Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بیش از ۴۵ هزار تن فرآورده هیدروکربوری در آخرین هفته مرداد در بورس انرژی عرضه شد. تاریخ انتشار: 16:36 - 01 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۳۶۵۷

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از بازار سرمایه، شنبه دوم شهریور در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، ۱۵۰،۰۰۰ کیلووات برق توسط شرکت تولید نیروی جنوب غرب صبا- نیروگاه خرمشهر برای دوره تحویل هفتگی شهریور عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در روز شنبه کالا‌های برش سبک شرکت پتروشیمی نوری، برش سنگین، گاز پروپان صنعتی، گاز مایع صنعتی و هگزان پتروشیمی بندر امام و قطران عمده ذوب آهن اصفهان در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه می‌شود.

روز چهارشنبه نیز، کالا‌های پنتان پلاس پتروشیمی پارس، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی سینا، متانول پتروشیمی زاگرس و نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش نفت اصفهان، گاز مایع پالایش نفت تبریز و گاز مایع پالایش نفت شازند در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران داد و ستد شد.

طی معاملات این روز بیش از ۱۶.۰۰۷ تن انواع فرآورده‌های هیدروکربوری به ارزش ۵۱۵ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران معامله شد.

در تابلوی قرارداد‌های سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در نماد "سمانک ۹۸۲"، تعداد ۱۰۵ قرارداد به ارزش بیش از ۵ میلیارد و ۵۹۶ ریال داد و ستد شد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بورس انرژی پتروشیمی معاملات مردادماه بازار فیزیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه

شرایط سیاسی در جهان آنچنان طی ماه‌های اخیر دچار تنش‌های مختلف بوده است که اقتصاد و در راس آن بازار انرژی را به میزان زیادی تحت تاثیر خود قرار داده است. از این رو، بازار بیش از آنکه از دست نامرئی آدام اسمیت (عرضه و تقاضا) تبعیت کند، اکنون تابع شرایط سیاسی جهان است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آنکه کابینه رژیم صهیونیستی تصمیم مشخصی برای پاسخ به حمله ایران نگرفت و تلاش کشور‌های غربی به منظور کاهش تنش‌ها در خاورمیانه، بهای نفت در بازار انرژی امروز شاهد ثبات نسبی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۵ سنت افزایش، ۹۰ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز برای تحویل در ماه مِی با ۱۴ سنت افزایش، به ۸۵ دلار و ۵۵ سنت رسید. 

نگرانی درباره پاسخ تهران به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق، بهای طلای سیاه را در روز جمعه به بالای ۹۲ دلار رسانده بود که بالاترین بهای نفت از ماه اکتبر به حساب می‌آمد. 

با این وجود، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا امروز از دور جدید تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه ایران به دلیل حمله به اسراییل خبر می‌دهد. در صورتی که این تحریم‌ها ظرفیت صادرات نفت خام تهران را تحت تاثیر قرار دهد، بازار به آن واکنش منفی نشان خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • افزایش ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • رشد ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی