Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت سی‌باندسیستمز قراردادی با یک شرکت اماراتی منعقد کرد تا با فروش نانومحصولات محافظ شیشه، پنل‌های خورشیدی تمیز بمانند. به گزراش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو؛ شرکت سی‌باندسیستمز (C-Bond Systems) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو است که روی افزایش استحکام شیشه‌ها کار می‌کند، این شرکت قراردادی برای واگذاری امتیاز توزیع محصولات خود در خاورمیانه با یک شرکت اماراتی منعقد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میوز جنرال تریدینگ شرکتی است که محصولات سی‌باند را در منطقه خلیج فارس توزیع خواهد کرد. این محصول می‌تواند پنل‌های خورشیدی و شیشه‌های ساختمانی را تمیز نگه داشته و استحکام آن‌ها را بهبود دهد.
سی‌باند پتنت این فناوری را به ثبت رسانده است، فناوری که در آن از رهیافت آبگریزی برای جلوگیری از آلودگی و خیس شدن شیشه‌ها روی انواع مختلف شیشه‌ها استفاده می‌شود. با این کار پنجره‌های نصب شده در ساختمان‌ها تمیز مانده و از پنل‌های خورشیدی در برابر آسیب وارد شده از سوی شن و مواد آلاینده محافظت می‌شود.
این شرکت اماراتی در حوزه تمیز نگه‌داشتن پنل‌های خورشیدی برای بهینه‌سازی عملکرد آن‌ها فعالیت می‌کند؛ از این رو، چنین فناوری برای این شرکت بسیار مناسب است و می‌تواند با استفاده از این فناوری هزینه تمیزکاری شیشه‌ها را کاهش داده و نیروی انسانی کمتری را برای این کار صرف کند.
شرکت میوز هم مصرف کننده این محصولات و هم توزیع‌کننده آن‌ها در منطقه خاورمیانه است اسکات سیلورمن مدیرعامل شرکت سی‌باند می‌گوید: «با افزایش عاملین فروش در سراسر جهان و افزوده شدن شرکاء بیشتر به کسب و کار سی‌باند، ما از این که کاربرد‌های جدیدی برای محصولات‌مان ایجاد می‌شود خوشحالیم. افق‌های تازه‌ای در بخش کاربرد‌های این محصول در حال ایجاد شدن است، محافظت از پنل‌های خورشیدی در خاورمیانه، جایی که آفتاب فراوان دارد، یکی از کاربرد‌های تازه برای محصولات ما است. من معتقدم که ما می‌توانیم فرصت‌های زیادی برای رشد شرکت‌مان فراهم کنیم.»
این نانومحصول به‌صورت اسپری مستقیم روی شیشه ریخته می‌شود و سپس با استفاده از کفگیرک از سطح شیشه پاک می‌شود. این فناوری بسیار ارزان بوده و می‌تواند هزینه جایگزینی شیشه را به شدت کاهش دهد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو پنل های خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحیدر محمدی، به اقدامات و برنامه‌های سازمان غذا و دارو در حوزه غذا و صادرات محصولات خام کشاورزی اشاره کرد و گفت: طرح غنی‌سازی نان با آهن و اسید فولیک را توانستیم اجرا کنیم و همه شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند.

وی افزود: در تداوم طرح غنی سازی شیر با ویتامین D موفق شدیم مراحل اولیه غنی سازی آرد با ویتامین D را شروع کنیم، چون قوت قالب مردم ما نان است و بیشترین مصرف در کالاهای اساسی هم گندم است.

محمدی ادامه داد: یکی از اقدامات بزرگ ما در سال گذشته، توسعه پایش سموم در مواد غذایی است که ما هر سال این کار را انجام می‌دهیم و سال ۱۴۰۲ بسیار بیشتر انجام دادیم و اقلامی که آلودگی با آفت کش‌ها، سموم و نیترات را دارند، شناسایی می‌کنیم.

وی افزود: بالغ بر ۵۰۰ آزمایشگاه در سراسر کشور داریم که ۵۳ آزمایشگاه مربوط به وزارت بهداشت است، دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزمایشگاه مرجع که این آلودگی‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. مثلاً برای پسته یکی از شاخص‌هایی که همه کشورها از ما می‌خواهند، آلفاتوکسین پسته است و سه آزمایشگاه در تهران، رفسنجان و کرمان توسط اتحادیه اروپا تأیید شده است.

محمدی در ارتباط با آلفاتوکسین، گفت: با توجه به مشکلاتی که برای صادرات به وجود آمد تاکید شد که همه محصولات خام کشاورزی مشمول آزمایش شوند، یعنی موقع صادرات ما شاخص مورد تأیید کشور مقصد را می‌گیریم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ هزار شاخص را تدوین و کتابچه آن را در اختیار همه دستگاه‌های ذی‌ربط قرار دادیم که بومی‌سازی شده است. یعنی بر اساس میزان مصرف همه محصولات خام کشاورزی؛ مثل ذرت، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، هویج و…، در کشور ما این میزان مشخص است. حالا اگر بخواهیم این محصولات را صادر کنیم، سطح شاخص را باید کشور مقصد به ما بدهد، یعنی مقصد صادراتی اعلام می‌کند که سطح آرسنیک برنج مورد قبول من مثلاً ۲۵۰ است، در کشور ما این سطح بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ است. ما بر اساس استاندارد آن کشور اگر سختگیرانه‌تر باشد به صادر کننده‌ها اعلام می‌کنیم که مقصد صادراتی شما تا این سطح را قبول می‌کند بیش از این سطح ما غیر منطبق اعلام می‌کنیم؛ در نتیجه اجازه صادرات نمی‌دهیم، به همین دلیل ما در رابطه با پسته و محصولات خام کشاورزی، تا زمانی که جواب آزمایش مشخص نشود اجازه صادرات نمی‌دهیم، طبیعتاً به مواردی اجازه صادرات می‌دهیم که منطبق باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • پنجره‌های خورشیدی، انقلاب آینده در معماری شهری
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • خداحافظی طولانی کثیف‌ترین سوخت فسیلی جهان
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • کنترل کیفیت محصولات خط تولید با سامانه هوش مصنوعی
  • نظارت بر کیفیت محصولات با سامانه هوش مصنوعی
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳/ قیمت جانشین پژو پارس در بازار
  • تحقق حدود ۱۰۰ درصد برنامه تولید در پتروشیمی بندرامام/ تولید برخی محصولات، به ۱۰۴ درصد برنامه رسید