Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا هنربر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا از بالگرد آب پاش برای لکه گیری مناطق مهار شده از آتش استفاده می شود، پاسخ مثبت داد و  اظهار کرد: این بالگرد هلال احمر دارای سبد آب پاش بوده و تاکنو ن در چند نوبت نسبت به برداشت آب از سد خداآفرین و ریختن آن بر روی مناطق آتش گرفته جنگل های ارسباران اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه نیروهای نظامی و غیرنظامی حاضر در منطقه ارسباران پای کار هستند، در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی گفت: سه  منطقه قبلی آتش گرفته ، مهار شده اند و  در حال لکه گیری هستند، اما یک مرتع  دیگر در جای دیگری آتش گرفته که ماموران آتش نشانی تبریز در حال اطفای آن می باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ادامه عملیات لکه گیری مناطق سوخته جنگل های ارسباران گفت: حضور بالگردها در منطقه نقش مهمی در هلی برد امکانات و نیروی انسانی داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که به نظرتان عملیات اطفا و  لکه گیری کامل جنگل های ارسباران چه زمانی پایان می یابد، گفت: ما اکنون در منطقه هستیم و نیروهای انسانی و تجهیزات حاضر در منطقه تا اطمینان خاطر از اتمام آتش سوزی و لکه گیری در اینجا می مانند. 

جنگل های ارسباران در شمال شرق و شمال آذربایجان شرقی به دلیل آنچه خطای انسانی اعلام می شود، دچار آتش سوزی شده و به رغم اطفای چندباره آتش و شروع مجدد آن به علت کوهستانی و بادخیز بودن منطقه، تاکنون بیش از ۳۰۰ هکتار جنگل خاکسستر شده  است.

جنگل های ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظط تنوع گونه های گیاهی و جانوری آن شمرده می شود، به گونه ای که گفته می شود ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموع گونه های گیاهی شناخته شده کشورمان در این لکه جنگلی یافت می شود. 

جنگل های ارسباران که در شمال و شمال شرق تبریز در محدوده شهرستان های ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا پراکنده شده است، علاوه بر تنوع و غنای ژنتیکی از نظر جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز حایز اهمیت فراوان است. 

همین ویژگی ها سبب شده که پرونده جنگل های ارسباران برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شود.

۵۱۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آتش نشانی آذربایجان شرقی جاذبه های گردشگری مدیریت بحران یونسکو قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به انجام رسیده است تا تمام طرح‌ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبرسانی برای روستاهای استان نیازمند تأمین و جاگذاری تعداد ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

وی افزود: مأموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستاهای هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا، با جِدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ پروژه آب روستایی، ساخت تعداد ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

کد خبر 6085501

دیگر خبرها

  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • هشدار نارنجی هواشناسی در قم
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی