Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ دوم ستاد علی حاجیلو امروز از اعزام سه فروند بالگرد هوانیروز ارتش به ارسباران و حضور ۱۸ تیم عملیاتی ارتش در مناطق صعب العبور ارسباران خبر داد و اظهار داشت: بعد از آتش سوزی جنگل‌های ارسباران، ستاد مدیریت بحران از ارتش درخواست کمک کرد و بلافاصله با توجه به اینکه در تمام یگان‌های ارتش گردان بلیّات وجود دارد، تیپ ۳۲۱ متحرک هجومی مرند نیروهای خود را در قالب یگان بلیّات ساماندهی کرد و ۱۸ تیم را ساماندهی و به مناطق صعب العبور ارسباران اعزام کرد که خوشبختانه تا کنون نقش موثری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ارتش علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود که حفظ حدود و ثغور میهن اسلامی است، در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست هم نقش ایفا می‌کند افزود: فرمانده کل ارتش اخیراً تاکید کرده است که یگان‌های ارتش در مقابله با تهدیدهای زیست محیطی حضور فعالی داشته باشند و آتش سوزی جنگل‌های ارسباران هم یک تهدید زیست محیطی است.

امیر سرتیپ دوم حاجیلو گفت: ارتش با حضور به موقع در تلاش برای مهار آتش سوزی جنگل‌های ارسباران، باری دیگر تحقق شعار ارتش فدای ملت را برای مردم عزیز تداعی کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت مناطق آتش سوزی، افزود: دیروز فرمانده تیپ ۳۲۱ مرند گزارشی از منطقه ارائه کرد که حضور نیروهای تخصصی امدادی در بعضی مناطقی که لازم است مستقر شوند، به علت صعب العبور بودن مسیرها، راه مناسبی نیست و درخواست بالگرد داد و صبح امروز هم امام جمعه تبریز هم از ما خواستند تا بالگردهای مورد نیاز نیروهای امدادی را تامین کنیم.

این مقام ارشد نظامی ارتش در شمالغرب کشور ادامه داد: صبح امروز سه فروند بالگرد ۲۱۴ از پایگاه هوانیروز تبریز ماموریت یافتند تا نیروهای امدادی و بخشی از تجهیزات اطفاء حریق را به مناطق صعب العبور انتقال دهند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش ادامه داد: این بالگردها به سیستم‌های حمل مخازن آب جهت اطفای حریق مجهز نیستند و ماموریت دیگری دارند، اما در حد ظرفیت این بالگردها تجهیزات اطفاء حریق و مخازن محدود آب به مناطق صعب العبور ارسباران انتقال داده می‌شود.

امیر سرتیپ دوم حاجیلو اظهار داشت: ماموریت هوانیروز از صبح امروز آغاز شده و آن طور که به من اطلاع داده اند، آتش در کنترل نیروهای ارتش قرار گرفته، اما من به نیروها دستور داده ام در منطقه مستقر باشند تا در صورت شعله ور شدن مجدد آتش وارد عمل شوند.

وی در پایان گفت: مجموعه امکانات ارتش در مرند، جلفا و هوانیروز تبریز در خدمت مردم و منابع و منافع کشورمان قرار دارد و هر نیرو و تجهیزاتی برای اطفای حریق جنگل‌های ارسباران لازم باشد، ارتش با همه توان خود وارد عمل خواهد شد.

کد خبر 4699720

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگل های ارسباران نیروی زمینی ارتش آتش سوزی جنگل ها بوشهر شیراز قزوین شهرکرد هفته دولت ایلام عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف عید سعید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و در درخواست کمک کردند که در پی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله‌ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنا بر اعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

کد خبر 6086263

دیگر خبرها

  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • ۱۰ کشته در برخورد ۲ بالگرد ارتش مالزی + فیلم
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • شغل جالب و عجیب عمو کاووس نون خ ۵
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران