Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، نهان تران ظهر امروز جمعه در آیین آغاز به کار بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی جامعه ایمن در تبریز جوانان را قربانیان اصلی سوانح رانندگی دانست واظهار کرد: رتبه اول  مرگ و میر در سوانح را را درکودکان و جوانان ۵ تا ۲۵ سال به خود اختصاص داده اند.

وی از حوادث ترافیکی  به عنوان هشتمین عامل مرگ و میر در دنیا نامبرد و افزود: با توجه به حجم بالای مرگ ناشی از سوانح ترافیکی  در سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ هدف گذاری ما تمرکز بر توجه سیاسی و حمایت جامعه بین المللی بود اما هنوز نتوانسته ایم به این هدف دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سوال اصلی این است که چرا علارغم  ایت سطح از  سرمایه گذاری ما نتوانستیم به کاهش قابل توجه برسیم.

وی با اشاره به تجربه های موفق کشورهای سویس و هلند در کاهش سوانح ترافیکی گفت: در این کنفرانس تلاش می کنیم تا راهکارهای موفق دنیا را بررسی کنیم.

مسئول پیشگیری از سوانح سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر ضرورت تغییر رفتار ها در کنار توجه به راهکارها گفت: بدون شک تنها با تمرکز بر راهکارها نخواهیم توانست به نتیجه مطلوب دست یابیم بلکه باید تغییر رفتار را به عنوان یک فرایند پیگیر باشیم.

تران با انتقاد از نگاه به ایمنی به عنوان یک مداخله افزود: ما ایمنی را به عنوان یک مداخله در نظر گرفتیم در حالی که سوانح ترافیکی بیشتر از بیمارهای واگیر داری همچون ایدز جان افراد را می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال حذف سرعت و یا جاده ها نیستیم بلکه ما باید ایمنی را به عنوان یک ارزش در جوامع نهادینه سازیم که متاسفانه نتوانسته ایم به این مهم دست یابیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳

به گزارش قدس آنلاین، جعفر میعادفر در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی که صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در طرح سلامت نوروزی ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت. همچنین دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی در ایام نوروز نیز فعال بود و در این ایام حدودا یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و ۲۹۶ هزار ماموریت انجام شد.

میعادفر با اشاره به حوادث ترافیکی در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدودا ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس سازمان اورژانس کشور از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز ۱۹۳ سوت پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افرایش چشمگیری دارد.

به گفته وی در طرح سلامت نوروزی ۲۶ هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت های پزشکی خدمت کردند و از خود کارنامه درخشان و درخور تقدیری برجای گذاشتند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند 
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد