Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از فیوچریسم، فیزیکدانان کالج ترینیتی دوبلین ادعا می‌کنند کوچکترین موتور دنیا را ساخته اند. این موتور به اندازه یک یون کلسیم است. به عبارت دیگر موتور مذکور حدود ۱۰ میلیارد بار کوچکتر از موتور خودرو است.

البته چنین موتوری در خودروها کاربرد ندارد اما در آینده زیربنایی خارق‌العاده و آینده نگرانه برای فناوری‌های نانو فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان این طرح، یون کلسیم دارای بار الکتریکی است و به همین دلیل می‌چرخد. از این امر برای تبدیل گرمای اشعه لیزر به ارتعاشات استفاده می‌شود. در مقابل ارتعاشات مانند چرخ لنگر( flywheel) عمل می‌کنند که قابلیت ذخیره انرژی را دارد.

مارک میچسون یکی از مولفان ارشد این تحقیق در بیانیه‌ای می گوید: چرخ لنگر به ما اجازه می‌دهد بازده قدرت یک موتور در مقیاس اتم را اندازه بگیریم و برای نخستین بار یک واحد انرژی در مقیاس کوانتومی را تفکیک کنیم.

 در سال ٢٠١٤ میلادی دانشمندان آلمانی یک موتور کلسیم یون مشابه ابداع کرده‌اند که با یک اتم کار می‌کند.

کد خبر 452480 برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری)

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تکنولوژی فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دارای توانمندی های یک ابرقدرت است

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کانال ۱۳ اسرائیل در گزارشی گفت که هیچ کشوری در جهان تا کنون به اندازه ایران حمله بزرگی به این اندازه از طریق موشک‌های بالستیک انجام نداده است و این نشان می‌دهد که این رویداد بزرگ‌تر از «اسرائیل» بوده است.

به نوشته وبگاه فلسطینی سما، به گفته آری شویت، مفسر سیاسی این شبکه، خطر [برای اسرائیل] این است که ایران «دارای توانایی‌های یک ابرقدرت» است.

شویت گفت که فرضیه قبلی در مورد ایران که بیان می‌کرد سیاست صبر استراتژیک در پیش گرفته، تغییر کرده است و بر این اساس، تمام گام‌های اسرائیل باید بسیار حساب شده باشد.

او افزود: «اسرائیل موظف به تعمیق ائتلاف غربی، عربی و اسرائیلی است، زیرا رویداد بزرگتر از آن است که اسرائیل بتواند به تنهایی با آن مقابله کند و نیاز به اتحاد همه قدرت ها دارد».

کد خبر 845511 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • کوچکترین تعرض رژیم صهیونیستی بزرگترین پاسخ ایران را در پی خواهد داشت
  • خطیب نماز جمعه تهران: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود | این عملیات از نظر  مقیاس در حد فتح خرمشهر بود
  • ایران دارای توانمندی های یک ابرقدرت است
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • پارک چان ووک «اولدبوی» را به تلویزیون می‌برد
  • کوچکترین تهدید دشمن با برخورد قاطع ما پاسخ داده می‌شود
  • قویترین پهپاد‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۴
  • پاسخ ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
  • پاسخ سفیر ایران به سفیر رژیم صهیونیستی در باکو: ایران فرزند نامشروع و لوس غرب در منطقه را ادب کرد/ از این‌ پس کوچکترین شرارت شما پاسخ کوبنده ای دریافت خواهد کرد
  • پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو