Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@08:36:17 GMT

یک ناو آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۲۴۱۵

آفتاب‌‌نیوز :

یک کشتی جنگی آمریکایی علی‌رغم هشدارهای چند ماه اخیر چین، از تنگه راهبردی تحت مناقشه تایوان عبور کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ریان مومسن»، سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا روز جمعه اعلام کرد ناو آمریکایی این اقدام را در راستای «نشان دادن تعهد آمریکا به هند-اقیانوسیه‌ای آزاد و باز» انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومسن گفت ناو جنگی آبی-خاکی که امروز (جمعه) از تنگه تایوان عبور کرد، «گرین بِی» نام دارد.

چین معتقد است تایوان بخشی از خاک این کشور است و باید هرچه زودتر به صورت داوطلبانه یا با از طریق زور، به سرزمین‌های اصلی ملحق شود. از این رو پکن تنگه تایوان را جزئی از آب‌های داخلی خود می‌داند و نه آبراهی بین‌المللی.

آمریکا علی‌رغم آنکه روابط رسمی با تایوان ندارد، یکی از حامیان نظامی این منطقه محسوب می‌شود و مطابق تعهدی که نسبت به امنیت آن دارد، ناوهای خود را به بهانه حفظ آزادی ناوبری در آبهای آزاد، از تنگه تایوان عبور می‌دهد.

چین ماه گذشته میلادی اعلام کرد درصورت هرگونه تحرکات استقلال جویانه از سوی تایوانی‌ها آماده اغاز جنگ است.

همچنین پکن قراردادهای خرید تجهیزات نظامی آمریکایی از سوی تایوانی‌ها را بارها محکوم کرده‌اند.

به گفته «پنتاگون»، آمریکا از سال ۲۰۱۰، بیش از ۱۵ میلیارد دلار سلاح و تجهیزات نظامی به تایوان فروخته است. همچنین آژانس اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا در گزارشی، تایوان را «محرک اصلی» مدرن‌سازی در ارتش چین و پیشرفت عظیم آن طی سال‌های اخیر می‌داند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ناو آمریکایی چین تنگه تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر