Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@10:05:39 GMT

آمار ناخوشایند شهردار تهران از وضعیت مردم پایتخت

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۳۲۳۹

شهردار تهران با بیان اینکه "۴۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودرو‌های شخصی است"، گفت: راهکار کوتاه‌مدت حل معضل آلودگی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در مراسم گرامیداشت روز پزشک، با تبریک این روز به جامعه پزشکی اظهار کرد: یکی از نکاتی که نباید آن را فراموش کنیم، اوج زحمات پزشکان در طول بحران‌های مختلف پس از انقلاب و قبل از انقلاب است و زحمات آن‌ها را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها همواره قبل از هر عملیاتی در منطقه حضور می‌یافتند و از آن مهم‌تر، اتفاقی بود که در زنجیره بیمارستان‌های صحرایی افتاده بود، به‌طوری که ادعا می‌شود رکورد زمان لحظه جراحت تا درمان در دوران جنگ شکسته شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در شهر تهران سالانه ۵۷ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند که ۱۴۰۰ فوت بر اثر سوانح رخ می‌دهد.

شهردار تهران ادامه داد: ۹.۳ درصد از تهرانی‌ها دیابت دارند و ۳۰ درصد آن‌ها قند خون خود را کنترل نمی‌کنند؛ همچنین ۵۰ درصد تهرانی‌ها دارای کلسترول بالا هستند و از هر پنج تهرانی یک نفر مبتلا به فشار خون است. شیوع پرفشاری خون در بین مردم تهران ۱۹ درصد است و از هر هشت تهرانی یک نفر از بیماری خود مطلع نیست.

حناچی گفت: ۱۹.۳درصد تهرانی‌ها چاق هستند و ۵۲.۲ درصد مردم فعالیت بدنی مناسبی ندارند. راهکار بلندمدت حل این معضل، توسعه حمل و نقل عمومی است که سهم مترو در حمل و نقل عمومی حدود ۱۶ درصد است.

وی با بیان اینکه "در سال ۹۶ متاسفانه ۱۴۰۰ مرگ بر اثر فشارخون بالا در تهران رخ داده است"، افزود: ذرات معلق در سال ۱۳۹۴ جان ۴۵۷۳ نفر را گرفت. پس از سال ۹۴ با جدی گرفتن معاینه فنی، اصلاح سوخت و ... تا حدی میزان این ذرات معلق کنترل شد، اما همچنان سه برابر استاندارد مجاز است.

حناچی تاکید کرد: ۴۰ درصد آلایندگی هوای تهران مربوط به خودرو‌های شخصی است که اصلاح سوخت و فیلتر آلاینده‌ها و توجه به معاینه فنی، راهکاری میان‌مدت حل این مشکل است.

شهردار تهران تصریح کرد: راهکار کوتاه‌مدت حل مشکل آلودگی هوای تهران، باور مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهردار تهران پیروز حناچی روز پزشک قند خون کلسترول بالا ذرات معلق آلایندگی هوای تهران آلودگی هوا اردوگاه شهید باهنر محمد عزیزی فریدون احمدی ناصر احمدی سامانه باور ۳۷۳ علی فرجی ائتلاف دریایی آمریکا لیگ نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی کمک‌های مردمی‌ به غزه کارویژه مهم هلال‌احمر است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در ستاد ملی خدمات جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳ گفت: امیدواریم زحمات هلال احمر در ایام نوروز مقدمه تغییر، تحول، رشد و تکامل جمعیت هلال احمر و مردم باشد. این اقدامات در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: این روزها منطقه و جهان دوران سختی را سپری می‌کند. نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.

شهردار تهران گفت: حضور هلال احمر برای خدمات رسانی به مسافران در اسرع وقت در ایام نوروز باعث کاهش آسیب به مردم می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم خداوند مقام بالایی به جهادگران عرصه خدمت مخصوصاً امدادگران هلال احمر عطا کند.

کد خبر 6064706

دیگر خبرها

  • ساماندهی کمک‌های مردمی به غزه کار ویژه مهم هلال‌احمر است
  • ساماندهی کمک‌های مردمی‌ به غزه کارویژه مهم هلال‌احمر است
  • تردد نوروزی بیش از ۴۱ میلیون خودرو در تهران
  • هوای تهران در وضعیت «پاک» قرار دارد
  • هوای تهران در وضعیت «پاک»
  • شهردار تهران در افطارخونه طهران
  • وضعیت هوای تهران در نهمین روز فروردین ۱۴۰۳
  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • وضعیت هوای تهران در نهم فروردین‌؛ هوا در شرایط قابل قبول است
  • هشدار به تهرانی ها؛ وزش باد شدید در پایتخت