Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بازارچه که در ۲۱ غرفه و دو نوبت صبح و عصر دایر است، ساخته های دست بانوان هرمزگان شامل گلابتون دوزی، خوس دوزی، حصیر بافی، گرگوربافی و تور بافی عرضه شده است.

هرمزگان جزو سه استان برتر در حوزه سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی و گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در مراسم آغاز به کار این بازارچه با اشاره به ظرفیت های ویژه استان در حوزه صنایع دستی، گفت: هرمزگان در چهار ماه اول امسال در حوزه سرمایه گذاری در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جزو سه استان برتر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا برومند با اشاره به تلاش های در دست انجام به منظور توسعه هر چه بیشتر صنایع دستی در هرمزگان، افزود: در همین راستا تا آبان امسال مرکز آموزش، تولید و عرضه صنایع دستی در بندرعباس راه اندازی می‌شود.

وی خواستار واگذاری زمین برای راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی و هنرهای هرمزگان شد و گفت: نمایشگاه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی در همه شهرستان‌های استان راه اندازی می‌شود.

پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع دستی در هرمزگان

مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود از پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع دستی در استان خبر داد و افزود: این تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی، اشتغال پایدار شهری و روستایی پرداخت می‌شود.

برومند خاطرنشان کرد: این تسهیلات در بخش مشاغل خانگی بین ۵۰ تا یکصد میلیون ریال با کارمزد شش درصد و در بخش اشتغال پایدار شهری با سود ۱۸ درصد پرداخت می شود.

حفظ بیشتر صنایع دستی با تغییر ساختار میراث فرهنگی به وزارت خانه

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به تغییر ساختار سازمان میراث فرهنگی به وزارت خانه، گفت: این تغییر ساختار به حفظ بیشتر میراث فرهنگی و صنایع دستی کمک می کند.

احمد مرادی نقش بخش خصوصی در رشد و توسعه صنایع دستی را بسیار مهم ارزیابی  کرد و گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی در ساختار جدید رونق اشتغال را در پی دارد.

وی تصریح کرد: تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی یکی از مهمترین ضرورت های حوزه فرهنگی در کشور است که امروز شاهد تحقق آن هستیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تصویب کردند که پس از تایید شورای نگهبان در تاریخ ۲۶ مرداد از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهوری ابلاغ شد.

حسن روحانی نیز بیست و هشتم مرداد ۱۳۹۸ در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون تشکیل «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» را برای اجرا به نهاد ریاست جمهوری و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

رییس جمهوری ۳۰ مردادماه در حکمی علی اصغر مونسان را به سرپرستی وزارت تازه تاسیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر حسن روحانی صنایع دستی علی لاریجانی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گردشگری و صنایع دستی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  افراسیاب گراوند با اعلام این مطلب اظهار کرد: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس افزود: اجرای موسیقی زنده آشیقی، اجرای گروه‌های هنری، اجرای بازی‌های بومی‌محلی، تفریحی و همگانی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری، قایق‌رانی، پخت و توزیع غذای محلی، راه‌اندازی غرفه‌های کشاورزی و دامی و پرواز پاراگلایدر از  برنامه‌های جشنواره هستند.

او گفت: این جشنواره به همت شهرداری سلماس و با مشارکت اداراتی مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ‌... برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • شناسه دار شدن بیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • شناسه دار شدنبیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی