شرایط کنونی، امری موقتی است و نمی توان از این ابزار برای پایین آوردن مسکن استفاده کرد، بنابراین مهم ترین راهکار حمایت دولت از تولید مسکن در کشور است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، تصریح کرد: سازندگان امروز به دلیل تلاطمات بازار مسکن قدرت ریسک خود برای فعالیت در عرصه ساخت و ساز را از دست داده اند که حل این مسئله نیازمند اعتمادسازی و اطمینان بخشی از سوی دولت است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 386855

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیسیون عمران مجلس ساخت و ساز مسکن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهران فاطمی در دیدار با شورای معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با گرامیداشت سالروز تاسیس این بنیاد بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای هر جامعه‌ای مسکن است که باید دولت‌ها به آن توجه ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید مسکن در هاشم آباد تهران سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وی گفت در صورتی که به مسکن و ساخت آن توجه نشود، جامعه با مشکل جدی در حوزه تامین مسکن مورد نیاز به ویژه برای جوانان و افزایش اجاره بها روبه‌رو می‌شود.

استاندار یزد با اشاره به تاسیس بنیاد مسکن از سوی حضرت امام خمینی(ره) با هدف تامین مسکن محرومان عنوان کرد: متاسفانه در طول یک دهه در کشور ساخت مسکن متوقف شده بود و توجهی در این زمینه نبود. این موضوع سبب شد که در حوزه مسکن در نقاط مختلف کشور از جمله یزد شاهد ناترازی بسیار شدیدی باشیم که نتیجه آن افزایش قیمت مسکن و اجاره بها و به دنبال آن فشار به جامعه بود.

وی به وعده دولت برای ساخت مسکن اشاره کرد و افزود: در این دولت توجه به بحث مسکن به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و این موضوع جزو نخستین مسائلی بود که به مرحله بررسی و اجرا رسید.

استاندار یزد به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: ده‌ها هزار قطعه زمین برای خانه‌دار شدن مردم تخصیص داده شده و عملیات اجرایی این پروژه‌ها در حال انجام است.

وی بنیاد مسکن را یکی از موفق‌ترین ادارات استان یزد برشمرد و خاطرنشان کرد: این مجموعه طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار اثربخشی در حوزه مسکن داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227514 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • خاندوزی: مشکلات ساختاری بودجه به تدریج برطرف می‌شود
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • دایره شوم تولید تورم و پیامدهای آن
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد