Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@19:15:59 GMT

آمار گردشگران خارجی اصفهان پس از تحریم کاهش نیافت

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۳۲۴۴

آمار گردشگران خارجی اصفهان پس از تحریم کاهش نیافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: بخشی از تحریم ها، صنعت گردشگری را هدف قرار داد اما با اتخاذ راهبردهای مناسب دولت تدبیر و امید، آمار گردشگران خارجی این استان کاهش نیافته است.

به گزارش ایمنا، فریدون الهیاری روز جمعه در اختتامیه دومین جشنواره مهارت های فنی و حرفه ای اصفهان در سالن همایش های توزیع برق استان بدون اشاره به آمار گردشگران خارجی سال جاری این استان، تصریح کرد: ممکن است تحریم های اعمال شده، شدت ورود گردشگران به کشور را کاهش دهد، اما سطح آمار این گردشگران را کاهش نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از راهبردهای مهم برای حفظ آمار گردشگران خارجی کشور را صدور روادید الکترونیک و بدون الصاق به گذرنامه گردشگران برشمرد و افزود: این تدبیر کمک کرد تا گردشگران خارجی بدون نگرانی از اعمال تحریم ها وارد کشورمان شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اظهار کرد: برای توسعه گردشگری باید زیرساخت های سخت افزاری این بخش را توسعه دهیم اما فراهم کردن زمینه نرم افزارها از جمله تربیت نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده برای گردشگری مهم تر است.

وی اضافه کرد: توجه به این بخش موجب خواهد شد تا بتوانیم به بازارهای جهانی گردشگری و صنایع دستی نفوذ کنیم و سهم خود در بازارهای جهانی را افزایش دهیم.

الهیاری آموزش فنی و حرفه ای و استفاده از فن آوری های نوین را از ضرورت های بخش گردشگری و صنایع دستی دانست و گفت: توجه به آموزش های لازم و دست یابی به فناوری های نوین ارائه خدمات بهتر در این بخش ها را تسهیل می کند.

وی با اشاره به فعالیت دست کم ۴۰ هزار نفر در بخش صنایع دستی استان، افزود: براساس استانداردهای بین المللی ۲ درصد از مشاغلی که در زمینه هنر وجود دارد باید در صنایع دستی باشد که اصفهان درحال نزدیک شدن به این استاندارد جهانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان این که به دلیل توجه به جوامع محلی، گردشگری و صنایع دستی کشور پس از انقلاب بیش از پیش توسعه یافته است، بیان کرد: پس از تصدی دولت تدبیر و امید، صنعت گردشگری کشور در ریل درستی قرار گرفته است.

اختتامیه جشنواره مهارت های فنی و حرفه ای روز جمعه با حضور جمعی از استادان دانشگاه و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان  اصفهان برگزار شد.

در این جشنواره که به مدت چهار هفته توسط یکی از موسسه های آموزش فنی و حرفه ای بخش خصوصی اصفهان برگزار شد شرکت کنندگان دوره های آموزشی کسب و کار الکترونیک، آشنایی با گیاهان دارویی و فن آوری اطلاعات در بخش گردشگری را فراگرفتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 386867

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان گردشگران کسب و کار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: زیرساخت‌های محافظت از محوطه غار باستانی زل هستیجان در شهرستان دلیجان مهیا می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمود مرادی در بازدید از محوطه غار باستانی زل در شهرستان دلیجان اظهار کرد: غار زل هستیجان دربردارنده اسناد و شواهد فراوانی به خط و زبان فارسی میانه، متعلق به اواخر عهد ساسانی و اوایل دوران اسلامی است.

وی افزود: این غار بارها مورد هجوم غارتگران آثار ملی قرار گرفته و تا کنون بسیاری از این اسناد به شکل غیرقانونی از کشور خارج شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به تصمیمات که در خصوص برنامه‌های در دست اقدام برای حفاظت و شناسایی بیشتر غار گفت: با استقرار کانکس نیروی یگان حفاظتی و نصب دوربین‌های نظارتی، حفاظت این اثر تاریخی تشدید خواهد شد.

مرادی با تاکید بر اینکه فصل دوم پژوهش غار هستیجان به زودی آغاز خواهد شد، ادامه داد: نیاز است به این غار توجه ویژه شود، فصل اول پژوهش این غار توسط محمدرضا نعمتی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده باستان شناسی وزارت میراث‌فرهنگی در دست کاوش قرار گرفته است و فصل بعدی پژوهش‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: خشت‌های خام و داده‌های سفالی تکه‌های پارچه و چرم نوشته دوره ساسانی از جمله آثار به دست آمده در فصل اول کاوش غار زل است که در دست بررسی و مطالعه بیشتری قرار دارد و فصل دوم پژوهش‌ها توسط پیمانکار ذیصلاح به زودی آغاز می‌شود.

کد خبر 747929

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان