Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@03:45:59 GMT

مشکل آب شرب شهری و روستایی گرمی برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۰۷۸۳

مشکل آب شرب شهری و روستایی گرمی برطرف می‌شود

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو روز جمعه در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان گرمی افزود: پنج هزار میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات برای آبرسانی به روستاهای استان اختصاص یافته و آب شرب موردنیاز روستاهای مشکل‌دار گرمی مغان نیز بزودی برطرف خواهد شد.

وی گفت: آب روستاهای شهرستان گرمی از سه منبع تازه‌کند ، شهید بالازاده و موران قابل تامین است و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ به این طرح‌ها اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنامجو همچنین با اشاره به اینکه مهاجرت معکوس در فصول کاری به شهرستان گرمی اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: برای پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها به شهرها و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ باید زیرساخت‌های اساسی تامین شود و اولویت اصلی دولت نیز بر تامین اساسی این زیرساخت‌ها متمرکز شده است.

استاندار اردبیل افزود: آزاد سازی زمین‌های منطقه آزاد تجاری در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی متبوعه قرار گرفته است.

رئیس شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: مطالعه ۱۴۵ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی گرمی و امکان‌سنجی انجام و از سه راهی‌صحرا تا بیله‌سوار دارای ردیف ملی شده است.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته تنها ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده ، گفت: با پیگیری‌های مجدانه و افزایش اعتبار عمرانی برای استان ۳۵۰ کلیومتر در سه سال آینده بزرگراه احداث می‌شود و نقاط حادثه خیز جاده‌ها شناسایی و تعریض می‌شود.

او با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ آخرین وضعیت ۷۴۰ کیلومتر از راه‌های دارای اولویت استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، تشریح کرد: طبق جدول زمان‌بندی باید به میزان مسافت بزرگراه‌ها افزوده شود.

بهنامجو با بیان اینکه مجوز اولین مجموعه تولیدی قبل از آمدن سرمایه‌گذار آماده شده، افزود: مجوز شرکت شیرآلات آویسا در ۲ هفته با هماهنگی دستگاه‌های متولی حتی بدون حضور سرمایه‌گذار در محل صادر شد و امروز شاهد عملیات اجرایی این پروژه در شهرک صنعتی شهر گرمی هستیم.

رئیس جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل همچنین آینده شهرستان گرمی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سد گیلارلو می‌تواند به قطب گردشگری در شمال استان تبدیل شود و ۲۰ میلیاردریال نیز برای اجرای فاز اول حاشیه این دریاچه اعتبار تخصیص یافته است. 

او با اشاره به اینکه پایاب سد عمارت هنوز تعیین نشده است، گفت: بعد از پایان عملیات اجرایی این سد علاوه بر حق آبه کشاورزان اولویت اول تامین آب منطقه آزاد تجاری، بخش صنعت و آب شرب شهرستان گرمی است.

گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر جدول دستگاه های اجرایی سرمایه شهری و روستایی گردشگری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش درباره طرح نهضت ملی مسکن

«مهرداد بذرپاش» زمین تامین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

به گزارش ایرنا؛ وی در جلسه شانزدهم شورای‌عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور افزود: در تلاش هستیم تا در ۱۴۰۳ گام‌های بلندتری را در بخش مسکن نسبت به ۱۴۰۲ برداریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال میزان حمایت و کمک‌ها برای تحویل تعداد بیشتر واحد‌های مسکونی تقویت خواهد شد، گفت: عملیات افتتاح ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی (ره) آغاز شد که این کار با تلاش‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در حوزه تامین مالی از طریق شبکه بانکی و از طریق وزارت راه و شهرسازی، کمک‌های دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در سراسر کشور انجام شده است.

وی همچنین در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه توافق شده است تا ماهانه جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رییس جمهور و اعضای اصلی برگزار و در هر جلسه یک مورد افتتاح انجام شود، بیان‌داشت: سال گذشته بخشی از واحد‌های مسکونی نیرو‌های مسلح و مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه تحویل شد و هم‌اکنون مددجویان کمیته امداد امامی خمینی (ره) واحد‌های مسکونی خود را دریافت می‌کنند و مسیر افتتاح‌ها ادامه خواهد یافت.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه تامین مسکن در بخش محرومان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۴ درصد رشد یافت، توضیح‌داد: امسال در حوزه مسکن محرومان تصمیمات خوبی گرفته شده است و تلاش می‌کنیم تا میزان افتتاح‌ها در این بخش افزایش یابد.

بذرپاش گفت: با توجه به تامین هزینه آماده‌سازی توسط مجموعه دولت، افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد و نرخ سود پنج درصد، ساخت مسکن روستایی سریعتر از مسکن شهری است. هم اکنون در بخش مسکن روستایی بیش از ۶۷۰ هزار قطعه زمین تامین شده که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: نزدیک به ۵۰۰ هزار مسکن روستایی در حال ساخت است و بخشی نیز تحویل شده است.

وی توضیح داد: با توجه به آنکه نرخ سود تسهیلات در مسکن شهری بالاتر است تصمیم گرفته شد تا قیمت تمام شده را به طریقی کاهش دهیم. مقرر شده در مواردی که افراد در تامین آورده مشکلاتی دارند، ابتدا تسهیلات بانکی را به پروژه‌ها تزریق کنیم تا پروژه‌ها آغاز شود.

بذرپاش گفت: در حوزه آماده سازی زمین مقرر شد تا وزارتخانه کمک بیشتری بکند. همچنین در حوزه تضمین بانکی نیز تصیمات خوبی گرفته شد و مقرر شد تا به شکل زنجیره‌ای تضمین بانکی انجام شود که این کار کمک خوبی برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن خواهد بود.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه تخصیص ۲۰۰ همت در تبصره ماده ۱۳ قانون بودجه مصوب شده تا به مسکن محرومان، وام ازدواج و وام فرزند آوری تخصیص یابد، گفت: مقرر شد تا در مدت یک هفته بانک مرکزی سهم مسکن محرومان را از ۲۰۰ همتی که در قانون بودجه آمده است، تعیین کند تا هرچه سریعتر این سهم به پروژه مسکن محرومان تزریق شود. اینکه به هر پروژه نرخ ۴۰۰ میلیون تومان به شکل قرض‌الحسنه تزریق شود شتاب خوبی به ساخت مسکن به ویژه در بخش شهری می‌دهد.

بذرپاش درباره تامین زمین مسکن نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با تامین زمین مسکن مهر، گفت: یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده‌ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان و سازندگان قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا تابستان امسال زمین تامین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد، گفت: تا تابستان امسال زمین تامین شده برای طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری و شهرک‌ها به ۷۰ هزار هکتار می‌رسد. همچنین در بخش روستایی زمین تامین شده برای ۶۷۰ هزار قطعه حدود ۵۰ هزار هکتار است.

وی تصریح کرد: در مجموع ۱۲۰ هزار هکتار زمین به عملیات ساخت نهضت ملی مسکن در محدوده شهری و روستایی افزوده شده است و این غیر از زمینی است که در محدوده شهری به شکل خودمالکی، در بافت فرسوده و یا اراضی خودمالکی روستایی است.

بذرپاش یادآور شد: در اجرای مسکن مهر که یکی از پروژه‌های خوب دولت‌های قبل بود نزدیک به هشت هزار هکتار زمین تامین شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا امسال نیز در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن سال خوبی باشد و زمین‌های بیشتری تامین و تعداد واحد‌های بیشتری نیز احداث شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • محرومیت زدایی سپاه با بهسازی ۶۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 
  • خبر خوش درباره طرح نهضت ملی مسکن
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب در همدان
  • اعطای هم‌زمان ۳۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی در شهرستان بیرجند