Web Analytics Made Easy - Statcounter

صهیونیست‌ها که با راهبرد بازدارندگی امنیت خود را حفظ می‌کردند حالا با ابتکارات مقاومت گرفتار، بازدارندگی مقاومت شده اند و دیگر جرأت حمله به مقاومت در هر لحظه‌‌ای که بخواهند را ندارند. ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سیاست نظامی-امنیتی رژیم صهیونیستی از زمان اشغال فلسطین بر ایجاد بازدارندگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن بازدارندگی خاصی که براساس تعریف خود صهیونیست‌ها به گونه ای باشد که فکر حمله به صهیونیست‌ها را از اذهان دشمنانشان بیرون کند. این بازدارندگی از همان نخستین جنگ‌های کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی با حیله های مختلفی که صهیونیست‌ها به کار گرفتند خود را نشان داد. اما این ظهور مقاومت بود که موجب شد دیگر این بازدارندگی نه تنها کارگر نباشد بلکه مسیری معکوس را بپیماید و سبب شود بازدارندگی به وجود آمده از سوی مقاومت به صهیونیست‌ها اجازه حمله به غزه و لبنان را ندهد.

3 ابتکار مقاومت در کمتر از یک هفته

طی یک هفته، سه حادثه به وجود آمده در فلسطین به صهیونیست‌ها نشان داد این مقاومت است که ابتکار عمل را در دست دارد و تعیین کننده میدان مبارزه است و دیگر صهیونیست‌ها نمی توانند هرگاه که بخواهند به مقاومت حمله کرده، مواضع مقاومت را هدف قرار دهند.

اولین حادثه عملیات فردی در نزدیکی مجتمع شهرکی «گوش عتصیون» در کرانه باختری بود. طی این عملیات که گزارش های ضد و نقیضی از آن منتشر شد یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی پس از پیاده شدن از اتوبوس هدف عملیات فردی قرار گرفته، به هلاکت می رسد. جنازه این  نظامی صهیونیست در نقطه ای نزدیک به شهرک صهیونیست‌نشین رها می شود که 100 متر جلوتر از آن یک ایست بازرسی مربوط به شهرک صهیونیست‌نشین وجود داشته است.

عملیات دوم، تلاش یک فرد مسلح برای عبور فنس های مرزی نوار غزه بود. در این حادثه فرد مزبور که به سلاح های سبک و نیمه سنگین مثل مسلسل مسلح بود، از نقطه مرزی عبور می کند و هنگامی که با گشتی های واحد نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی موسوم به «گولانی» روبرو شد با آنها درگیر می شود. در این درگیری هرچند فردی که از فنس های مرزی عبور کرده بود، کشته می شود اما پس از درگیری بدون آنکه فرار کند، نیروهای ویژه گولانی را هدف قرار داده، سه نفر از آنها- که یکی از آنها درجه افسری داشته – را هدف قرار داده و زخمی می کند.

سومین عملیات ، مربوط به پهپادهای مقاومت بود. براساس خبری که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی تأیید کردند، 2 پهپاد گروه های مقاومت که از نوار غزه برخاسته بودند اقدام به تصویر برداری و جمع آوری اطلاعات از سرزمین های اشغالی کرده، پس از آن بدون آنکه توسط رادارها و سامانه های رهگیری رژیم صهیونیستی شناسایی شوند یا توسط سامانه های دفاعی آنها مثل گنبد آهنین هدف قرار گیرند در سلامت کامل به نوار غزه بازگشته اند.

و اما جدیدترین عملیات هم روز جمعه اول شهریور در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین «دولِو وی بنیامین» در کرانه باختری رخ داد، 3  شهرک نشین بر اثر انفجار بمب زخمی شدند.

پیام مقاومت به صهیونیست‌ها

عبدالباری عطوان، سردبیر سایت «رأی الیوم» در این زمینه نوشت کمتر از یک دهه قبل اگر سایتی اعلام می کرد دو پهپاد مقاومت بدون آنکه شکار شود از مواضع صهیونیست ها تصویربرداری کرده و سالم به آشیانه بازگشته است به او اتهام جنون یا دروغگویی و یا هر دو را می زدند.

