Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:32:52 GMT

یمن پهپاد سعودی را سرنگون کرد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۲۱۳۳

یمن پهپاد سعودی را سرنگون کرد

به گزارش روز جمعه شبکه خبری المسیره، پدافند هوایی یمن این پهپاد را امروز در غرب «جبل مبعوثه» شهرستان «حرض» واقع در استان حجه هدف قرار داد.

یمن سه شنبه گذشته نیز یک فروند پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو 9» را در استان «ذمار» سرنگون کرد.

اوایل ماه جاری میلادی نیز یک فروند هواپیمایی جاسوسی وابسته به متجاوزان در شرق جحفان در منطقه جیزان واقع در جنوب عربستان هدف آتش پدافند هوایی یمن قرار گرفت و سرنگون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی به شهادت رسیده اند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اوج ذلت اسرائیل و اقتدار ایران در جریان انهدام ریزپرنده‌های صهیونیستی توسط پدافند هوایی کشور

به گزارش «نماینده»، مجتبی رضاخواه در واکنش به انهدام ریزپرنده‌های ناشناس در استان اصفهان از سوی پدافند هوایی کشورمان گفت: ابتدای هفته بود که اسرائیل تأیید کرد تعداد زیادی پهپاد و موشک در ابتدای هفته از سوی ایران و کشورهای حوزه مقاومت به سمت اراضی اشغالی شلیک شد و روزنامه های آنها نیز این موضوع را تأیید کردند اما در پاسخ توانستند تنها چند ریزپرنده را خود آنها یا مزدورانشان در داخل بلند کرده و روی آسمان اصفهان ببرند که واکنشی در این حد، حاکی از ترس واقعی آنها دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اخبار کذبی اشاره کرد که رسانه‌های صهیونیستی درباره انهدام پایگاه‌های نظامی ایران منتشر می کنند و افزود: بازی روانی که راه انداخته اند این گزاره را تأیید می کند که رژیم صهیونیستی به شدت نگران این است که نتواند هیچ واکنشی نسبت به اقدام ایران داشته باشد و اکنون تلاش دارد با یک واکنش حداقلی، موج رسانه ای درست کند تا بگوید در قبال حمله ایران ساکت نبوده است.

وی در ادامه اتفاقات نیمه شب گذشته و پرواز چند ریزپرنده در آسمان اصفهان که در نهایت توسط پدافند هوایی کشورمان سقوط کرد را نشانه اوج ذلت رژیم صهیونیستی و اوج اقتدار کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: آنها تنها مجبور هستند از سوی رسانه هایشان اقدام به فضاسازی کنند و در عمل نمی توانند هیچ اقدامی داشته باشند.

رضاخواه همچنین به تحلیل اخبار کذب و وارونه جلوه دادن حقیقت از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رسانه های صهیونیستی به اخباری درباره انهدام پایگاه‌های نظامی در ایران می پردازند که منبع آن را رسانه‌های آمریکایی معرفی می کنند اما وقتی برای یافتن اصل خبر به این رسانه ها مراجعه می کنید چیزی دست شما را نمی گیرد به این معنا که اخبار کذب آنها منبع درستی هم ندارد و رسانه های آمریکایی نیز آنها را همراهی نکرده اند و این خبر بدی برای صهیونیست‌ها است.

رئیس شورای اجرایی گروه بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی(IPU) در پایان تأکید کرد: هر اقدامی از سوی دشمن نسبت به خاک کشورمان، با واکنش صریح و سریع ایران روبرو می شود و این ترسی است که آنها دارند از این رو تلاش می کنند با بازی رسانه ای دست خالی خود را پر کنند که همان نیز به زودی رو خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • نمایش اوج ذلت اسرائیل و اقتدار ایران در جریان انهدام ریزپرنده‌های صهیونیستی توسط پدافند هوایی کشور
  • فیلم شبکه خبر از وضعیت خیابان‌های شهر بعد از حوادث بامدادی
  • جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد
  • تکذیب هرگونه آسیب به تاسیسات هسته ای ایران /حمله به شهرهای ایران صحت ندارد /بخاطر یک پهپاد مشکوک، سامانه پدافندی فعال شده بود
  • تبریز در امنیت و آرامش کامل است
  • (ویدئو) مقابله با ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان؛ حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است
  • صدای انفجار در اصفهان / مورد هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • سامانه‌های راداری،موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد