Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@05:48:41 GMT

ترامپ: اقتصادمان قوی است و جلوی چین را می‌گیریم!

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۰۹۹۵

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتد پرس، تنها یک روز پس از آن که لری کودلو- مشاور اقتصادی ترامپ گفت که کاهش مجدد مالیات ها می تواند بخشی از کمپین انتخاباتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری سال‌ آینده آمریکا باشد، ترامپ در جمع خبرنگاران گفت که اقتصاد آمریکا نیرومند است و نیازی به کاهش مالیات‌ها نیست.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگر سخنان خود ضمن دفاع از عملکردش در مواجهه با چین در خصوص مسائل تجاری گفت شاید سیاست آمریکا در برخورد با چین بر سر مسائل تجاری برای مصرف‌کنندگان این کشور دردناک باشد اما تعرفه ها مهمترند چون دارای منافع بیشتری در بلندمدت برای اقتصاد آمریکا خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات ترامپ در شرایطی بیان می‌شود که برخی از اقتصاد دانان نسبت به بروز مشکلات جدی در صورت تداوم جنگ تجاری با چین هشدار داده اند.

به مانند روزهای گذشته، ترامپ بانک مرکزی آمریکا را از انتقادات خود بی‌نصیب نگذاشت و بار دیگر خواهان کاهش بیشتر نرخ بهره برای کمک به تقویت رشد اقتصادی آمریکا شد. وی افزود: پاول (رئیس بانک مرکزی آمریکا) ابتدا سعی کرد درخواست من برای کاهش نرخ بهره را نادیده بگیرد، حق با من بود و همه به این اعتراف دارند. او نرخ بهره را خیلی سریع بالا برد و اکنون باید نرخ بهره را مجددا به سطح عادی برگردانیم. به مسیر درست برگشته‌ایم و بانک مرکزی آمریکا تازه فهمیده است که حق با من بود!

تهدید ترامپ به اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی، بازارهای جهانی را در روزهای اخیر کاملا تحت الشعاع قرار داده است. واشنگتن قبل از این بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار از چین تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی وضع کرده است. ترامپ در خصوص تقابلش با چین افزود: اگر به چین کاری نداشتم کارم خیلی راحت‌تر بود اما از این که این کار را انجام دادم راضی هستم چون باید این‌ کار را می کردم.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم