Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@22:48:54 GMT

هفته دهم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۲۹۵۹

هفته دهم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته دهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن بعدازظهر جمعه ۳۷ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۷ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دور اول اسب‌های ترکمن سه ساله در کلاس پنج به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب گلرخ نیر زودتر از خط پایان گذشت و نیما اونق با اسب پویان مختومقلی و طاهر گوگ نژاد با اسب شهاب رئیسی به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس ۶ به مسافت هزار متر بود که قربان محمد اودک با اسب امپراطور بندر عنوان اول را به دست آورد و بهرام بینایی با اسب انفجار و آق اویلی بشگرد با اسب بهپا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس پنج به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عیدمحمد غراوی با اسب گل آی نور موفق به کسب مقام اول شد و محمدامین توماج با اسب میلوا و عبدالحلیم قبادی با اسب دراگل به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون دو ساله در کلاس برنده به مسافت هزار متر شکل گرفت که امیر مختومی با اسب کینگ لین زودتر از خط پایان عبور کرد و محمدامین توماج با اسب هانده و مبین قلرعطا با اسب ویهان بابا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون دو ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب تاوانور نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و مهران عطا با اسب بلک اسپیدی و کمال دلیجه عطا با اسب آل بیوتی نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون دو ساله در کلاس میدن با یکدیگر به رقابت پرداختند که عبدالحلیم قبادی با اسب آل بندر موفق به کسب عنوان نخست شد و آق اویلی بشگرد با اسب میراب و محمدامین توماج با اسب پاتوسی به ترتیب دوم و سوم شدند.

آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته دهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، عبدالحلیم قبادی موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام سوم شد و عیدمحمد غراوی، امیر مختومی و قربان محمد اودک هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته یازدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه هشتم شهریور در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4699813

منبع: مهر

کلیدواژه: کورس اسبدوانی فدراسیون سوارکاری بندرترکمن بوشهر شیراز قزوین شهرکرد هفته دولت ایلام عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف اربعین حسینی عید سعید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویدادی در حوزه ژنتیک با حمایت ۴ دانشگاه بین‌المللی/ایران با قدمت ۵ هزار ساله علم ژنتیک

رئیس انجمن ژنتیک با اشاره به برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک در خرداد ماه امسال، گفت: این رویداد با شعار «ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی؛ نیاز آنی و ضرورت آتی» با حمایت ۴ دانشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مختار جلالی جواران امروز در نشست خبری ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران، گفت: جشنواره ژنتیک از ۲ تا ۴ خرداد ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود. این جشنواره در قالب فن بازار و ایده بازار خواهد بود.

وی گفت: در این رویداد در کنار سخنرانی‌ها، نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مرزهای دانش برگزار می‌شود. تلاش داریم در این رویداد آخرین یافته‌های کشور در حوزه‌هایی چون انسانی، جانوری، زیست‌واره‌ها، سلول‌های بنیادی و ذخایر ژنتیک ارائه شود.

جلالی، شعار این کنگره را «ژنتیک برای سلامت، امنیت غذایی و حفظ ذخایر ژنتیکی؛ نیاز آنی و ضرورت آتی» عنوان کرد و یادآور شد: انجمن ژنتیک ایران با قدمت نیم قرن فعالیت در تلاش است تا این حوزه علمی را در کشور توسعه دهد و معتقدیم ایران، تنها محدود به تهران نمی‌شود؛ از این رو با ایجاد شعب انجمن در سایر شهرها در این زمینه اقدام شد.

رئیس انجمن ژنتیک ایران از حمایت و همکاری ۴ دانشگاه بین‌المللی از این رویداد خبر داد و گفت: دانشگاه سلیمانیه عراق، کردستان عراق، دانشگاه هرات و دانشگاه کانکاست روسیه در این رویداد همکاری دارند.

وی با اشاره به ذخایر ژنتیکی کشور، گفت: با توجه به لوح سفالی که با قدمت ۵ هزار ساله در کشور کشف شده و در آن نحوه اصلاح اسب نشان داده شده است، با چنین سابقه‌ای پیشنهاد شد تا این رویداد با رویکرد ژنتیک برگزار شود.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی البرز روز ۳۰ فروردین رایگان است
  • ایران برای نخستین بار میزبان رقابت‌های تنیس ساحلی شد
  • آیین سنتی بیل‌گردانی محلات در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود
  • آرسنال ۰ - ۲ استون ویلا/ بعد از لیورپول، توپچی‌ها هم به نفع سیتی از کورس قهرمانی انصراف دادند+ فیلم
  • برد به موقع نفت مسجدسلیمان در کورس رقابت برای صعود لیگ برتر
  • قهرمانی ووشوکاران مهابادی در رقابت‌های جنوب استان
  • ویدیو/ رالی جذاب و نفس‌گیر بین دو نابغه تنیس روی میز جهان
  • برگزاری رویدادی در حوزه ژنتیک با حمایت ۴ دانشگاه بین‌المللی/ایران با قدمت ۵ هزار ساله علم ژنتیک
  • ایران، میزبان رقابت‌های تنیس ساحلی
  • نخستین بار؛ میزبانی ایران از رقابت‌های تنیس ساحلی