اما امروز این خبر به راحتی برای همه قابل باور و قابل قبول است و صهیونیست ها هم آن را تأیید می کنند. این به معنای آن است که مقاومت به صهیونیست ها این را تفهیم کرده است که دیگر این صهیونیست ها نیستند که تعیین کننده میدان باشند و در میادین اطلاعاتی و عملیاتی هر گونه که بخواهند عمل کنند. امروز مقاومت است که از یک سو با ابتکاراتی که در دست گرفته صهیونیست ها را اسیر خود کرده است. از سوی دیگر این ابتکارات نوعی بازدارندگی برای صهیونیست ها ایجاد کرده و موجب شده است آنها به راحتی نتوانند علیه مقاومت دست به اقدام بزنند.

اخبار اسرائیل|از تمدید حالت فوق‌العاده در تل‌آویو تا تهدید وزیر صهیونیست به ترور رهبران حماسچالش‌های استراتژیک فراروی رژیم صهیونیستی از نگاه یک مرکز اسرائیلی

جمع بندی

براساس توانمندی هایی که مقاومت طی یک دهه اخیر به دست آورده است، عرصه میدانی و اطلاعاتی در منطقه تغییر کرده است. صهیونیست ها که روزگاری با ایجاد بازدارندگی تلاش می کردند پیش از آنکه جنگی به وجود آید، طرف مقابل خود را از درگیری باز دارند. حالا به نقطه ای رسیده اند که گرفتار بازدارندگی مقاومت شده اند و با توانمندی هایی که مقاومت به دست آورده جرأت اینکه هر اقدامی علیه مقاومت انجام دهند را ندارند. امروز هر اقدام تحریک آمیز صهیونیست ها با یک پاسخ از جانب مقاومت روبرو می شود و این مسئله باعث شده صهیونیست ها از یک سو فکر اقدامات جنون آمیز مثل جنگ های گذشته را از ذهن خود بیرون کنند و از سوی دیگر هر اقدام کوچکتر را با محاسبات دقیق انجام دهند مبادا با پاسخی سخت از جانب مقاومت روبرو شود که نتوانند به راحتی آن را جواب دهند و هیمنه ای که برای خود ایجاد کرده بودند را هر روز بیش از قبل خرد کند.

این مفهوم ترجمان آن جمله پرمعنای رهبر فرزانه انقلاب است که : «دوره بزن و در رویی تمام شده است». و صهیونیست‌ها بهتر از هر طرف دیگری در منطقه این مفهوم را با پوست و گوشت خود لمس کرده اند.

انتهای پیام/

R1403/P/S8,90,1115/CT4 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل حماس اخبار "فلسطین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل حماس اخبار فلسطین اسرائیل حماس اخبار فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله یک پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت شجاعانه آن، مجاهدان ما ساعت ۱۰:۲۵ دقیقه صبح امروز تجمع نظامیان صهیونیست در محوطه پایگاه نظامی حانیتا را هدف حملات راکتی قرار دادند.

به نقل از شبکه المنار، حزب الله ساعاتی پیش نیز محل تجمع نظامیان صهیونیست را در اطراف مرکز نظامی الضهیره با موشک هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان پیش از این نیز اعلام کرده بود: یک پهپاد رژیم صهیونیستی از نوع هرمس ۴۵۰ را که در حال انجام ماموریت جنگی بر فراز منطقه العیشیه واقع در جنوب لبنان بود، سرنگون کرده است.

حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرز‌های لبنان خارج شده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟
  • تحلیلگر صهیونیست:در غزه گرفتار شدیم/جایگزینی برای حماس وجود ندارد
  • حزب الله یک پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • شکار جدید حزب‌الله لبنان ؛ پهپاد هرمس ۴۵۰ اشغالگران منهدم شد | جزئیات ۸عملیات دیروز علیه صهیونیست‌ها
  • بازدارندگی صهیونیست‌ها همچون عمر آنها رو به زوال است
  • تشدید بمباران خانه‌های مسکونی در نوار غزه