Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های هندبال شهید شاملی نیروی زمینی کازرون و زغال سنگ طبس امروز (جمعه) در آخرین دیدار هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر هندبال کشور از ساعت ۱۶ به مصاف یکدیگر رفتند.  

۲ تیم بازی نزدیک و براری را به نمایش گذاشتند، اما در نهایت این تیم میهمان یعنی تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون بود که موفق شد با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ مقابل نماینده طبس به پیروزی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بدین ترتیب نماینده کازرون با این پیروزی صدر نشین گروه نخست شد و نماینده طبس هم بدون برد در جایگاه آخر قرار گرفت.  

بیشتر بخوانید:پیروزی آسان ذوبی‌ها مقابل زاگرس اسلام آباد / ادامه ناکامی‌های سربداران در لیگ برتر هندبال

انتهای پیام / 

پیروزی نماینده کازرون مقابل نماینده طبس  در لیگ برتر هندبال 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون هندبال تیم ملی هندبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم ۱۴۰۲ رزم زمینی| ارتقای پهپادی و موشک‌های ضدزره

سال ۱۴۰۲ در حوزه رزم زمینی سالی پربار و توأم با دستاوردهای خوبی بخصوص در عرصه‌های پهپادی و ضد زره برای نیروهای زمینی ارتش و سپاه بود. - اخبار سیاسی -

گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم: سال 1402 با همه فراز و فرودهایش سالی پربار برای نیروهای مسلح در تمامی عرصه‌ها بود و در این سال نیروهای مسلح کشورمان علاوه بر آنکه دستاوردهای جدیدی در حوزه‌های مختلف داشتند،‌ توانستند رزمایش‌ها و عملیات‌های موفقی را نیز اجرا کنند.

ماحصل تلاش مختصصان صنعت دفاعی در کنار تلاش شرکت‌های دانش بنیان، همچنین کوشش و از خودگذشتگی رزمندگان نیروهای مسلح موجب شد تا ضمن پدید آمدن امنیت پایدار برای کشورمان، بازدارندگی فعال در مقابل دشمنان مستحکم‌تر شود.

تقویم 1402 رزم هوایی|دوربردترین عملیات موشکی و ورود یاکتقویم 1402 رزم دریایی|ناوگروه360 و اقیانوس‌پیماهای سپاه

 

سال 1402 در حوزه رزم زمینی هم سالی توام با دستاوردها و رزمایش‌ها و عملیا‌ت‌های موفق برای نیروهای زمینی ارتش و سپاه بود. تجهیز هر دو نیرو به پهپادها و موشک‌های جدید و همچنین اجرای موفق چند رزمایش و علاوه بر این عملیات‌‌های موفق نیروی زمینی سپاه علیه مقر تروریست‌های در شمال غرب کشور بخشی از مهمترین برنامه‌های رزم زمینی در کشور بود.

در ادامه به مرور بخشی از مهمترین اخبار حوزه رزم زمینی در سال 1402 می‌پردازیم:

«معراج 532»؛ جدیدترین پهپاد انتحاری نیروی زمینی سپاه

20 فروردین 1402 پهپاد انتحاری معراج 532 نیروی زمینی سپاه با موقت آزمایش شد.

پهپاد انتحاری معراج 532،‌ پهپادی با موتور پیستونی است که برد یک طرفه آن 450 کیلومتر است. این پهپاد قادر است تا ارتفاع 12 هزار پا به مدت 3 ساعت پرواز کند و این پهپاد به شیوه تیک‌آف پرتاب از روی خودرو به پرواز در می‌آید.

این پهپاد با سر جنگی 50 کیلوگرمی خود قادر است با دقت بالا اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهد. همچنین نوع طراحی بدنه این پهپاد به گونه‌ای است که از نوع پهپادهای eazy setup (نصب و سرهم کردن آسان) است که به همین دلیل مدت زمان آماده‌سازی آن توسط کاربر کاهش می‌یابد و همین موضوع موجب افزایش سرعت عکس‌العمل و به‌کارگیری آن می‌‌شود.

الحاق 1084 دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات جدید به نیروی زمینی ارتش

22 فروردین 1084 دستگاه انواع تجهیزات و تسلیحات جدید، بازآماد، بازتولید و تولیدی نیروی زمینی ارتش پس از سان و رونمایی توسط امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، به یگان‌های این نیرو ملحق شد.

خودرو تانکبر جدید 10×10 کیان 800 با قابلیت جابه‌جایی ادوات فوق سنگین زرهی که توسط مرکز تولید و بهینه‌سازی شهید زرهرن طراحی و ساخته شده، سطحه‌های پل شناور با قابلیت بسترسازی جهت عملیات عبور از رودخانه، شبیه‌ساز مسلسل نارنجک‌انداز 30 میلی‌متری با قابلیت ارتقای سطح آموزش و مهارت خدمه تیرانداز، سامانه تجمیعی جنگال آرش به منظور تجهیز تیپ‌های واکنش سریع و متحرک هجومی جهت اجرای مأموریت مراقبت و رهگیری از جمله تجهیزات بومی و بازتولید شده نیروی زمینی ارتش است که در جریان برپایی آوردگاه و نمایشگاه دستاوردهای این نیرو رونمایی شد.

سدید365؛ جدیدترین موشک تاپ‌اتک ایرانی با موفقیت آزمایش شد

26 فروردین آزمایش موشک ضدزره سدید365 جدیدترین موشک تاپ‌اتک ایرانی با موفقیت توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

موشک سدید365 یک موشک ضدزره هدایت‌شونده با برد 8 کیلومتر است که قابلیت انهدام انواع ادوات زرهی را دارد. این موشک با هدایت اپتیکی از دقت بالایی در اصابت به هدف برخوردار است و با قابلیت حمله از بالا (تاپ‌اتک) می‌تواند از سد سامانه‌‌های دفاع فعال تانک‌ها نیز عبور کند و آنها را منهدم کند.

در فاز بعدی این موشک به بالک‌های جمع‌شونده مجهز می‌شود و با سامانه کنترل آتشی که برای آن طراحی شده است، نفربرهای نیروی زمینی‌ مجهز به چهار فروند از این موشک در دو طرف برجک خود خواهند شد.

مولتی‌روتور بمب‌افکن نیروی زمینی سپاه با موفقیت آزمایش شد

21 خردادماه سال 1402 مولتی‌روتور بمب‌افکن نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت آزمایش شد. این مولتی‌روتور توسط متخصصان سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه و در پروژه‌ای تحت عنوان «اربعین» طراحی و تولید شده است.

این پرنده سبک قادر است یک بمب 7کیلویی را با خود حمل و از ارتفاع 500متری روی هدف رها کند. علاوه بر این،‌ مولتی‌روتور جدید نزسا قادر است به‌صورت همزمان 10 نارنجک کوچک را نیز با خود حمل و به‌روی اهداف مختلف اجرای آتش کند.

رزمایش نیروی زمینی سپاه در مقر ضدانقلاب/ پاک‌سازی ارتفاعات کوسالان از لوث گروهک‌های تروریستی

24 خردادماه رزمایش و عملیات نیروی زمینی سپاه در منطقه کوسالان سروآباد، اجرا شد.

در همین رابطه سردار اوصانلو فرمانده وقت قرارگاه حمزه سیدالشهدا  با اشاره به طبیعت بکر منطقه کوسالان افزود: افراد وابسته به گروهک‌های ضد‌انقلاب این مناطق را که دارای طبیعتی بکر و مستعد برای دامداری است و برای مردم ارزشی حیاتی دارد جولانگاه خود کرده ‌و باعث شده بودند مردم احساس امنیت نداشته باشند و دامداری خود را رها کنند.

اما با تلاش نیروهای قرارگاه شهید شهرامفر و سپاه بیت‌المقدس که جای قدردانی دارد، این منطقه پاک‌سازی شده و باقیمانده این افراد که خود را مخفی کرده‌اند در حال پاک‌سازی هستند و پاک‌سازی این‌ مقرها تا نابودی آخرین نفر از این افراد ادامه خواهد داشت.

رزمایش جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت 1402»

رزمایش مشترک جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت 1402» که با شرکت یگان‌های جنگ الکترونیک، سایبری و پهپادی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه گسترده‌ای از مرکز کشور برگزار شده بود، عصر سوم شهریور به کار خود پایان داد.

