Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@21:17:19 GMT

ظریف درباره برجام به فرانس پرس چه گفت؟

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۲۲۴۵

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای گفت که پیشنهادهای رئیس جمهور فرانسه درباره برجام در مسیر صحیحی به پیش می‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در مصاحبه با فرانس‌پرس گفت که پیشنهاد‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره توافق هسته‌ای در مسیر صحیحی به پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف پیشتر نیز در جمع خبرنگاران گفت‌وگوها با ماکرون را سازنده خواند و گفت: «بحثی که با رئیس جمهور فرانسه داشتیم در ادامه تماس‌های تلفنی روسای جمهور دو کشور در چند هفته گذشته است. فرانسه پیشنهادهایی را ارائه کرده بود و پیشنهادهایی را ما ارائه کردیم درباره نحوه اجرای برجام و گام‌هایی که نیاز است طرفین بردارند».(جزئیات بیشتر)   وزیر امور خارجه ایران ظهر روز جمعه با رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه دیدار و گفت‌وگو کرد.   قرار است که عصر امروز نیز ظریف با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو کند. تعهدات برجامی اروپا محور اصلی این گفتگوهاست.   وزیر امور خارجه ایران در حالی با مقامات ارشد فرانسوی دیدار می‌کند که قرار است فردا (شنبه) به مدت دو روز نشست سران گروه هفت در فرانسه برگزار شود. ظریف روز پنجشنبه در نشست خبری در اسلو به همراه همتای نروژی و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره سفرش به پاریس گفت: سفر من ارتباطی به نشست گروه هفت ندارد.   با توجه به اینکه ماکرون یک روز قبل از حضور در نشست گروه هفت با ظریف دیدار می کند، آن هم در حالی که ظریف چندی پیش از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تحت تحریم قرار گرفت، نشانگر عزم و اراده دولت پاریس برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی و ایفای نقش در کاهش تنشهاست.   منبع: فارس    

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در مراسم استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهوری اسلامی ایران، پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و پاکستان، سران دو کشور از یگان تشریفات، بازدید کردند و آقای رئیسی به رسم دوستی و یادبود، نهالی در محوطه دفتر نخست‌وزیری پاکستان، کاشت.

سپس، رئیس جمهور کشورمان و نخست‌وزیر پاکستان، اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.   آقای رئیسی و شهباز شریف، پس از مراسم استقبال رسمی، دیدار و گفتگوی خصوصی داشتند.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد