Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@08:54:12 GMT

آموزش و پرورش به کنکور خلاصه نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۱۳۱۴

آموزش و پرورش به کنکور خلاصه نمی‌شود

رضا مددی در کارگاه توجیهی سند تحول بنیادین اظهار داشت: آموزش و پرورش نیازمند یک برنامه بلند مدت است که مبنای حرکت در آموزش و پرورش باشد، این برنامه بلند مدت سند تحول بنیادین می‌باشد.

مددی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اجرای سند تحول بنیادین، تصریح کرد: فلسفه تعلیم و تربیت در کشور باید بومی باشد که بر این اساس سند تحول بنیادین دارای فلسفه بومی و بر مبنای فرهنگ اسلامی و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورش تربیت عمومی است، اظهار داشت: سند تحول بنیادین به دنبال تربیت در تمام ساحت‌های ششگانه است.

مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین‌ گفت: مدرسه محوری سیاست وزارت آموزش و پرورش است و مطابق سند تحول بنیادین مدرسه عنصر اصلی نظام آموزش و پرورش می‌باشد که عامل پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود به طوری‌که معنا و مفهوم همه آموزش و پرورش مدرسه است.

رضا مددی با بیان اینکه سند تحول بنیادین به دنبال جلوگیری از اعمال سلیقه در نظام آموزش و پرورش است، بیان کرد: تعلیم و تربیت حق همه مردم و یک امر حاکمیتی است و وظیفه اصلی آموزش و پرورش تربیت عمومی مردم است.

مددی در اجرای سند تحول بنیادین با انتقاد از دیدگاه تک ساحتی آموزش محور خانواده‌ها به مدارس، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش فقط در کنکور خلاصه نمی‌شود بلکه آموزش و پرورش مسئول تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است.

وی افزود: رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه محوری است. میدان عمل سند تحول و محصول نظام آموزش و پرورش در مدرسه است و باید آثار اجرایی سند تحول بنیادین را در مدرسه مشاهده کنیم.

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1292374

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کنکور وزارت آموزش و پرورش لیگ برتر نوزدهم باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال سینمای ایران ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف ایرج عرب امانوئل مکرون مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صحرايي افزود: مدارس جايگاه تحقق عدالت آموزشي است و سهم دانش آموزان مناطق محروم براي ورود به مدارس خاص بايد بيشتر شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه امكانات مدارس بايد بين همه دانش آموزان مناطق مختلف كشور تقسيم شود اظهار داشت: رئيس جمهور محترم بر ارتقاي كيفيت و تقويت مدارس دولتي تاكيد دارد و بايد تلاش كنيم كيفيت آموزشي و تربيتي مدارس دولتي را ارتقا دهيم اين امر با همكاري و همراهي معلمان ميسر مي‌شود.

وي با اشاره به ضرورت تقويت مدارس دولتي ابراز داشت: تامين نيروي مورد نياز مدارس دولتي، تهيه و تدوين برنامه عملياتي براي تقويت و ارتقاي مدارس دولتي، ارزيابي مستمر عملكرد مدارس دولتي، طراحي استانداردهاي تقويت مدارس دولتي و تدريس معلمان خاص در اين مدارس از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تاكيد كرد: هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است براي تقويت و ارتقا جايگاه آن بايد برخي از محدوديت‌ها را بر داشته واختياراتي را به اين مدارس تفويض كنيم.

دیگر خبرها

  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد