Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله دری نجف آبادی گفت: حکومت اسلامی یعنی توجه به شایسته سالاری و ورود افراد کاردان و امین نه افراد عقده ای و بی شخصیت. همه رده ها باید به افراد کاردان سپرده شود و معنای نظام ولایت، عدالتخواهی، امانت داری، تقوا و شایسته سالاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت گفت: حقیقت ولایت، غدیر، عاشورا، انتظار، عشق به اهل بیت و عشق به عدالت، تقوا، حق و خدمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دری نجف آبادی با اشاره به برگزاری طرح اطعام غدیر در استان عنوان کرد: به بیش از ۵۰ هزار نفر در اراک طعام غدیر داده شد که باید از زحمات صادقانه همه افراد دخیل در این حرکت تشکر کرد چرا که این طرح خوب، می تواند الگوی مناسبی برای دیگر ایام خاص سال نیز باشد.

وی به ایام مناسک حج پرداخت و بیان کرد: سفر حج امسال با توفیق و عزت و اقتدار برای نظام اسلامی همراه بود و در این مراسم دیدیم که جمهوری اسلامی جایگاه خود را در بین کشورهای اسلامی یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: امسال میزان سخت گیری های دولت سعودی نسبت به زائران ایرانی کاهش یافته بود که شاید اینها برآمده از موشکها و پهپادهای یمنی، بی فایده بودن تحریمها، ماجرای نفتکش انگلیسی، زدن پهپاد آمریکایی و حضور مردم در صحنه باشد.

وی تصریح کرد: دشمنان خیال کردند که می توانند کمر ملت ایران را بشکنند اما کمر خودشان خواهد شکست و این ملت روز به روز بیدار تر از گذشته پشت سر نظام اسلامی و رهبری خواهند بود و در برابر آمریکا خاضع نخواهند شد بلکه در دهان آنها خواهند زد، همانطور که تا به امروز این چنین بوده است.

دری نجف آبادی ضمن گرامی داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت اظهار کرد: در ملاقاتی که مقام معظم رهبری با دولتی ها داشتند تذکراتی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دادند که امیدواریم دولت مردان توجه بیشتری نسبت به این موارد مبذول دارند. مخصوصا در حوزه اقتصادی و در مسائلی چون کنترل بازار ارز، اشتغال، کنترل قیمت ها و... همت بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر مدیریت دقیق بر روی خودروسازی و خصوصی سازی عنوان کرد: بارها در این موارد تذکر دادیم که این حوزه ها مدیریت شود. نباید کار به جایی برسد که مسئول بخشی را این چنین بازداشت کنند به همین دلیل نیاز است مدیریت دقیق تری صورت گیرد.

امام جمعه ارا‌ک تشریح کرد: دولتمردان باید کار را به دست افراد مدیر و مدبر بسپارند. نیازی نیست که در همه انتصابات بازی های سیاسی مد نظر قرار گیرد. پس در این شرایط شایسته سالاری چه می شود؟

وی ادامه داد: حکومت اسلامی یعنی توجه به شایسته سالاری و ورود افراد کاردان و امین نه افراد عقده ای و بی شخصیت. همه رده ها باید به افراد کاردان سپرده شود و معنای نظام ولایت، عدالتخواهی، امانت داری، تقوا و شایسته سالاری است و نظام اسلامی متصل به این موارد است.

دری نجف آبادی ضمن تاکید بر اینکه مسئله اصلی چپ و راست بودن افراد نیست عنوان کرد: مسئله اصلی پاک دست و امین بودن افراد است.

وی تصریح کرد: باید در حوزه اقتصاد به اشتغال سالم و مولد، توسعه صادرات، کنترل نقدینگی، کنترل بازار، مدیریت بازار ارز، حمایت از مردم  بالاخص قشر مستضعف و ایجاد بستر برای توسعه صادرات غیر نفتی توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه می توان با همکاری مردم و دولت از ظرفیت های موجود در راستای ایجاد اشتغال استفاده کرد، ادامه داد : انتظار داریم که ستاد اقتصادی استان بیشتر از گذشته فعال باشد و در حوزه تخصیص اعتبارات و تسهیلات به واحدهای مشکل دار  دقیق تر عمل کند چرا که هنوز هم برخی از واحدها مشکلاتشان پا برجاست.

وی افزود: امیدواریم دولت گام بلندتری بردارد. ما نمی خواهیم که دولت شکست بخورد فقط می خواهیم که برای آینده ای روشن تلاش کنند و خدمت گذار مردم باشند.

دری نجف آبادی در بخش دیگری از صحبت های خود به روز پزشک و داروسازی اشاره کرد و گفت: باید در حوزه تجهیزات پزشکی و داروسازی بی نیاز شویم و در این حوزه ها گام های بلندی برداریم و در تجهیزات پزشکی به یکی از صادرکنندگان دنیا تبدیل شویم.

وی اظهار کرد: به جای اینکه وارد صنایع سنگین و زحمت شویم می توانیم وارد صنایع حساس این چنینی شویم که دارای ارزش افزوده بیشتری هم هستند.

امام جمعه اراک در همین خصوص تصریح کرد: باید با مسئله فساد در این حوزه ها مقابله کرد چرا که یکی از مواردی که به تولید داخل ضربه می زند وجود دلالی و سوء استفاده و فرصت طلبی در واردات است که صرف واردات را بیشتر از تولید می کند.

وی عنوان کرد: در حوزه تولید باید به سمت انسجام و بهره وری حرکت کنیم و به سمت خط تولیدی برویم که برای ۵۰ سال آینده قابل اعتماد باشد.

دری نجف آبادی در بخش دیگری از صحبت های خود به روز مباهله و نزول سوره هل اتی اشاره کرد و افزود: روز مباهله یکی از روزهای مهم تاریخ اسلام است و از روز مباهله و نزول سوره هل اتی می توان به عنوان روز عظمت اهل بیت نام برد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر‌های فساد‌زا باشد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و آنا،‌ اعضای انجمن داروسازان تهران به منظور بیان دغدغه ها و مشکلات پیرامون فروش اینترنتی دارو و "پلتفرم های آنلاین فروش دارو" با رئیس کل سازمان نظام پزشکی دیدار کردند. در این جلسه که صبح روز شنبه یک اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، اعضای انجمن داروسازان تهران ضمن تشکر از دغدغه مندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پیگیری مطالبات و مسائل مرتبط صنفی این گروه از جامعه پزشکی کشور و دفاع از حقوق داروسازان همچنین نسبت به چالش‌های فروش اینترنتی دارو و آیین نامه فعالیت پلتفرم‌های عرضه اینترنتی دارو ابراز نگرانی کردند و در ادامه نمایندگان جامعه داروسازی با مطرح کردن خواسته‌های خود مبنی بررفع موانع و پیگیری چالش‌های قانونی ورود پلتفرم‌های توزیع آنلاین دارو از رئیس کل سازمان نظام پزشکی درخواست توجه، همکاری و تلاش برای حل این مسائل و مشکلات شدند.

عمده‌ترین موارد مطرح شده در این جلسه؛ شتاب زدگی در تدوین آیین نامه فروش اینترنتی دارو بدون دخالت و نظارت سازمان غذا و دارو به عنوان متولی این حوزه، افشای اطلاعات محرمانه بیماران و روند احراز هویت کاربران و بیمارن در آیین نامه توزیع اینترنتی دارو، بی توجهی به زیر ساخت‌های قانونی برای ایجاد پلتفرم‌های فروش دارو، حذف مسئول فنی داروخانه ها، خطر بروز مراودات مالی داروخانه‌ها با این پلتفرم‌ها و نیز نشت دارو به بازار آزاد و قاچاق آن از داروخانه و موارد دیگر بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی پس از استماع نظرات نمایندگان جامعه داروسازی، تاکید کرد که استاندارد وزارت‌بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای ارائه خدمت با اجرای فروش اینترنتی دارو باید رعایت شود.

محمد رئیس زاده همچنین از نائب رئیس انجمن داروسازان خواست مستندات مغایرت آیین نامه فروش اینترنتی دارو با اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قوانین کشوری را ناظر برایمنی دارویی بیماران، امنیت داده‌ها و اطلاعات بیماران گردآوری کنند تا به مسئولان ذیربط جهت اصلاح آیین نامه" فروش اینترنتی دارو" ارجاع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • اهمیت توجه محمود نجم‌آبادی به نسخ خطی و ترجمه‌شان
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر‌های فساد‌زا باشد
  • جوهرۀ مردم‌سالاری دینی چیست؟
  • «مشارکت مردم» جوهرۀ مردم‌سالاری دینی