Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع دفاع طی دستوری از معاونت مهندسی وزارت دفاع و مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی کشور خواست با هماهنگی یگان‌های پروازی هلال احمر و هوانیروز، ۳ فروند بالگرد به جنگل‌های ارسباران اعزام کنند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، به دنبال آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران و به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه برای اطفای حریق و پیرو تماس حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ضمن ابراز نگرانی از ادامه آتش‌سوزی در ارسباران، خواستار به‌کارگیری امکانات و تجهیزات نیرو‌های مسلح برای خاموش کردن سریع آتش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



‌امیر سرتیپ حاتمی نیز طی دستوری خواستاری همکاری و بسیج نیرو‌های سپاه، ارتش و مرزبانی با همه امکانات برای اطفای حریق جنگل‌های منطقه ارسباران شد.

براساس این گزارش، وزیر دفاع دفاع طی دستوری از معاونت مهندسی وزارت دفاع و مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی کشور خواست با هماهنگی یگان‌های پروازی هلال احمر و هوانیروز، ۳ فروند بالگرد به منطقه اعزام کنند که ۲ فروند برای جابه‌جایی و هلیبرد نیرو و یک فروند بالگرد آب‌پاش با بسکت ۴۰۰۰ لیتری آب به منطقه‌آتش‌سوزی مورد استفاده قرار گرفت.

‌براساس آخرین اخبار دریافتی، در حال حاضر نیرو‌های مسلح حاضر در منطقه، اطفای کامل حریق را در حال انجام هستند.

جنگل‌های ارسباران نیز با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت در شمالی‌ترین نقطه استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل یکی از ارزشمندترین جنگل‌های جهان محسوب می‌شود.

اهمیت منطقه ارسباران تنها به دلیل ویژگی‌های خاص اکوتوریسم، اکولوژیکی و توان‌های زیست محیطی آن نبوده، بلکه میراث تاریخی و فرهنگی این منطقه نیز از زمان‌های گذشته مورد توجه دوستداران این منطقه و جهان است به طوری که هر ساله هزاران گردشگر و محقق را به این منطقه جذب می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل های ارسباران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر دفاع به قزاقستان

 امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

سخنرانی و گفتگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه‌های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر خواهد بود.

 سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت‌های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با کشور‌های عضو، فرصت‌های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشور‌ها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • عکس| تصویر دیده نشده از امیر جعفری در کنار بازیگر سریال جنگل آسفالت
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • تغییر وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله تنبیهی ایران به صهیونیست‌ها
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی