Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:45:30 GMT

۵۵ درصد مردم تهران تحرک مناسب ندارند 

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۲۵۸۹

۵۵ درصد مردم تهران تحرک مناسب ندارند 

پیروز حناچی عصر جمعه در مراسم بزرگداشت روز پزشک در محل برج میلاد ضمن تبریک این روز افزود: چون زحمات شما بیشتر در حوزه سلامت است برای حل مسایل سلامت از شما یاری می‌خواهیم چون در تهران سالانه ۵٧ هزار نفر فوت می‌کنند و حدود یک هزار و ۵٠٠ مورد حادثه و سوانح رخ می‌دهد.
وی تصریح کرد: حدود ٩ درصد تهرانی‌ها دیابت دارند و ٣٠ درصد آنها قندخون خود را کنترل نمی‌کنند، ۵٠ درصد تهرانی‌ها دارای کلسترول بالا و ٣٠ درصد دارای تری گلیسیرید بالا هستند، از هر پنج تهرانی یک نفر فشار خون بالا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حناچی ادامه داد: حدود ٣۶ درصد از مردم تهران که فشار خون دارند از بیماری خود مطلع هستند اما مابقی اطلاع ندارند، از هر هشت تهرانی یک نفر فشار خون دارند اما از بیماری خود آگاهی ندارند.
وی اضافه کرد: در سال ٩۶ به علت ذرات معلق در هوا چهار هزار و ۵٨٣  نفر جان خود را از دست دادند که امروز به هفت هزار نفر رسیده است، هرچند از سال ٩۴ تاکنون به دلیل اصلاح وضعیت سوخت و جدی گرفتن معاینه فنی شرایط ذرات معلق بهتر شده اما هنوز این آلودگی سه برابر استانداردهای جهانی است.
شهردار تهران مهمترین راهکارهای حل این معضلات توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو عنوان کرد و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو در این زمینه بسیار حایز اهمیت است، اگرچه دو میلیون سفر در روز توسط مترو انجام می‌شود و سهم مترو در حمل و نقل ١۶ درصد است اما باید بیشتر توسعه یابد.
وی ادامه داد: البته ۴٠ درصد آلایندگی تهران مربوط به خودروهای شخصی و تک سرنشین است که باید راهکارهای بلند مدت برای حل این مشکلات در پایتخت داشته باشیم.
شهردار تهران گفت: همچنین ٢٠ درصد از آلایندگی هوای تهران به علت وجود موتورسیکلت‌های کاربراتوری است که امیدواریم مسئولان حوزه سلامت همانند گذشته که همکاری جدی داشته اند در این زمینه ما را یاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که نباید فراموش کرد و من کسی بودم که این دوران را درک کردم زحماتی است که پزشکان در طول بحران‌های قبل و بعد از انقلاب داشته اند و اوج آن را در دوران دفاع مقدس داشته اند.
در این مراسم که سعید نمکی وزیر بهداشت، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی و جمع زیادی از پزشکان حضور داشتند، از ٣٠ نفر از پزشکان تجلیل شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران روز پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دربی کوچک تهران، حساس برای نیمه دوم جدول

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از بازی‌های این هفته لیگ برتر، دو تیم تهرانی پیکان و هوادار در ورزشگاه دستگردی رو به روی هم صف آرایی می‌کنند.

دو تیم در سال جدید بدون باخت پیش می‌روند و وضعیت خود را در جدول بهبود بخشیده‌اند. پیکان و هوادار در حال حاضر ۲۴ امتیازی هستند و هواداری‌ها با تفاضل بهتر در رتبه یازدهم قرار دارند.

در شرایطی که از این دو تیم تهرانی به عنوان گزینه‌های سقوط یاد می‌شد اما نتایج خوب اخیر آنها وضع‌شان را بهتر کرده است. با این حال این مسابقه میان دو تیم ۶ امتیازی است و برای سایر تیم‌های پایین جدولی نیز اهمیت دارد.

هوادار پس از برد گل گهر بدون مصدوم و محروم خود را آماده این دیدار می‌کند. شاگردان مسعود شجاعی امروز سه‌شنبه آخرین تمرین تاکتیکی‌شان را انجام می‌دهند و فردا نیز یک جلسه تمرینی سبک پیش از بازی خواهند داشت.

بنفش‌ها پس از متوقف کردن آلومینیوم و فولاد و شکست دادن گل گهر در پی دومین پیروزی متوالی‌شان هستند؛ البته آنها کار سختی مقابل پیکان خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • چه تعداد زائر تهرانی عازم عربستان می‌شود؟
  • چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟
  • دربی کوچک تهران، حساس برای نیمه دوم جدول
  • ۳۷هزار میلیارد تومان از اموال شهر به جیب تهرانی بازگشت
  • لک لک‌های سفید دیگر برای تهرانی‌ها خوشبختی نمی‌آورند؟ چرا لک لک‌ها از تهران رفتند؟ (فیلم)
  • نگرانی چمران برای دیرکرد واردات واگن مترو از چین | کاری کنید مردم متضرر نشوند
  • تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید
  • گلایه های مردم از فضای نامناسب ایستگاه راه آهن و تعداد تردد قطارهای حومه ای + عکس
  • گلایه‌های مردم پیشوا از فضای نامناسب ایستگاه راه‌آهن و تعداد تردد قطارهای حومه‌ای
  • مسجد قیطریه آزمونی برای شهردار تهران