Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@06:28:02 GMT

علم الهدی: مسئولان پدافند ولنگاری فرهنگی ایجاد کنند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۰۹۹۳

علم الهدی: مسئولان پدافند ولنگاری فرهنگی ایجاد کنند

به گزارش جماران؛ امام جمعه مشهد گفت: مسئولان فرهنگی از جمله ستاد های امر به معروف و نهی از منکر، وزارتخانه های علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش باید پدافند ولنگاری فرهنگی ایجاد کنند.

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: برای مقابله با ترویج ولنگاری ها و تهاجم فرهنگی دشمن باید از نعمت خدایی هنر در جهت تربیت فرهنگی و دینی جامعه استفاده شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این راستا قدم بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ما معتقد به بستن فضای فرهنگی نیستیم اما با جریان ولنگاری و ترویج فضای لاابالی گری در جامعه مخالفیم.

امام جمعه مشهد گفت: ابراز نگرانی نسبت به حجاب و برخی هنجارشکنی ها در این زمینه بسیار مهم است و نگرانی از این بابت در راستای مخالفت رهبری با ولنگاری فرهنگی است.

وی افزود: اقتدار دفاعی ما دشمن را از هر نوع اقدامی در این زمینه نا امید کرده لذا به دنبال صدمات اقتصادی و فرهنگی و کشیدن سفره دین از زیر دست مردم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: برای رفع مشکلات اقتصادی نیازمند کارگزارانی هستیم که با اتکا به رهنمودهای رهبری به میدان اقتصاد بیایند و لازمه عمل در این زمینه نیز نیروی انسانی، سرمایه و فناوری است.

وی گفت: جوانان مستعد جامعه نیروی انسانی داخلی کشور را تامین می کنند و از طرفی نقدینگی داخلی نیز وجود دارد لذا کشور از نظر سرمایه انسانی و مالی مشکلی ندارد.

علم الهدی افزود: صاحبان نقدینگی باید رهنمود های حکیمانه رهبری را بپذیرند و سرمایه خود را به جای تفرجگاه ها و عیاشی ها در تولید مصرف کنند.

وی اظهار داشت: مشکل مشهد این است که با وجود سالانه ۳۵ میلیون زائر داخلی و چند میلیون زائر خارجی برخی فکر می کنند سرمایه خود را در مشهد و در زمینه های عیاشی و تفریح به کارببندند تا سود کلان ببرند در حالی که این کار مقابله با حضرت امام رضا (ع) و هویت شهر امام رضا (ع) است، این افراد باید سرمایه خود را به مصرف فعالیت های اقتصادی برسانند.

امام جمعه مشهد از فعالیت استاندار خراسان رضوی حول محور توسعه اقتصاد مقاومتی قدردانی کرد و گفت: اقدامات چند ماهه استاندار ۸۰ شرکت معین را در روستاها وشهرهای استان به کارانداخته و بیش از ۹۲ هزار میلیارد تومان سرمایه از نقدینگی های مردم این استان را به کار گرفته است.

وی افزود: استاندار خراسان رضوی این اقدامات را با استفاده از برنامه های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب انجام داده و عملیاتی کرده است و شایسته است این برنامه در دیگر استانها نیز به کار گرفته شود.

علم الهدی با بیان اینکه در تامین فناوری برای توسعه اقتصادی نیز مشکل نداریم اظهار داشت: پیش از این می خواستند سامانه اس ۳۰۰ را تحویل ما بدهند که به خاطر معاملاتی که با آمریکا داشتند تحویل ما نشد، اما دیدیم با اتکا به فناوری داخلی سامانه مافوق اس ۳۰۰ و حتی نزدیک به اس ۴۰۰ در کشور تولید و رونمایی شد لذا در بخش فناوری نیز از خارج کشور بی نیاز هستیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر نماز جمعه علم الهدی نماز جمعه مشهد قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با هیات علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان با جمعی از طلاب جامعة المصطفی خراسان افزود: جامعة المصطفی العالمیه یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دینی و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشور‌های عالم تسری پیدا کند، بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست.

وی بیان کرد: امروزه نه فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند، این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و امام زمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید، افزود: همه این تلاش‌هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایت مداری امام زمان (عج) باشد.

وی گفت: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: بر طبق توصیف و تحلیل استادان برجسته، شیعه همچون پرنده‌ای با ۲ بال نهضت حسینی و قیام مهدوی است، بنابراین هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این اصول بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت امام زمان (عج) خواهد بود.

وی اظهار کرد: در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است، بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید.

امام جمعه مشهد گفت: اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد، اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی راه به جایی نخواهد برد.

جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد