Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ سیدقاسم جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایجاد ائتلافِ آمریکایی‌ها برای امنیت خلیج فارس را جعلی دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌وجه این ائتلاف را به رسمیت نمی‌شناسد، بلکه ما معتقدیم که حتی این ائتلاف از پایه‌های قوی نیز برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز آبرو و حیثیت خود را در جامعه بین‌الملل از دست داده‌اند، گفت: آزادی نفتکش "آدریان دریا" نشان داد که آمریکایی‌ها مانند گذشته در صحنه بین‌الملل و منطقه تأثیرگذار نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: ائتلافی که آمریکایی‌ها برای خودشان در جهت تأمین امنیت خلیج فارس ایجاد کرده‌اند، راه به جایی نمی‌برد، زیرا شاهدیم که بسیاری از کشور‌های تأثیرگذار اروپایی نیز با این کشور در شکل‌گیری ائتلاف جعلی، همراهی نکردند، به تعبیر دیکر این ائتلاف با شکست مواجه شده است.

جاسمی، یکی از دلایل شکست ائتلاف جعلی آمریکایی‌ها برای تأمین امنیت خلیج فارس را، قدرت دفاعی و هیمنه نظامی جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: این مسئله باعث شد تا کشورها، به‌خصوص اروپایی‌ها با آمریکا در ایجاد این ائتلاف همراهی نکنند، زیرا هرگونه رویارویی با جمهوری اسلامی ایران، در هر سطحی برای کشور‌ها هزینه‌های سنگینی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه امنیت منطقفه و خلیج فارس از طریق ائتلاف‌های جعلی و یا حضور نیرو‌های خارجی، فراهم نمی‌شود، گفت: بهتر است آمریکایی‌ها جنگ‌های عراق و افغانستان و هزینه‌هایی که برای‌شان در پی داشته را به یاد آورند، سپس نسبت به تشکیل ائتلاف و یا هر چیز دیگری اقدام کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع امنیت خلیج فارس جزء سیاست‌های قطعی جمهوری اسلامی ایران است که باید محفوظ باقی بماند؛ ما هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم آمریکا به هر بهانه‌ای این امنیت منطقه و خلیج فارس را خدشه‌دار کند.

منبع:تسنیم

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه جمهوری اسلامی ایران خلیج فارس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانواده زنده یاد دکتر فاطمه لشکری در اقدامی خیرخواهانه کتابخانه شخصی وی شامل بیش از ۵۰۰ نسخه کتاب نفیس را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر اهدا کرد.

افسانه دارابی با بیان اینکه این کتاب‌ها اغلب با موضوع ادبیات فارسی هستند، اظهار کرد: طی مراسمی در سوم اردیبهشت ماه، ضمن تجلیل از این حرکت خیرخواهانه، آئین نکوداشت سال‌ها فعالیت علمی و فرهنگی این بانو در طول حیات خود در این کتابخانه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081315

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست
  • عملیات «وعده صادق» همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • تصاویری از رژه یگان‌های زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش در خلیج فارس