Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:19:02 GMT

بهره برداری از ۸۲۱ پروژه در هفته دولت در فارس

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۱۹۲۸

بهره برداری از ۸۲۱ پروژه در هفته دولت در فارس


عنایت‌الله رحیمی، در آستانه هفته دولت در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: علاوه بر این تا پایان امسال تعداد قابل توجهی پروژه به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که افتتاح این این حجم پروژه ظرف یک سال در طول ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی، یکی از مسائل و مشکلات اساسی پیش روی استان را مساله آب برشمرد و ادامه داد: به منظور رفع این مشکل پروژه‌های متعددی در زمینه تامین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: طی روزهای آتی و همزمان با هفته دولت شاهد بهره‌برداری از ۳۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان در حوزه تامین آب خواهیم بود.

رحیمی اضافه کرد: علاوه بر این تعدادی از سدها و شبکه‌های انتقال آب نیز که هم اینک در استان در دست اجرا است تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید از جمله مهمترین آنها می‌توان به پروژه‌ انتقال آب از سد درودزن به شیراز اشاره کرد.

استاندار فارس گفت: اجرای پروژه‌های بزرگراهی نیز به عنوان یکی از نیازهای استان مورد توجه دولت بوده و بر همین اساس همزمان با هفته دولت امسال ۶۵ پروژه با اعتباری بالغ ۲۶۰ میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد.

وی، آزادراه ۲۲۵ کیلومتری شیراز - اصفهان را بزرگترین پروژه حوزه راهسازی در فارس برشمرد و ادامه داد: با توجه به اعتبارات اخذ شده برای اجرای این پروژه امید است که تا اوایل سال ۹۹ این پروژه که اثرات زیادی در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و دسترسی آسان‌تر به مرکز کشور را برای هموطنان به ویژه مردم استان فارس به همراه دارد به بهره‌برداری برسد.

او اضافه کرد: در زمینه فضاهای آموزشی، فرهنگی و آموزش و پرورش ۱۰ پروژه به ارزش هفت هفت میلیارد تومان، در زمینه امور بهداشت و درمان ۱۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان، در حوزه برق و انرژی ۱۹۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان و در زمینه عمران شهری ۱۱۹ پروژه با ۷۹ میلیارد تومان در هفته دولت امسال تقدیم مردم استان فارس خواهد شد.

وی، میزان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در استان طی پنج ماه امسال را ۴۴ میلیون دلار برآورد کرد و گفت: برای افزایش این سرمایه‌گذاری‌ها تلاش شد که فرایندهای پیچیده و سخت اداری کاهش یابد که از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه صدور مجوزهای بی‌نام است که تاکنون استقبال خوبی از آن شده و امیدواریم با همراهی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی شاهد افزایش هرچه بیشتری سرمایه‌گذاری در استان باشیم.

۶۱۲۲ /۱۸۷۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت هفته دولت نماز جمعه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پل‌های معلم و قراملک تبریز در خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار در گفتگو با خبرنگاران خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های ترافیکی با اشاره به تقاطع غیر همسطح معلم اظهار کرد: در راستای کاهش ترافیک در نقاط مختلف شهر، ۵ پروژه تقاطع غیرهمسطح در حال احداث است.

هوشیار افزود: عملیات عمرانی احداث پل معلم باهدف کاهش ترافیک معابر و تسهیل در دسترسی به فرودگاه به طول ۶۳۰ متر و عرض ۱۶ متر در بافت متراکم شهری تداوم دارد.

وی از پیشرفت فیزیکی ۴۶ درصدی تقاطع غیرهمسطح معلم خبر داد و گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های ترافیکی شهر با بهره‌گیری از روش سگمنتال با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است. این پل با طول عرشه ۱۶ متر عریض‌ترین پل سگمنتال کشور خواهد بود و در خرداد ماه مطابق برنامه‌ریزی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز با بیان اینکه استحکام پل‌های سگمنتال بیشتر از دیگر پل‌ها است، افزود: ۶۰ فقره از قطعات پیش ساخته (سگمنتال) عرشه این پل روگذر در کارخانه تولید شده است.

یعقوب هوشیار تقاطع غیرهمسطح قراملک را دیگر پروژه‌های ترافیکی شهرداری در غرب تبریز خواند و تصریح کرد: عملیات عمرانی پروژه روگذر قراملک به طول ۵۳۰ متر و عرض ۲۴ متر، ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی بی وقفه تدوام دارد و با بهره برداری از این تقاطع غیرهمسطح در خرداد شاهد روان سازی ترافیک شهری در این محدوده خواهیم بود.

هوشیار با اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی دوربرگردان حیدرآباد به پاسداران خاطر نشان کرد: پروژه دوربرگردان حیدر آباد به اتوبان پاسداران با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان یکی از مطالبات اهالی منطقه حیدر آباد است و هدف از اجرای این تقاطع غیر همسطح، اتصال شرق پاسداران به حیدرآباد به طول ۴۶۰ متر و دسترسی این اتوبان از سمت میدان آذربایجان به بزرگراه شمال غرب تبریز (طرح تبادل ارس) است.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی تقاطع غیرهسمطح خلعت‌پوشان خبر داد و افزود: پل خلعت‌پوشان با سازه قوسی فلزی به طول ۱۰۰ متر و به عرض ۱۷.۵ متر و در راستای ایجاد دسترسی‌های جدید در شهرک خاوران اجرایی می‌شود.

گفتنی است علاوه بر این چهار پل، تقاطع غیر همسطح شهید حیدری نیز در فاز دوم پل ولایت در حال اجرا شدن است و شهرداری تبریز برای احداث ۵ پل جدید ۲ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

کد خبر 6062842

دیگر خبرها

  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد
  • انجام بیش از ۲۷۰ پروژه انکشافی در پروان
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • بهره برداری از پل‌های معلم و قراملک تبریز در خرداد ماه