انواع سناریوهای رزمی و عملیات‌های جنگالی با حضور نیروهای چهارگانه و جنگال راهبردی ارتش در این رزمایش مشترک و تخصصی تمرین شد. علاوه بر این حدود یکصد و سی تمرین تخصصی آفندی و پدافندی در حوزه جنگ الکترونیک در این رزمایشبا حضور نیروهای زمینی، پدافند، هوایی و دریایی از فردا با انواع مختلف سامانه‌های جنگالی، راداری، پهپادی، سایبری، فضایی، جنگنده‌ها و پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین، ریزپرنده ها و سایر سامانه‌های ثابت، سیار، زمین پایه و هواپایه مرتبط با جنگ الکترونیک برگزار شد.

دومین رزمایش نبی اکرم(ص) یگان ویژه فاتحین تهران بزرگ برگزار شد

15 مهرماه و همزمان با پیروزی‌های جبهه مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، رزمایش نبی اکرم(ص) 2 با حضور کلیه گردان‌های یگان ویژه فاتحین تهران بزرگ برگزار شد.

در جریان دومین رزمایش نبی اکرم(ص) عملیات‌های دفاعی، امنیتی و ضد تروریستی در محیط‌های مختلف شهری با هدف آمادگی صددرصدی توسط گردان‌های فاتحین اجرا  شد. در این رزمایش همچنین  عملیات واکنش سریع با هدف تمرین انتقال سریع گردان‌های فاتحین به مناطق عملیاتی تمرین شد.

مولتی روتور بمب افکن هوشمند نزاجا رونمایی شد

6 آبان نزاجا از نوع ارتقاء یافته‌ مولتی روتور بمب افکن خود با قابلیت‌های رزمی و پنهان‌کاری ویژه رونمایی کرد.

مولتی روتور بمب افکن هوشمند نیروی زمینی ارتش قابلیت حمل 6 بمب سیمرغ 2 کیلویی را داشته و قادر به سقف پروازی تا ارتفاع یک کیلومتر از سطح زمین است، همچنین این سامانه قابلیت اجرای عملیات تا شعاع 10 کیلومتری را دارد.

این بمب افکن قادر است اهداف ثابت، برج‌های دیده بانی، تجهیزات زرهی و ضدزره و پایگاه‌های نظامی و مراکز کنترل‌ و فرماندهی دشمن را به طور دقیق مورد اصابت قرار دهد.

رزمایش اقتدار 1402 نیروی زمینی ارتش

6 آبان رزمایش اقتدار 1402 نیروی زمینی ارتش پس از دو  روز که در منطقه عمومی نصرآباد برگزار شد، با اجرای موفقیّت‌آمیز مأموریت‌های طراحی شده به پایان رسید.

در این رزمایش یگان‌های پیاده، زرهی، موشکی، توپخانه، هوانیروز، پهپاد، مهندسی، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، سایبر، فاوا، با پشتیبانی ترابری هواپیماهای نیروی هوایی ارتش به اجرای مأموریت پرداختند و در نهایت با تأیید ارزیابان و فرماندهان نیروهای مسلح این رزمایش به کار خود پایان داد.

رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه در غرب کشور برگزار شد

20 آذرماه رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دو ویژگی ترکیبی و تخصصی و رویکرد مقابله با تهدیدات ضدامنیتی، گروهک‌های ضدانقلاب، تیم‌های تروریستی و تکفیری، در غرب کشور با محوریت قرارگاه نجف اشرف با به‌کارگیری یگانهای حوزه سرزمینی این قرارگاه در منطقه عمومی قصرشیرین برگزار شد.

در این رزمایش بخشی از تازه‌ترین تاکتیکها، تجربیات، طرح‌های نوترکیب قوا با بهره‌گیری از استعداد و قابلیتهای جدید یگانهای مختلف نیروی زمینی برای مقابله با تهدیدات امنیتی و اقدامات تروریستی به‌کار گرفته شد.

تمرین ویژه در شرایط جنگ الکترونیک، آزمایش سیستم‌های راداری و ارتباطی، اجرای عملیات شناسایی و اشراف اطلاعاتی، انهدام اهداف و مقرهای دشمن فرضی در عمق با بهره‌گیری از تجهیزات جدید الحاقی، اجرای هلی‌برن، اجرای انواع آتش‌های انهدامی، تهاجمی و پشتیبانی توسط واحدهای پهپادی، توپخانه‌ای، ادوات، و زرهی از جمله مراحل و بخش‌های این رزمایش بود.

نصب سامانه موشکی «قدر29» با برد 150کیلومتر روی بالگرد

14 بهمن فرمانده کل ارتش از نمایشگاه دستاوردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

در نمایشگاه هوانیروز ارتش، برخی از دستاوردها، از جمله سامانه واقع‌نمایی عملیات رزمی، شبیه ساز واقعیت مجازی بالگردها، سامانه‌های خودحفاظتی، پروژه یوسف، انواع موشک‌های کروز هواپایه برد بلند، هوا به سطح ضدزره، موشک قدر، انواع پهپاد‌های انتحاری شناسایی، سوئیچ بلید و پهپاد انهدامی محرم، انواع قطعات مورد نیاز بالگردی، خودروهای فوق سنگین کیان 600 پلاس، 700، 800، انواع تجهیزات مورد نیاز در حوزه زرهی، عملیاتی و رزم زمینی و... به نمایش درآمدند.

سامانه موشکی قدر 29 با برد 150 کیلومتر، مجهز به چهار کیلوگرم سر جنگی است که در عملیات‌های انتحاری و شناسایی کاربرد دارد. این سامانه موشکی که حائز قابلیت نصب بر روی انواع بالگردهای 206 است، کاملاً بومی است و توسط متخصصان توانمند صنعت داخلی کشور و جهاد خودکفایی هوانیروز طراحی و تولید شده است.

برگزاری رزمایش امنیتی نیروی زمینی سپاه در شمال‌شرق کشور

14 بهمن ماه رزمایش امنیتی «رجبیون» توسط نیروی زمینی سپاه در شمالشرق کشور برگزار شد.

این رزمایش با محوریت قرارگاه ثامن الائمه(ع) نزسا و در منطقه عمومی شمال شرق کشور و با شرکت یگان‌های توپخانه، زرهی و نیرو مخصوص اجرا شد.

تجهیز نیروی زمینی سپاه به پهپادهای انتحاری «شاهد 131» و رزمی «ابابیل 5»

1 اسفندماه نیروی زمینی سپاه به پهپاد انتحاری «شاهد 131» و پهپاد رزمی «ابابیل 5» تجهیز شد.

پهپاد شاهد 131 دارای 2.6 متر طول، ‌2.2 متر عرض، ‌135 کیلو وزن و 900 کیلومتر برد است و از جمله پهپادهای انتحاری پرآوازه ایرانی است که توسط صنایع شاهد سپاه طراحی و تولید شده است.

ابابیل 5 از خانواده پهپادهای ابابیل است که توسط سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و تولید شده است. ابابیل 5 دارای پیکربندی مشابه ابابیل 3  و مهاجر 6 است اما بال‌های بزرگتری از پهپاد مهاجر 6 دارد  و به همین دلیل قادر به حمل مهمات بیشتری نسبت به این پهپاد است.

امیر قربانی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش شد

23 اسفندماه و در آخرین روزهای سال 1402 امیر یوسف قربانی پیش از این فرمانده هوانیروز ارتش بود به عنوان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش منصوب شد.

همچنین امیر قاسم خاموشی که پیش از این جانشین فرمانده هوانیروز ارتش بود به عنوان فرمانده این یگان معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویم ۱۴۰۲ رزم زمینی| ارتقای پهپادی و موشک‌های ضدزره
  • پدر شهید قدرت قاسمی در کازرون درگذشت
  • کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس؛ نتایج روز یک‌شنبه چه تاثیری در شانس تیم‌ها دارد؟
  • هندبال؛ درخشش سعید برخورداری و کسب عنوان بهترین بازیکن هفته لالیگا
  • گل گهر به دنبال طلسم شکنی مقابل پرسپولیس
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق + فیلم
  • دریا به دنبال پیروزی مقابل تیم فجر شهید سپاسی
  • تشییع پدر شهیدان جوکار در کازرون