Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی گفت: با سهامداران شرکت جدید پتروشیمی خراسان اتمام حجت شدکه تا هفته آینده طرحی که قابلیت اجرایی شدن در مجتمع پتروشیمی خراسان را دارد به استان اعلام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنقل از عصر اترک، محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامی داشت هفته دولت درباره تعیین تکلیف اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان اظهار کرد: این موضوع به طور جدی در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شجاعی گفت: اخیرا در همین باره با اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور مکاتبه ای داشتم که به دنبال آن جلسه ای با حضور مسئولان ذی ربط کشوری و سهامداران شرکت جدید پتروشیمی خراسان برگزار شد که بنده در این جلسه اعلام کردم این آخرین جلسه ای خواهد بود که برای اجرای طرح توسعه ای پتروشیمی خراسان و ارائه توضیحات و گفت و گو درباره آن شرکت می کنم.   وی افزود: در این جلسه با سهامداران شرکت جدید پتروشیمی خراسان اتمام حجت کردم و گفتم تا هفته آینده باید پاسخ نهایی درباره طرحی که قابلیت اجرایی در این مجتمع صنعتی را دارد را به استان اعلام کنند .   وی تصریح کرد: در این جلسه اعلام کردیم استان با اجرای طرح توسعه ای دراین مجتمع صنعتی همراهی خواهد کرد.   شجاعی درباره کاهش 27 درصدی صادرات از خراسان شمالی به بازارهای هدف در سال 97 نیز اعلام کرد: آسیب شناسی این مسئله را در دستور کار قرار داده ایم.   وی افزود: با این وجود، با وزارت امور خارجه درباره تقویت مراودات با کشورهای هدف صادراتی و آماده سازی شرایط برای دعوت از سفیران و رایزنی های اقتصادی کشورهای هدف به ایران و استان خراسان شمالی را مطرح و درباره آنها گفت و گو کرده ایم تا تصمیماتی در این باره گرفته شوند.   وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات انجام شده برای مناطق سیل زده استان نیز اظهار کرد: جذب اعتبارات برای بازسازی منازل و ابنیه های تخریب شده متاثر از سیل چند ماه قبل زمان بر شد.   استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: تمامی تلاش بر این است که تا به انجام اقدامات برای بازسازی ها سرعت عمل دهیم.   وی در بخش دیگری از این جلسه به آموزش عالی استان اشاره کرد و گفت: از وزارت علوم  درخواست کرده ام که نسبت به حذف رشته های غیر ضروری و غیر مرتبط با سند توسعه استان از سطح دانشگاه های استان اقدام کند.   وی با تاکید بر این نکته که آموزش عالی باید به موضوع ارائه رشته های تحصیلی مبتنی بر عملکرد مهارت توجه داشته باشد، عنوان کرد: درخواست کرده ایم که در سطح دانشگاه های استان رشته هایی منطبق با پیشران های اقتصادی و شرایط استان تدریس شوند.   شجاعی گفت: از وزارت علوم، راه اندازی دانشگاه بین المللی در استان مرزی خراسان شمالی همچنین ارائه رشته های دانشگاهی در شاخه های پزشکی و کشاورزی همچنین ارائه تحصیلات تکمیلی دانشگاهی را برای استان مطالبه شده است.   وی در خاتمه درباره ورزش نیز عنوان کرد: دنیا به ورزش نگاهی صنعتی، اشتغالزا و عاملی برای نشاط اجتماعی دارد و سالانه مبالغ میلیاردی بابت آن هزینه می کند.   وی گفت: خراسان شمالی نیز در سال جاری در زمینه ورزش تلاش خواهد کرد تا از استان، تیم هایی را برای حضور در لیگ های والیبال، کشتی، فوتبال و فوتسال بانوان اعزام کند.   استاندار خراسان شمالی افزود: درصدد هستیم تا جایگزینی بجای تیم فوتبال خونه به خونه که برای استان محقق نشد را داشته باشیم.   شجاعی در خاتمه تاکید کرد: ورزشکاران باید یاد بگیرند که بهترین روابط را با فداراسیون های ورزشی خود در کشور داشته باشند و مسائل خود را با فدراسیون ها به صورت تقابلی حل نکنند.   انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ هیچ کدرشته-محل دارای متقاضی یا اشتغال خاموش نشده است

رضا نقی زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بخشنامه‌محوری برنامه‌های وزارت علوم و استقلال نداشتن دانشگاه‌ها اظهار کرد: وزارت علوم بر اساس مصوباتش اختیار عمل بسیاری برای اجرای بخشنامه‌ها به دانشگاه‌ها داده است. اگر این اختیار عمل در شیوه‌نامه‌ها لحاظ نشود، دانشجویان و سایر ذی‌نفعان شکایت کرده و مصوباتی علیه دانشگاه می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

نقش حاکمیتی آموزش عالی نباید بخش تخصصی آن را کمرنگ کند

وی افزود: در مقرراتی که اخیرا تدوین شده اختیار عمل بیشتری به دانشگاه‌ها ‌داده شده است. به همین دلیل، دانشگاه‌ها می‌توانند بر اساس اقتضائات خود برنامه‌ریزی کنند. شیوه‌نامه وزارت علوم در جهت افزایش اختیارات دانشگاه‌ها است.

نقی‌زاده درباره توقف پذیرش دانشجو در برخی رشته‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که هیچ کدرشته‌-محلی تعطیل نشده است. فقط چراغ برخی کدرشته- محل‌ها برای مدتی مثلا یکسال خاموش شده است. دانشگاه‌ها در صورتی می‌توانند در آن کدرشته-محل‌ها پذیرش دانشجو داشته باشند که آن رشته متقاضی داشته باشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم با بیان این که هیچ کدرشته‌-محلی در رشته‌های کشاورزی حذف نشده است، تصریح کرد: چراغ کدرشته- محل‌های بدون متقاضی و بدون اشتغال در رشته‌های کشاورزی خاموش شده است و اگر متقاضی داشته باشند، مجدد روشن می‌شود. هدف از این اقدام این است که زمینه‌های تخصصی جدیدی در رشته‌ها پیش‌بینی شود.

وی تاکید کرد: به دانشگاه‌ها گفته شده است که اگر قصد دارند در یک کدرشته-محل دانشجو بگیرند، باید پیوست اشتغال و ارائه کنند.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1225481 برچسب‌ها آموزش عالی

دیگر خبرها

  • ۷۷۲ مصدوم حوادث ترافیکی در خراسان شمالی
  • چراغ هیچ کدرشته-محل دارای متقاضی یا اشتغال خاموش نشده است
  • ۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم