Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید فاتح بادپروا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان عصر جمعه از ساعت ۱۸ با اجرای نمایش سولکس اثر جوردی بلترامو از ایتالیا در پارک شانو در سنندج آغاز و در مریوان برنامه پذیرش گروه ها و اسکان آنها انجام می شود.

وی افزود: شنبه ۲ شهریور از ساعت ۱۱ صبح نمایش بازی و کودک اثر مریم مهدی پور از آستانه اشرفیه در محل پارک ملت، با سنگ اثر مرضیه آزادی خواه از هرمزگان در محل پارک شانو، میرنوروزی اثر نامق خدایار از مریوان در شهر سروآباد اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان یادآور شد: از ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه شنبه ۲ شهریور بی پیش بی اجاره اثر میثم سرابادانی از تفرش در محل پارک ملت، زنی اینجا نمانده اثر افشین خدری از سنندج در شهر سنندج، هادی و هدی اثر الهه پور جمشید از تهران در محل میدان امام حسین و لاره فرهاد اثر سروش پیامبری از کرمانشاه در محل پارک ملت اجرا می شود.

وی اضافه کرد: از ساعت ۱۷ روز شنبه ۲ شهریور نیز بریدگی از نیما ایمانزاده از سنندج در محل پارک ملت، رژه نمایش اثر الکساندر لیاخوف از اکراین در محل پارک شانو و رویا اثر نژاد نجم مجید از عراق در شهر برده رشه اجرا می شوند و ساعت ۱۸ کارناوال افتتاحیه این جشنواره از میدان سرباز به سمت پارک شانو حرکت می کنند.

بادپروا گفت: Bell ۲۱۴ اثر مصطفی کولیوندی از ایلام در محل پارک شانو، هادی و هدی اثر الهه پور جمشید از تهران در محل دریاچه زریبار، درها اثر یوژنی شکاووف از روسیه در محل پارک شانو، کات ژمیر ۹ اثر مشترک مختار محمدی از مریوان و آسو اکرم احمد از سلیمانیه عراق در محل دریاچه زریبار و خون عروسک از یاسر میرحمیدی از رشت در محل پارک شانو از دیگر برنامه هایی است که در روز شنبه ۲ شهریور اجرا می شوند.

وی افزود: روز یکشنبه کنفرانس تئاتر ملل از ساعت ۱۱ صبح در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی برگزار می شود و از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر شکست غول بیکاری اثر شیرین شاهوردی از بروجرد در محل دریاچه زریوار، بریدگی از نیما ایمانزاده از سنندج در محل خورشید زریوار، رژه نمایش اثر الکساندر لیاخوف از اکراین در محل پارک شانو، شال برون اثر امیر امینی از لاهیجان در روستای دره تفی و میر نوروزی از نامق خدایار از مریوان در محل پارک ملت اجرا می شود.

وی یادآور شد: از ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه عصر نیز اثر محورهای مورد تایید فراخوان اثر میلاد حسین زاده از آستان اشرفیه در محل دریاچه زریوار، Bell ۲۱۴ اثر مصطفی کولیوندی از ایلام در محل پارک ملت، روزن اثر رها سلیمانی و سعید اسد سنگابی از تهران در محل نگارخانه و از ساعت ۱۸ کلدی می خواند اثر سید علی فخر حسینی از گنبد کاووس در محل دریاچه زریوار، دلقک اثر سابریتو از برزیل در محل پارک ملت، ایستگاه اثر آلبرت بیگجانی از تهران در محل پارک شانو، گل پری سعید بادیتی از زاهدان در محل شهرک هجرت و حنانی اثر نسرین اسماعیلی و محمد بهاگیر از تربت جام در محل شهر برده رشه اجرا می شود.

بادپروا اضافه کرد: از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه روز یکشنبه باسنگ اثر مرضیه آزادی خواه از هرمزگان در محل دریاچه زریوار، کات ژمیر ۹ اثر مختار محمدی از مریوان و آسو اکرم احمد از سلیمانیه عراق در محل پارک ملت، دست ... کاری اثر مهدی ضیائیان پور از تهران در محل شهرک کانی دینار، مبارز (زنیب پاشا) اثر مهدی صالح یار از تبریز در روستای ینگیجه و مایم تئاتر اثر هایک اسرائیلیان از ارمنستان در محل پارک شانو اجرا می شوند.

وی افزود: از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه نیز آلوده نکنیم اثر هیام احمدی از اصفهان در محل دریاچه زریوار، رزمایش اثر الکساندر لیاخوف از اکراین در محل پارک شانو، بی پیش بی اجاره اثر میثم سرابادانی از تفرش در محل شهرک هجرت، رویا اثر نژاد نجم مجید از عراق در محل شهرک کانی دینار، کتاب قدیمی پدر بزرگ اثر نرگس خاککار از تهران در محل روستای ینگیجه و بریدگی اثر نیما ایمانزاده از سنندج در محل پارک ملت اجرا می شوند.

بادپروا اظهار داشت: از ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه روز یکشنبه اسفند یار هم آری اثر حسام خلیل نژاد از دامغان در محل دریاچه زریوار، اینجا کجا آنجا کجا اثر پژمان شاهوردی از بروجن در محل پارک شانو، سانتی متر اثر سوران حسینی از مریوان در محل پارک ملت، سولکس اثر جوردی بلترامو از ایتالیا در محل شهرک کانی دینار و از ساعت ۲۱ یک وال برای خدا نامه نوشت اثر بهنام کاوه از آبادان در محل دریاچه زریوار، بهار میاد اثر محمد برومند از تهران در محل پارک شانو و درها اثر یوژنی شکاووف از روسیه در محل پارک شانو از ساعت ۲۱ و ۴۵ از دیگر برنامه های اجرا شده سومین روز از جشنواره است.

وی گفت: در روز سه شنبه نیز از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه حنانی اثر نسرین اسماعیلی و محمد بهاگیر از تربت جام در محل دریاچه زریوار، رزن اثر رها سلیمانی و سعید اسد سنگابی از تهران در محل نگارخانه ارشاد، آلوده نکنیم اثر هیام احمدی از اصفهان در محل شهر برده رشه، باسنگ اثر مرضیه آزادی خواه از هرمزگان در شهر سنندج، زبان کوهستانی اثر رحیم عبدالرحیم زاده از بوکان در محل پارک شانو و از ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه گل پری اثر سعید بادیتی از زاهدان در محل دریاچه زریوار، مایم تئاتر اثر هایک اسرائیلیان از ارمنستان در محل پارک ملت، دلقک اثر سابریتو از برزیل در محل میدان امام حسین، کلدی می خواند اثر سید علی فخر حسینی از گنبدکاووس در محل روستای ینگیجه، اسفند یارهم آری از حسام خلیل نژاد از دامغان در محل پارک شانو اجرا می شوند.

بادپروا اضافه کرد: اثر میرنوروزی اثر نامق خدایار از مریوان در محل دریاچه زریوار، رویا اثر نژاد نجم مجید از عراق در پارک ملت، لاله فرهاد اثر سروش پیامبری از کرمانشاه در میدان امام حسین، بریدگی اثر نیما ایمانزاده از سنندج در محل پارک ملت، دست های آلوده اثر سعید ذبیحی از کرمانشاه در محل پارک شانو از ساعت ۱۸ روز دوشنبه اجرا می شود.

وی گفت: از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه عصر روز دوشنبه زنی اینجا نمانده اثر افشین خدری از سنندج در دریاچه زریبار، کتاب قدیمی پدر بزرگ اثر نرگس خاک کار از تهران در محل پارک ملت، شکست غول بیکاری اثر شیرین شاهوردی از بروجرد در میدان امام حسین، یک وال برای خدا نامه نوشت اثر بهنام کاوه از آبادان در شهرک کانی دینار، شکارچی اثر لیلا بیگوند از تهران در محل پارک شانو و محور های مورد تایید فراخوان اثر میلاد حسین زاده از آستانه اشرفیه در نشینگه بنار برگزار می گردد.

وی یادآور شد: از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه مثال برون اثر امیر امینی از لاهیجان در دریاچه زریبار، ایستگاه اثر آلبرت بیگجانی از تهران در محل پارک شانو، این جا کجا آن جا کجا اثر پژمان شاهوردی از بروجن در میدان امام حسین، بریدگی اثر نیما ایمانزاده از سنندج در محل پارک ملت و زبان کوهستانی اثر رحیم عبدالرحیم زاده از بوکان در محل پارک شانو اجرا می شود.

بادپروا افزود: از ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه مبارز(زینب پاشا) اثر مهدی صالح یار از تبریز در دریاچه زریبار و خون عروسک اثر یاسر میر حمیدی از رشت در پارک شانو و ساعت ۲۱ سانتی متر اثر سوران حسینی از مریوان در محل دریاچه زریبار و سولکس اثر جوردی بلترامو از ایتالیا در محل پارک شانو و از ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه باربو اثر علیرضا اسماعیلی از سقز در دریاچه زریبار و بهار میاد اثر محمد برومند از تهران در محل پارک شانو برگزار می شود.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار داشت: در روز سه شنبه ۵ شهریور آخرین روز برگزاری جشنواره از ساع ۱۰ صبح خروجی کارگاه از کشور مکزیک در پارک ملت برگزار می شود و در ساعت ۱۱ صبح نمایش شکارچی اثر لیلا بیگوند از تهران در پارک ملت، زبان کوهستانی اثر رحیم عبدالرحیم زاده از بوکان در محل پارک شانو و باربو اثر علیرضا اسماعیلی از سقز در پارک شانو اجرا می شود.

وی گفت: از ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه صبح نمایش دست های آلوده اثر سعید ذبیحی از کرمانشاه در محل پارک ملت، دست ...کاری اثر مهدی ضیائیان پور از تهران در پارک شانو و بازی و کودک اثر مریم مهری پور از آستانه اشرفیه در محل میدان امام حسین اجرا می شود و مراسم اختتامیه این جشنواره در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب برگزار می شود.

بادپروا به برگزاری کارگاه های آموزشی اشاره کرد و گفت: کارگاه آموزشی کشور هلند روز یکشنبه سوم شهریور از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ صبح و در نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار و این کارگاه مجددا در روز دوشنبه چهارم شهریور از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و در نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۱۹ شب در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد برگزار می شود.

وی اضافه کرد: کارگاه آموزشی کشور مکزیک نیز روز یکشنبه سوم شهریور از ساعت ۹ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح و در نوبت عصر از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه و در روز دوشنبه چهارم شهریور نیز از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و در نوبت عصر از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه در محل فرهنگ سرای مریوان برگزار می شود.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان (تئاتر خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی) در هشت بخش شامل مسابقه ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، مسابقه تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، مهمان (برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی)، پژوهش و کارگاه‌های آموزشی اول تا پنج شهریور در شهرستان مریوان برگزار می شود.

این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کردستان، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، انجمن هنرهای نمایشی کردستان و کانون تئاتر خیابانی برگزار خواهد شد.

شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۷۰ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۳۵۴/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان کردستان تئاتر خیابانی جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، نمایش یاخته به نویسندگی مهدی سیم ریز و کارگردانی میثم نویریان از 5 الی 25 اردیبهشت ماه، ساعت 30/19 در تماشاخانه مهر به روی صحنه می رود. نمایش یاخته، نمایشی کمدی اجتماعی است که منتخب هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی می باشد که روایت گر داستان زوج جوانی است که به تهران مهاجرت کرده و باید به روشی غیر معمول صاحب فرزند شوند، که در این بین ایمیلی از مدیر برنامه‌های لئوناردو دی‌کاپریو دریافت می‌کنند.

 او پیشنهاد داده است که در این نمایش بازیگرانی (به ترتیب الفبا) همچون: تکتم اخجوانی، مرضیه آقاسی، رافق ایرجی، هدیه داوودوندی، آرزو شیخی و محمد محسن شفیعی به ایفای نقش پرداخته و سایر عوامل عبارتند از: مشاور هنری: یزدان کاظمی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: میلاد نظیفی، دستیاران کارگردان: سید مجتبی حجازی، سیده نجمه چلنگر، امیرحسین ارقبایی، روابط عمومی: مریم حضرتی، مشاور رسانه ای: محمد جواد عبدی، طراح صحنه: میثم نویریان، طراح لباس: محبوبه سلطانی، موسیقی: امیر صادقین، طراح گریم: سمیه ارقبایی، طراح پوستر: سروش حیدری، طراح نور: صمد خانی، مدیر صحنه: امیر میرزائی، مدیر اجرایی: هانیه جعفری.علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیط این نمایش به سایت تیوال مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • فاینورد برای چهاردهمین‌بار قهرمان جام حذفی هلند شد
  • اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد
  • اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش متفاوت
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی
  • اجرای نمایش «جنگ و صلح» در جشنواره تئاتر «مونو دراما» تونس